Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mener å ha lest 2-3 tester om den s4 active...der den kom dårlig ut. bruker selv Samsung S4 :)

Som fitflyer påpeker så har Samsung S5 med enten 12 eller 16 megapixel kamera komt ut :) -Selfie must

Er du fornøyd med S4? Ser den muligens ikke er så støtsikker, men ellers virker det å være en solid telefon:

"Galaxy S4 Active er nemlig ikke støtsikret, slik telefonene i Galaxy Xcover-serien er. Dette er først og fremst en vanntett telefon, og det er ikke sikkert den overlever knall og fall hvis den går i bakken."

Kort sagt:

plus-icon.png Knallgod bildekvalitet i skjermen

plus-icon.png Svært lyssterk skjerm

plus-icon.png Vanntett ned til 1,5 meter

plus-icon.png Raske og gode menyer

plus-icon.png Skjerm fungerer med hansker

plus-icon.png Skjermen tåler regn overraskende godt

plus-icon.png Ekstremt responsiv

plus-icon.png Mange hurtigvalg i toppmenyen

plus-icon.png Svært tydelige og gode fysiske knapper

minus-icon.png Ingenting spesielt

http://www.amobil.no/artikler/test-samsung-galaxy-s4-active/135147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Nei, er Saab 9-5 :) Har dere undersøkt hva det er? Eller OM det er noe, eller om den bare leker med dere? :p

Jaja, det er noe - de vet bare ikke hvordan de skal fikse det, så de prøver forskjellige endringer hver gang. tar litt tid, så er lampa på igjen! Er noe med hvor mye bensin motoren får på tomgang. (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det er noe - de vet bare ikke hvordan de skal fikse det, så de prøver forskjellige endringer hver gang. tar litt tid, så er lampa på igjen! Er noe med hvor mye bensin motoren får på tomgang. :)

Åja. Forrige gang da de byttet en del da den lyste så byttet de bare en liten sensor. Aner ikke jeg ass. Trodde det var i orden. Det er typ 2 uker siden jeg hadde den inne på verksted.

-_-

Men, nå lyser den ikke igjen da. Så vet ikke jeg. Og merker ikkeno ellers på bilen eller kjøringa eller noenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du fornøyd med S4? Ser den muligens ikke er så støtsikker, men ellers virker det å være en solid telefon:

"Galaxy S4 Active er nemlig ikke støtsikret, slik telefonene i Galaxy Xcover-serien er. Dette er først og fremst en vanntett telefon, og det er ikke sikkert den overlever knall og fall hvis den går i bakken."

Kort sagt:

plus-icon.png Knallgod bildekvalitet i skjermen

plus-icon.png Svært lyssterk skjerm

plus-icon.png Vanntett ned til 1,5 meter

plus-icon.png Raske og gode menyer

plus-icon.png Skjerm fungerer med hansker

plus-icon.png Skjermen tåler regn overraskende godt

plus-icon.png Ekstremt responsiv

plus-icon.png Mange hurtigvalg i toppmenyen

plus-icon.png Svært tydelige og gode fysiske knapper

minus-icon.png Ingenting spesielt

http://www.amobil.no/artikler/test-samsung-galaxy-s4-active/135147

har en sån "etui" eller ka farsken det heter, som beskyttelse, plass til 2 kredittkort i tillegg- har mistet telefonen noen titals ganger siden eg kjøpte den i september ifjor xD men den etui har beskytta den godt :) ellers er eg strålendes fornøgd :) tror eg skal ha denne s4 i noen år, :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette spaserer vel litt ut i det store skremmende landet kalt Jus, men tenkte jeg skulle spørre om noen har en formening uansett :roflmao:

Om en man er ansatt på en arbeidsplass, og i denne tiden tar et kompetansebevis på privattiden, betalt ut av egen lomme med private midler - kan man da egentlig forvente noen form for godtgjørelse for at man har gjort dette når bedriften benytter seg av det..? Jeg betalte liksom ikke i dyre dommer for at arbeidsplassen skal tjene på det..? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette spaserer vel litt ut i det store skremmende landet kalt Jus, men tenkte jeg skulle spørre om noen har en formening uansett :roflmao:

Om en man er ansatt på en arbeidsplass, og i denne tiden tar et kompetansebevis på privattiden, betalt ut av egen lomme med private midler - kan man da egentlig forvente noen form for godtgjørelse for at man har gjort dette når bedriften benytter seg av det..? Jeg betalte liksom ikke i dyre dommer for at arbeidsplassen skal tjene på det..? :unsure:

Økt lønn.

Du kan ikke forvente at de legger ut for deg, men de bør betale ekstra for kompetanseheving. Du leverer et bedre produkt (ditt arbeid), og med et bedre produkt, bør det komme en bedre lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økt lønn.

Du kan ikke forvente at de legger ut for deg, men de bør betale ekstra for kompetanseheving. Du leverer et bedre produkt (ditt arbeid), og med et bedre produkt, bør det komme en bedre lønn.

Takk - det er på en måte poenget jeg også prøver å legge frem for arbeidsgiver, men to no avail: de vil ha og ha, men aldri betale for det :cautious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk - det er på en måte poenget jeg også prøver å legge frem for arbeidsgiver, men to no avail: de vil ha og ha, men aldri betale for det :cautious:

hvilken jobb er det du har? hva med å si- u mmmmmmmoney, noooo use of my knowlage :p et firma i Ålesund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fremme at knebøy er bra for de som sliter med 'dårlige knær'? Eller hva er det som gjør at knebøy er så bra for de som har kneproblemer? Og hva kan knebøy hjelpe mot? Prøver å vinne siste ordet i diskusjonen med min svoger og min 40 kg overvektige svigerinne

:p

Knebøy, utført korrekt, til god dybde, er med på å styrke musklene i hofte, lår, rumpe, kjerne og rundt kneet. Et kne omringet av sterke muskler vil tåle mer belastning enn et kne som omringet av fiskeboller, og vil gi langt fler og bedre helsegevinster.

Og siden overvektige mennesker (over) belaster ledd i større grad enn tynne mennesker, har disse oftere mer slitasje og står dårligere rustet mtp helse.

Pluss at det gir økt overskudd i hverdagen, fastere lår,hjelper mot cellulitter(tror jeg) og beskytter mot benskjørhet. Og er kjempemoro når man får det til, selvfølgelig.

Men jeg kan ingenting om helse/forebygging da. Hun her er bedre. Indiska

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knebøy, utført korrekt, til god dybde, er med på å styrke musklene i hofte, lår, rumpe, kjerne og rundt kneet. Et kne omringet av sterke muskler vil tåle mer belastning enn et kne som omringet av fiskeboller, og vil gi langt fler og bedre helsegevinster.

Og siden overvektige mennesker (over) belaster ledd i større grad enn tynne mennesker, har disse oftere mer slitasje og står dårligere rustet mtp helse.

Pluss at det gir økt overskudd i hverdagen, fastere lår,hjelper mot cellulitter(tror jeg) og beskytter mot benskjørhet. Og er kjempemoro når man får det til, selvfølgelig.

Men jeg kan ingenting om helse/forebygging da. Hun her er bedre. Indiska

Takk! :)

Vet du hvordan det kan trenes med en som får vann i kneet? Er det det det heter? En som sier her at han ikke kan trene det fordi han får vann... et eller annet i kneet :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har jeg nesten bestemt meg for telefon. Og det blir enten iPhone 5s (selv om vi ikke er så gode venner) eller Sony xperia z1 compact.

Nå er jeg på utkikk etter PERSONLIGE erfaringer av Sony telefonen :)

Jeg bruker z1 ukompakt, og det er en knalltelefon. Supert kamera, og rask og gode funksjoner. Compakt er bare mindre, så go for it:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har jeg nesten bestemt meg for telefon. Og det blir enten iPhone 5s (selv om vi ikke er så gode venner) eller Sony xperia z1 compact.

Nå er jeg på utkikk etter PERSONLIGE erfaringer av Sony telefonen :)

Gikk fra iPhone 5 til z1 Compact og angrer ikke på et sekund :) Staminamode = lifesaver!

Men få på plastbeskyttelse på skjermen ASAP når du kjøper den - den fabrikkmonterte blir fort ripete :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fra iPhone 5 til z1 Compact og angrer ikke på et sekund :) Staminamode = lifesaver!

Men få på plastbeskyttelse på skjermen ASAP når du kjøper den - den fabrikkmonterte blir fort ripete :\

Men hvorfor angrer du ikke? Er det pga ting som den testen her nevner: http://www.amobil.no/artikler/iphone-5s-mot-xperia-z1-compact/156595

(Større skjerm, mer ram, mulighet til minnebrike, etc.). Eller liker du hvordan android systemet er bygget/meny/brukervennlighet?

Grunnen til at jeg er noe skeptisk til å gå over til et androidsystem er at erfaringen er dårlig. Jeg liker menyen og programmene til iphone. De er brukervennlige. Android har jeg bare opplevd som rotete. De kobler f.eks alt jeg har med Google til enheten. Jeg er ikke interessert i å ha 200 bilder på telefonen som er fra den tiden jeg blogget som 16 åring.

Det er den brukervennligheten jeg setter størst pris på og verdsetter høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det skal vel kanskje sies at det er litt anderledes for meg der, siden jeg har aldri hatt en iphone før 5'eren - det har alltid vært Android. Og når jeg kjøpte iPhone angret jeg etter noen dager, for jeg følte meg stripset på både hender og føtter i IOS :cautious: Følte det nesten som overformynderi :roflmao:

Grunnen til at det ble Compact var av samme grunnen som jeg kjøpte iPhonen - størrelsen. S2 hadde en perfekt size for mine hender - S3 og S4 og Z1 blir liksom litt for store for både lommer og fingre. Så var helt i ekstaste når Compacten ble annonsert ;)

Det skal sies at Android er et system i stadig utvikling, og jeg skal ærlig innrømme at det var litt... Snodig... Før. Men brukervenneligheten er upåklagelig om man ikke er en 9-åring - menyene føles intuitive, utrolig med valgmuligheter og det absolutt friheten hvor man selv kan velge hvor mye man vil benytte seg av :)

Men igjen - jeg er en Android-mann, så min mening er ganske så subjektiv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå har jeg så og si bestemt meg. Men... må ha beskyttelse til telefonen jeg velger. Ingen av dem var noe særlig klønemotstandsdyktig.

På netcom butikken hadde de et merke med beskyttelse som skulle fungere veldig bra. De hadee til alle telefoner, men til z1 måtte jeg inn på nettsiden til merke og kjøpe der. Noen som har peil på hva slags merke jeg er på utkikk etter? Husker selvfølgelig ikke hva det het.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...