Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har brukt min til både trening og reise.

Jeg bare elsker de hårete beina dine <3

Min tur med tard spørsmål:

RumbleRoller og massasje generelt. Er det slik at dersom muskelen er i sin naturlige tilstand, avslappet og ikke anspent/betent/irritert, så gjør det ikke vondt? Og dersom den er "fucked", så gjør det vondt? Er smerte en slags indikator på hvor ille muskelen er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
Hva er best av hip thrust og glute bridge når målet er å bli sterkere i bøy/mark?

Yup, kjøkkenhåndkle og hammer. Det brukte vi i baren før i tiden… den gangen kroneisen kosta ei krone, eller no sånn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
er det godt med tunfisk på pizza? Ikke sånn sunn pizza altså, men årntli pizza...

Å, jes! Det er godt. Vi har brukt det i årevis. Bland tunfisken godt sammen med en god tomatsaus og rikelig med hvitløk. Bankers;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest =xXx=
kjøkkenhåndkle for å bli sterk i bøy? begynner å skjønne hvorfor denne generasjonen setter rekord på rekord :p

Faen… feil svar på spørsmål… mheh… skulle svare på isknuser. Hvorfor går allting gatl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påstand: "kvinner er dårligere på høyre/venstre".

Er det noen som har noe teori/fakta på denne påstanden?

Jeg sto nemlig på jobb i dag og hadde en kunde som skulle ha snus. Han så snusen med en gang: oppe i høyre hjørnet. Jeg brukte litt ekstra tid på å se den ettersom jeg sliter med høyre/venstre.

Unnskyldte meg og sa det, og da slang han ut den påstanden ettersom kona var akkurat lik. Og når jeg tenker meg om i ettertid så kjenner jeg flere venninner som sliter med høyre/venstre, men har ingen kamerater som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påstand: "kvinner er dårligere på høyre/venstre".

Er det noen som har noe teori/fakta på denne påstanden?

Jeg sto nemlig på jobb i dag og hadde en kunde som skulle ha snus. Han så snusen med en gang: oppe i høyre hjørnet. Jeg brukte litt ekstra tid på å se den ettersom jeg sliter med høyre/venstre.

Unnskyldte meg og sa det, og da slang han ut den påstanden ettersom kona var akkurat lik. Og når jeg tenker meg om i ettertid så kjenner jeg flere venninner som sliter med høyre/venstre, men har ingen kamerater som gjør det.

Dette er visstnok et kjent fenomen. Ser det er gjort endel forskning på det. Her er en oppsummering fra abstracten på en forskningsrapport:

Numerous studies have reported that women believe they are more susceptible to left-right confusion than men. Indeed, some studies have also found sex differences in behavioural tasks. It has been suggested that women have more difficulties with left-right discrimination, because they are less lateralised than men and a lower degree of lateralisation might lead to more left-right confusion (LRC). However, those studies reporting more left-right confusion for women have been criticised because the tasks that have been used involved mental rotation, a spatial ability in which men typically excel. In the present study, 34 right-handed women and 31 right-handed men completed two behavioural left-right discrimination tasks, in which mental rotation was either experimentally controlled for or was not needed. To measure the degree of hemispheric asymmetry participants also completed a dichotic listening test. Although women were not less lateralised than men, both tasks consistently revealed that women were more susceptible to left-right confusion than men. However, only women with a significant right ear advantage in the dichotic listening test had more difficulties in LRC tasks than men. There was no sex difference in less lateralised participants. This finding suggests that the impact of functional verbal asymmetries on LRC is mediated by sex.

kilde

lateralization

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lovisa
Påstand: "kvinner er dårligere på høyre/venstre".

Er det noen som har noe teori/fakta på denne påstanden?

Hehe, kjenner meg godt igjen... :blush: Og som deg; dei andre eg kjenner som har same "problemet" er og kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...