Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dumt spørsmål..

Jeg har gått på p-pillene Loette i tre måneder. Har den siste måneden fått ekstreme smerter i brystene. Har tidligere hatt lignende opplevelser da jeg var i puberteten og når jeg var innlagt for spiseforstyrrelse første gangen, da vekten økte, men aldri så ille. Gikk på p-pillene yasmin frem til sommeren 2013, men sluttet da jeg ønsket å se hvor kroppen lå an når det gjaldt naturlig mens osv..

Nå har vekten min vært stabil (litt mer enn normal vekt) i over et halvt år (godt over ett år siden min siste ut-skrivelse fra psykiatrisk), og kroppen har vel kommet inn i en egen syklus igjen. Men smertene er jo helt ekstreme! Kan ikke komme borti brystet uten at det gjør kjempevondt, ei heller la dem bevege seg fritt uten bh/sportsbh :p Er dette naturlig?? Slet jo en del med at de mistet sin fylde da jeg gikk uten p-piller nesten ett år, pga en kropp uten hormoner.. Men det virker som de vokser igjen? Er vel positivt! Men de smertene kunne jeg vært foruten altså.. Har sjekket om jeg var gravid, men den gang ei.:rolleyes:

Det er vanlig å få bivirkninger, selv om du i realiteten er utenfor perioden man hovedsakelig skal ha bivirkninger.

Selv så gikk jeg med sånne pupper i 5 måneder etter at jeg startet på p-piller. Puppene blir ikke noe større, det er bare vondt å gå trapper, ha på bh osv.

Gi det en liten stund, det burde gå over. Alle reagerer forskjellig på p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spurte egentlig ikke om hvordan å få det vekk, men hvorfor det setter seg så jævlig.

(jeg gir alltid opp og bare hiver de og kjøper nytt. Blitt en nazi på å vaske de nå)

Haha, nei, men han hadde ikke prøvd alt hvis han ikke hadde prøvd eddik. Forøvrig så går det an å legge et halvt eple i. Det bruker å ta bort masse rare lukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det karbs som får blodårene til å poppe?

for holy shit, fikk sjokk da jeg så magen min nå.

Carbs, særlig sukker vil poppe alt som kan poppes. Prøv å dytte i deg en sjokoladeplate idag og sjekk speilet imorgen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Carbs, særlig sukker vil poppe alt som kan poppes. Prøv å dytte i deg en sjokoladeplate idag og sjekk speilet imorgen :p

nå gleder jeg meg til italia og carbloading på pizza og is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en Samsung S5? Isåfall vad tycks?

ble det S5? henta ut min andre nå pga problemer med dekningen, den blir levert pent tilbake på mandag pga samme problemet og da lurer jeg nesten på om jeg må velge noe annet. veninne har samme problemet, hvis du søker på s5 reception eller signals på google så skjønner du hva jeg mener :-( og det suger, for ellers er den jo konge syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min telefon-historikk så har jeg enda ikke hatt en samsung, så det er vel på tide. Dessuten ble jeg litt overbevist når jeg leste noen anmeldelser, spesielt det punktet angående batterikapasitet, der var jeg solgt.

hur mycket er kapasitet? ich habe diesen Samsung s4:hungry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen er at det er veldig vanskelig å få i seg nok kcal om de spiser helt "clean" rett og slett (om vi snakker 5000-6000kcal eller mer om dagen)

Men ofte så sier folk de "bulker" så spiser de den samme mengden som før, bare i drittmat. Men om du ser på powerlifters/bodybuilders/strongman osv og gutta som faktisk er særiøse med 5000 kcal + over tid så klarer de sjelden dette på kyllingfilet og brokkoli. Da må det cheeseburgers til for å komme i mål :)

MEN så er det jo faktisk en del proteiner i både ost og karbonader, lyst brød er jo en god kilde til rask karboinntak og fettet bidrar til kaloriene - samme gjelder annen populær bulkemat ala pizza, kebab etc.. det er jo egentlig gode sammensetninger av både fett, karbohydrater og protein? Dette vil jo igrunn være akkurat det samme/ kanskje til og med bedre enn samme kalorimengde i kylling, avokado og brun ris da det er lettere for kroppen å prosessere? Eller? (noe annet er det så klart med marshmallows, loff med nugatti og pommes frites da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok dette er et dumt spørsmål men likevel kunne jeg trengt noen tips for å spise brød fortere :)

Spiser gjerne 2-3 skiver ved lunchtid hver dag og jeg bruker ofte opptil 30 minutter før jeg er ferdig med alle. Syns det er alt for lenge, spesielt når jeg ser andre er ferdig med like mange på maks halvparten av tiden. Hender tilogmed at jeg ikke gidder å sitte å ete brødskiver lengre :)

Videre lurer jeg på om det er mulig å venne seg til mat man apsolutt ikke liker? Som f.eks med meg og Markrell i tomat; Har prøvd å spise det uten å holde for nesa noen ganger og det ender med at jeg brekker meg flere ganger. Så jeg prøver å se om jeg kan vende meg til det ved å bare ete 1-2 skiver mens jeg holder for nesa :)

Ok, nok dumme spørsmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videre lurer jeg på om det er mulig å venne seg til mat man apsolutt ikke liker? Som f.eks med meg og Markrell i tomat; Har prøvd å spise det uten å holde for nesa noen ganger og det ender med at jeg brekker meg flere ganger. Så jeg prøver å se om jeg kan vende meg til det ved å bare ete 1-2 skiver mens jeg holder for nesa :)

Ok, nok dumme spørsmål :)

Det er nok mulig, men jeg ser ikke helt vitsen om du ikke er ekstremt kresen:) Personlig liker jeg ikke fiskepålegg av noen slag, med unntak av reker, og det er greit fordi det finnes så utrolig mange alternativ:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...