Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen som har vært borti en kortslutta avtrekksvifte? (Den har kortsluttet i lyset, men tatt med seg deler av vifta også).

Få den fikset eller kjøpe ny?

Det er litt Fuzzy beskrivelse av feilen. Hva skjer når du skrur på hvilke funksjoner på vifta?

Letteste er som regel å kjøpe ny, men det meste kan fikses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt Fuzzy beskrivelse av feilen. Hva skjer når du skrur på hvilke funksjoner på vifta?

Letteste er som regel å kjøpe ny, men det meste kan fikses.

Lyset går ikke på, og steg nr 3 på vifta fungerer heller ikke. Men steg nr 1 og 2 fungerer.

Det smalt i lyset så er nok den som har kortsluttet. Men hvorfor steg nr 3 på vifta ikke fungerer vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel glødepære? Glødepærer smeller sjeldent når de går. Er pæra 12v? Det kan hende en kondis har røket på kretskortet.

Du kan åpne og se etter brune flekker eller kondensatorer som lekker på kretskortet, eller bare kjøpe en ny... Høres ut som om det er game over for den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel glødepære? Glødepærer smeller sjeldent når de går. Er pæra 12v? Det kan hende en kondis har røket på kretskortet.

Du kan åpne og se etter brune flekker eller kondensatorer som lekker på kretskortet, eller bare kjøpe en ny... Høres ut som om det er game over for den....

Haha, dette sa meg kjempe mye... Du fikk snap. For jeg vet ikke hva slags pære det er en gang.

Men kjipt at den skal bare smelle da.. Det er en villavent avtrekksvifte. Har sjekket opp og de er ikke akkurat billige heller.

Hva er garanti på en slik vifte? Har ikke særlig lyst til å betale 3000-5000 tusen for vifta i seg selv og så må jeg ha elektriker som kan sette den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lovisa

Heisann Oslofolk!

Vestlandsjente skal leka turist i Oslo 18. - 22. juni og ønsker tips om kva ho skal finna på! :)

Ønsker og tips om eit greit treningsstudio i sentrum (har hotell i Dronningensgate).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lovisa

Serr, sjekk ut stakkarsoss.no :p

Eg opplevde ikkje den nettsida som så veldig turistretta, men ok - dersom ein som bur i Oslo viser meg vidare til ei nettside som heiter "Stakkars oss... som bor i asfaltjungelen Oslo" så skal ikkje eg protestera på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg opplevde ikkje den nettsida som så veldig turistretta, men ok - dersom ein som bur i Oslo viser meg vidare til ei nettside som heiter "Stakkars oss... som bor i asfaltjungelen Oslo" så skal ikkje eg protestera på det...

Ikke direkte turistretta men mer retta "nei, men satan da. Oslo er mer enn bare Karl Johan"

Selve osloby-artikkelen er nok bedre. Stakkarsoss.no er mer en liten fotoblogg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til et brød som er scorer lavt på kacl og karbohydrater?

Kan sikkert sjekkes i matportalen/matvaretabellen.no, men den er så utdatert at...

Men generelt grovbrød (feks det fra rema1000 som heter grovbrød ;) ) har litt lavere karbohydratinnhold, og bra på feks protein.

Så har vi selvfølgelig lavkarbobrød.

Lage brød selv? Masse oppskrifter med både ekte brød og "forfalskninger" (laga av feks eggehvitter, proteinpulver osv., aldri prøvd det selv.)

Ellers: se på baksiden av brødene i hylla :)

(OG ikke minst: google. Lavkalori brød. Lavkarbobrød. Gjerne med "test av" bak/foran.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roflmao: Hehehe, brødet skal kunne spises. Prøve og google/lese bak på brødposene :)

Skal ikke være så alt for vanskelig. Jeg tar alltid det som heter grovbrød på rema1000. Fått best i test. Smaker godt, saftig, fullgrovt, mye protein, lite karbohydrater (mener under 40 g per 100), og dermed lite kcal totalt.

Byggbrød (også fullgrovt, dog rundt 80 % tror jeg) er enda mer smakfullt og saftig, og tror det er enda mindre på kcal.

Går du for lavkarbobrød blir det mer "murstein", men kommer an på hva du liker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...