Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Jeg er 'shredded' året rundt, men jeg propper meg ikke full av råidz for å gaine muskler. #genetics

Så 4-5% og hardgainz uten hjelp er helt legit? (ja, dumme spørsmål for tråden for dumme spørsmål :p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

med fare for å starte en lang diskusjon:

når du ser en person som er shredded "året rundt" men likevel gainer muscle, så er det vel "med hjelp"?

Avhenger vel hvor mye vedkommende gainer og hvor mye mer man løfter, etc. Har man 4-5% fett på kroppen og man gainer mye så er det vel ofte med hjelp. Det er ikke mange som har super gener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhenger vel hvor mye vedkommende gainer og hvor mye mer man løfter, etc. Har man 4-5% fett på kroppen og man gainer mye så er det vel ofte med hjelp. Det er ikke mange som har super gener!

Eksempel: skinny til neste Jeff Seid på 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel: skinny til neste Jeff Seid på 2 år.

Selvfølgelig er det urealistisk? Men må si du forandret endel på det orginale spm ditt.. Man kan gaine og være shredded, men konkurranseform og ville gainz sier seg selv at ikke funker uten preparater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så 4-5% og hardgainz uten hjelp er helt legit? (ja, dumme spørsmål for tråden for dumme spørsmål :p )

Hvordan bedømmer du fettprosent? Jeg ligger og vaker mellom 8 og 12% hele året, og med et overskudd på 200-300kcal i døgnet har jeg helt greit med gains...Jeg liker det engelske "ordtaket" "To assume is to make an 'ass' out of 'u' and 'me'" ;)

Men om det virkelig er noen som er i konkurranseform (4-5% har du helt synlige muskelfibra stort sett over alt) vil ikke det hormonelle miljøet være optimalt - og selv om man bruker vil man ikke kunne legge på seg noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det urealistisk? Men må si du forandret endel på det orginale spm ditt.. Man kan gaine og være shredded, men konkurranseform og ville gainz sier seg selv at ikke funker uten preparater...

Hvordan bedømmer du fettprosent? Jeg ligger og vaker mellom 8 og 12% hele året, og med et overskudd på 200-300kcal i døgnet har jeg helt greit med gains...Jeg liker det engelske "ordtaket" "To assume is to make an 'ass' out of 'u' and 'me'" ;)

Men om det virkelig er noen som er i konkurranseform (4-5% har du helt synlige muskelfibra stort sett over alt) vil ikke det hormonelle miljøet være optimalt - og selv om man bruker vil man ikke kunne legge på seg noe særlig.

Jeg er ikke redd for å drite meg ut, og jeg spør fordi jeg er nysgjerrig.

Det med 4-5% var kanskje litt for relativt, fordi en vet aldri, en på 12% kan sikkert se ut som en annen person med 5%.

Blir vel som YoloMcSwaggins sa: synlige "køtz", blodårer overalt, rett og slett shredded.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 'shredded' året rundt, men jeg propper meg ikke full av råidz for å gaine muskler. #genetics

Ikke for å tråkke på noen tær, men du er nok ikke helt der jeg tror Ojive mente.

Btw: Det er begrenset hva gener har å si #kunnskap #dedication evt. #roidz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for å drite meg ut, og jeg spør fordi jeg er nysgjerrig.

Det med 4-5% var kanskje litt for relativt, fordi en vet aldri, en på 12% kan sikkert se ut som en annen person med 5%.

Blir vel som YoloMcSwaggins sa: synlige "køtz", blodårer overalt, rett og slett shredded.

Jeg ligger på mellom 10 og 11% nå, reelt sett. "Folk som har greie på" mener jeg ligger på rundt 6 (men jeg stoler mer på DXA ;) ). Det vil si at jeg har en full sixpack, blodårer på ben og armer, men ikke så mye på magen for tiden - med mindre det er veldig varmt, for da popper de ut. Men som sagt ligger jeg i øvre område for der jeg pleier å cruise - og mellom 8 og 12% viser forskning at partisjonering og hormonell status er rimelig optimal for en atlet. Høyere går ut over insulinsensitivitet og lavere går ut over hormonnivåer. For menn, altså. Siden jeg nå veier 87kg vil det kun være 3% som skiller meg mellom sceneform og laveste helårsnivå. 3% av 87kg er bare 2,5kg fett. Fordelt over hele kroppen. Så det er litt vanskelig, som du selv sier, å se nøyaktig nivå, men da er jeg ganske rippa. Og når jeg avslutter diett og går på trening igjen, så kommer "gainz" rimelig fort. Både som en reaksjon fra kroppen for å bygge opp det man mistet under ditten og fordi insulinfølsomhet er maks.

MEN - man kan ikke være katabol (holde veldig lav fettprosent konstant) og bygge muskler. Det er ikke mulig å være anabol og katabol samtidig. Men det ER mulig å være anabol på ettermiddagen og katabol på formiddagen og dermed forsøke seg på en recomp. Men man blir ikke "schvær" av en recomp.

Så da kommer det jo litt an på, men hvor langt er egentlig et tau? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne check engine knappen jeg har hatt lysende på den nye bilen nå forsvant plutselig nå i sta, den lyste da jeg skulle kjøre barn i bhg siden jeg hadde fått klarsignal på det, men da jeg skulle starte bilen igjen for å kjøre den til forhandler, lyste den ikke mer?? FOrhandleren sa også at det var ikke noe å bekymre seg for og forklarte at han hadde hatt slike tilfeller med akkjurat samme bilen mange ganger. Jeg har kjørt bilen hjem nå og det har ikke vært noe problem, jeg hører ingenting eller merker ingenting utenom det vanlige. Skal jeg bare la det være og heller 'vente' til den lyser igjen, eller skal jeg få forhandleren til å sjekke den likevel?

Nå lyser'n igjen, forbanna lampa!!!!!!!! :mad: :mad: :mad: :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lyser'n igjen, forbanna lampa!!!!!!!! :mad: :mad: :mad: :mad:

Dra innom et verksted og få en avlesning av elektronikken for et hint om hva det er? Er jo haugevis av sensorer på nyere biler som kan si noe. Er du heldig er det bare en dritting.

Sier forhandler at det ikke er noe så be om å få loggen. Bilen burde logge siste x antall hendelser uten at jeg er en mekaniker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest =xXx=
Denne check engine knappen jeg har hatt lysende på den nye bilen nå forsvant plutselig nå i sta, den lyste da jeg skulle kjøre barn i bhg siden jeg hadde fått klarsignal på det, men da jeg skulle starte bilen igjen for å kjøre den til forhandler, lyste den ikke mer?? FOrhandleren sa også at det var ikke noe å bekymre seg for og forklarte at han hadde hatt slike tilfeller med akkjurat samme bilen mange ganger. Jeg har kjørt bilen hjem nå og det har ikke vært noe problem, jeg hører ingenting eller merker ingenting utenom det vanlige. Skal jeg bare la det være og heller 'vente' til den lyser igjen, eller skal jeg få forhandleren til å sjekke den likevel?

Det er fort bare en såkalt intermiterende feilmelding. Ingen vet hvorfor osv… i følge håndbok og garanti bør du få det sjekket. Spørs hvor ny bil du har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra innom et verksted og få en avlesning av elektronikken for et hint om hva det er? Er jo haugevis av sensorer på nyere biler som kan si noe. Er du heldig er det bare en dritting.

Sier forhandler at det ikke er noe så be om å få loggen. Bilen burde logge siste x antall hendelser uten at jeg er en mekaniker.

Jupp, skal det i dag. Nå er jeg møkklei den stygge lampa -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er 10 år allerede, men for meg er det ny bil :p hehe. Ja, skal få det sjekket i dag.

Kjøp deg en sånn som dette og en liten app til telefonen din: http://www.ebay.co.uk/itm/ELM327-Super-Mini-Bluetooth-Diagnose-Interface-CAN-Bus-OBD2-Adapter-Scanner-/331056590989?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item4d1482b08d

Du får ut all info de gjør på verkstedet, og om det bare er noe småkrøll kan du fjerne feilen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 spørsmål:

1. Noe annet enn salt som er digg på egg? Prøver å begrense saltinntak, men salt og egg hører sammen.

2. Reimer, hva er å anbefale? Er lær best? Jeg må ha til mine dukkehender.

2; har du prøvd magnesium? Evt se på grepsteknikken /bruke alternativgrep der relevant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...