Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Jeg har to øvelser jeg kunne trengt litt veiledning i.

Reverse hyper: kjenner det bare i hamstring. Vet man skal kjenne det i hamstring, men litt av meningen er vel å kjenne det i rumpa også?

Rygghev: denne tar for godt på rumpa. Kjenner ikke noe i ryggen. Og jeg har prøvd forskjellige innstillinger på apparatet.

Det der er akkurat sånn som jeg har det med å kjenne noe i rumpa. Rygghev kjente jeg litt i rumpa selv også, men plutselig en dag fikk jeg plutselig kjempekontakt med korsryggen! Merkelig, vet ikke hva som skjedde, men prøver alltid å tenke på at det er ryggen som skal gjøre løftet og være "dø" i underkroppen, om du skjønner. Reverse hypers har jeg samme problem som deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor idiotisk må man spise for at man skal miste melka når man ammer? Får hele tiden høre at jeg må spise nok, men skulle få i meg det jeg trenger + litt til, men får så mye pes om det om dagen at jeg bare må spørre.

Regner med at du finner svar på det du lurer på her. Om ikke hadde jeg tatt kontakt med helsesøster fremfor "tråden for dumme spm". Særlig om du produserer for lite melk slik at barnet ikke vokser tilstrekkelig (noe jeg ikke vet noe om, men som helsesøster har oversikt over).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du finner svar på det du lurer på her. Om ikke hadde jeg tatt kontakt med helsesøster fremfor "tråden for dumme spm". Særlig om du produserer for lite melk slik at barnet ikke vokser tilstrekkelig (noe jeg ikke vet noe om, men som helsesøster har oversikt over).

Helsesøster sier: det er ikkeno å bekymre seg for, de fleste har nok melk så ikke tenk på det. Det var jo ikke det jeg skulle ha svar på liksom ... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøster sier: det er ikkeno å bekymre seg for, de fleste har nok melk så ikke tenk på det. Det var jo ikke det jeg skulle ha svar på liksom ... :p

Om du leser litt rundt på den siden så får du svar på det du lurer på, f.eks. slanking og amming her. Der står det blant annet at om du spiser under 1500kcal/døgn så kan det gå utover produksjonen. I tillegg gir det økt frigjøring av miljøgifter fra fettvevet, som ikke er særlig gunstig for ungen.

Om barnet følger normal vektskurve så tyder vel det på at det får i seg den næringen den trenger, altså at du har nok melk.

Om du ikke får svar på det du lurer på hos helsesøster, så må du stille spm på nytt, og presisere at det ikke var det du lurte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men tenkte på det selv :) skal fylle opp pepperkverna selvfølgelig og store pepperkorn er vanskelig å oppdrive. Har funnet på meny i Sandefjord. Men det var kanskje 100-200 gram kosta skjorta. Luksus pepperkorn :p

2 kg så er det sikkert kvantumsrabatt akkurat slik med 2 kg salt.

Innvandrersjapper selger store poser med pepperkord (typ 0,5-1 kg) for en slikk og ingenting ^_^ (tommel opp), samme gjelder grove saltkorn for saltkverna ^_^ oregano, balilikum osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God "natt".

Eg ser for meg att eg bør dra litt meir pilates/yoga øvelsar inn i mitt treningsopplegg.

Eg sitte igjen med alt for mykkje spenning i forskjelige muskler og kjennar meg ganske stiv.

Eg har sett på forkjelige øvelsar som ligge på youtube. + Utføre dei regelmessig.

Men føle framleis å ha det litt inn med t-skjei.

Jobbar turnus som er 6veker på 3 av. Det vil da sei at eg ikkje har netttilgang når eg er på.

Veit nokon kor eg kan finna ein plansje av øvelsen?

Ein måte eg eventuelt kan lagra det på pc.

Google "how to download youtube videos".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får ikke kontakt med rumpa. Ever. Jeg har prøvd de øvelsene jeg kommer på.

Kroppen min vil vel ikke at jeg skal ha rumpe da....

:shifty:

Selv om du ikke klarer å få kontakt med musklene i en øvelse,så er ikke det noe hinder for at du skal klare å bli sterkere. (Jeg tror mange overfokuserer veldig på all den "muskelkontakten" de ønsker seg, og at de sitter litt med den " føler jeg det ikke 110% så skjer det heller ingenting,og da blir det null effekt"-gefuhlen.)

Mål/ta bilder av stump, ta så og velg deg en rævøvelse, og gjør den jevnlig over en lengre periode,til tross for at du ikke får kontakt, og vær agressiv mtp økning av belastning, og sjekk igjen etter en måned. Hvis ikke noen endring har oppstått, så er det bare gått en måned.

Hvis det motsatte er tilfelle,great success!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du ikke klarer å få kontakt med musklene i en øvelse,så er ikke det noe hinder for at du skal klare å bli sterkere. (Jeg tror mange overfokuserer veldig på all den "muskelkontakten" de ønsker seg, og at de sitter litt med den " føler jeg det ikke 110% så skjer det heller ingenting,og da blir det null effekt"-gefuhlen.)

Mål/ta bilder av stump, ta så og velg deg en rævøvelse, og gjør den jevnlig over en lengre periode,til tross for at du ikke får kontakt, og vær agressiv mtp økning av belastning, og sjekk igjen etter en måned. Hvis ikke noen endring har oppstått, så er det bare gått en måned.

Hvis det motsatte er tilfelle,great success!:D

Hehe,godt poeng. Da gjør jeg det. Fuck hele kontakten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...