Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sånn. Nå er jeg enig. Så kan dere der nede slåss om Stortinget etc mens vi gjør som vi vil.

Jeg hiver meg med på bølgen! Gi oss halve (eller 1/4 om dere er gjerrige) av Statens Pensjonsfond og så oppretter vi "Nordlania" med en gigantisk vegg (som dere bygger). Dere slipper sannsynligvis unna "Æ vil bare dans!" og vi har fluss av olje i Lofoten og oppe i Finmark! Vinn vinn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt problemer med skuldrene når jeg har trent dips, men kjente det litt i dag. Har det noe med teknikken å gjøre? Har blitt opplyst om at noen bare ikke er bygd for å klare dips, men vet ikke helt om jeg tror på det.

Kanskje du bare gikk litt dypere enn vanlig? Går du dypere vil det også ta mer på skuldrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål til noen med litt PC hardwareinnsikt...

Jeg eier en PC med dette hovedkortet og denne harddisken. Behøver mer lagringskapasitet nå. Det burde gå helt greit å bestille en ny harddisk av samme type og plugge den rett inn ikke sant; altså hovedkortet kan fint håndtere to stk. harddisker av samme type (begge SSD), og det er helt 'plug & play'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmål til noen med litt PC hardwareinnsikt...

Jeg eier en PC med dette hovedkortet og denne harddisken. Behøver mer lagringskapasitet nå. Det burde gå helt greit å bestille en ny harddisk av samme type og plugge den rett inn ikke sant; altså hovedkortet kan fint håndtere to stk. harddisker av samme type (begge SSD), og det er helt 'plug & play'?

yes sir- eller du kan kjøpe en harddisk med større plass- altså en HARDdisk ikke SSD som du linket til :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er høy 'nok' fettprosent da?

Det er ett rimelig omdiskutert tema, og du finner ikke noe fasitsvar der ute. Men det er uansett ikke snak om noe absolutt grense, men ett kontinuerlig spektrum hvor mindre fett og mer muskelmasse vil gjøre det vanskeligere og vanskeligere. Men det virker som om det er snakk om fettmengde type "overvektig" og muskelmasse type "nybegynner".

Lyle McDonald snakker også mye om det og dietter generelt, f.eks. her.

Ut i fra det man finner på nett virker det som om det er avhengig av både fettprosent (høyere er "bedre"), muskelmasse (mindre er "bedre"), genetikk og riktig kosthold (nok fett og proteiner, ofte er det carb-cycling involvert) og trening (ofte lavt volum). I tillegg er de fleste artikler rettet mot menn, og jeg regner med det vil være betydelig vanskeligere for damer å gjennomføre. Basert på min personlige erfaring så langt, om målet er recomping så ville jeg mye heller lagt meg på vedlikehold og vært mer tålmodig. Men jeg er strengt tatt bare en idiot på internett, så du burde nok finne andre kilder med informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ett rimelig omdiskutert tema, og du finner ikke noe fasitsvar der ute. Men det er uansett ikke snak om noe absolutt grense, men ett kontinuerlig spektrum hvor mindre fett og mer muskelmasse vil gjøre det vanskeligere og vanskeligere. Men det virker som om det er snakk om fettmengde type "overvektig" og muskelmasse type "nybegynner".

Lyle McDonald snakker også mye om det og dietter generelt, f.eks. her.

Ut i fra det man finner på nett virker det som om det er avhengig av både fettprosent (høyere er "bedre"), muskelmasse (mindre er "bedre"), genetikk og riktig kosthold (nok fett og proteiner, ofte er det carb-cycling involvert) og trening (ofte lavt volum). I tillegg er de fleste artikler rettet mot menn, og jeg regner med det vil være betydelig vanskeligere for damer å gjennomføre. Basert på min personlige erfaring så langt, om målet er recomping så ville jeg mye heller lagt meg på vedlikehold og vært mer tålmodig. Men jeg er strengt tatt bare en idiot på internett, så du burde nok finne andre kilder med informasjon.

Enda en idiot på internett joiner her: Når jeg trente med 500kcal i overskudd på treningsdager, så recompa jeg rimelig greit. Merka en effekt etter 4 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...