Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Har en liten bilring på magen, samt en fettprosent på 27, som jeg veldig gjerne vil ha et godt stykke ned. Jeg har begynt å spise sunt, men er litt usikker på hva det beste av trening er for at prosenten skal gå nedover. Jogging? Intervaller(hvilke?), styrke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther
Har en liten bilring på magen, samt en fettprosent på 27, som jeg veldig gjerne vil ha et godt stykke ned. Jeg har begynt å spise sunt, men er litt usikker på hva det beste av trening er for at prosenten skal gå nedover. Jogging? Intervaller(hvilke?), styrke?

Kaloriunderskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Betyr det at jeg bør begynne å måle hva jeg spiser for å se hvor mye kalorier det er osv? Har aldri gjort det før :)

Det betyr at du kan trene så mye styrke og løpe så mye du vil, men du går ikke ned om kcal inn > kcal ut. Mange løper når de skal ned i vekt fordi det er lettere å oppnå et kaloriunderskudd.

Om du trenger å telle kommer an på hvordan kostholdet er nå - spiser du mye ferdigmat ol? Bytt ut med rent kjøtt og grønnsaker i første omgang, se om det utgjør en forskjell. Om du allerede spiser mat som du lager fra bunnen kan du telle noen dager, bare for å få en viss oversikt over hva du får i deg. ( :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at du kan trene så mye styrke og løpe så mye du vil, men du går ikke ned om kcal inn > kcal ut. Mange løper når de skal ned i vekt fordi det er lettere å oppnå et kaloriunderskudd.

Om du trenger å telle kommer an på hvordan kostholdet er nå - spiser du mye ferdigmat ol? Bytt ut med rent kjøtt og grønnsaker i første omgang, se om det utgjør en forskjell. Om du allerede spiser mat som du lager fra bunnen kan du telle noen dager, bare for å få en viss oversikt over hva du får i deg. ( :

Ok. Har prøvd Lifesum, en app som regner ut hvor mye kcal man skal ha etter nåværende vekt og mål, og man legger inn hva man spiser ol. Den sier jeg skal ha 1356 kcal hver dag. Har hittil idag fått i meg 1045. Men ut ifra hva jeg har lest her inne, så er vel dette veldig lite? Har ikke trent idag, så den gir meg vel mer kcal ved en dag ved trening. Man logger den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han spurte egentlig ikke om hvordan å få det vekk, men hvorfor det setter seg så jævlig.

(jeg gir alltid opp og bare hiver de og kjøper nytt. Blitt en nazi på å vaske de nå)

Jeg også, brukte sikker 20min idag på å vaske de, vaske med varmt vann, zalo, skylle ut zaloen med varmt og kaldt vann, skylle med kaldt vann.

De er helt luktfri atm da, men det er jo bare andre dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har en grei blender å anbefale som knuser is og som ikke koster latterlig mye?

De fleste gode som faktisk knuser isbiter må du vel opp i rundt 800 .. men da har du den en god stund, og det er bedre enn å måtte kjøpe ny hver måned fordi den blir ødelagt:D Anbefaler OBH Nordica eller wilfa ( her )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dumme spørsmål, men til en viss grad forankret i vitenskapen i starten. Men det siste vet jeg ikke, og fant ikke noe klart svar på det da jeg googla.

Testosteron gir mørk stemme, muskler og økt behåring hos menn/gutter.

Altså mye av det man forbinder med "mandighet". Fakta. Helt klart.

Så man har lettere for å bygge muskler om man produserer mye testosteron. Og man kan naturlig øke produksjonen litt, har jeg hørt, gjennom bla. trening mm. Men noen produserer (naturlig) ganske mye mer enn andre.

Og de med mørk stemme har ofte høy produksjon av hormonet?

Og selvfølgelig størrelsen. Har den med testosteronnivå å gjøre?

Hva med sexlyst, og tja.. evnen til å "lade om igjen" fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste gode som faktisk knuser isbiter må du vel opp i rundt 800 .. men da har du den en god stund, og det er bedre enn å måtte kjøpe ny hver måned fordi den blir ødelagt:D Anbefaler OBH Nordica eller wilfa ( her )

800 - 1200 er greit :) 1500 og oppover er uaktuelt. Vet at prisen på kjøkkenapparater fort blir dyr. Har ikke lyst til å betale 3000 for en blender liksom.

Men skal ta en titt på det du nevner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...