Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Jeg lurer også på dette!

I tillegg lurer jeg på om det gjelder jenter som gutter. :p

"Men that produce higher levels of testosterone during puberty will usually develop lower voices as they grow into adulthood."

http://mentalfloss.com/article/50360/what-determines-what-your-voice-sounds

Etter litt googling ser det ivertfall ut til å være en sammenheng mellom mer testosteron i puberteten og mørk stemme. Det betyr vel ikke at man nødvendigvis har mer testosteron senere i livet også.

Det er muligens en sammenheng mellom lengdeforholdet på ringfinger og pekefinger. Viss ringfinger er lengre enn pekefinger kan det visst muligens tyde på både høyere testosteronnivå og større snurrebass.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2101872/Testosterone-levels-seen-prior-birth-fetus-fingers-jawline.html

Litt artig, men ville tatt dette med en tønne salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har tips til øvelser jeg kan gjøre som ikke involverer skuldra?

Kommer litt an på hvor begrenset du er. Her er ivertfall noen forslag som du kan gjøre helt uten skuldre:

Alt av hopp, dra slede, løping, utfall varianter, beltebøy, hip thrusts, sit ups, leg extesions, leg curls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hvor begrenset du er. Her er ivertfall noen forslag som du kan gjøre helt uten skuldre:

Alt av hopp, dra slede, løping, utfall varianter, beltebøy, hip thrusts, sit ups, leg extesions, leg curls.

Jeg kan vri en del på armen/skuldra. uten at det gjør vondt. Men jeg vil helst la den hvile helt til det absolutt ikke gjør vondt :) Ser ut som jeg skal bygge rumpe inntill videre da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes på midjen, ja, men mest på lårene... 4cm opp rundt hvert lår, og det synes godt... Men ja, kutter ut pulveret og håper på det beste! Skal drikke mer vann også, har fylt opp stor vannflaske allerede ;)

Du sier du har kjøpt det i utlandet. Og at annbefalingen der er 1 scoop, mens i norge 0,5 scoop per serving.

Regner nå med at PWO'en inneholder andre stoffer og virkemidler også? Eksempel er NoXplode kjøpt i utland kontra den kjøpt i Norge. De inneholder omtrent ingenting av de samme stoffene (untatt kreatin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvor jeg burde poste slikt, så prøver her:

om jeg ikke tåler pizzabunn, men tåler brød og vanlige tacowraps (ikke fullkorn). Hva skjer med det egentlig? Det er hvete i begge, så jeg tipper at det kanskje er bakstgjær jeg ikke tåler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Aner ikke hvor jeg burde poste slikt, så prøver her:

om jeg ikke tåler pizzabunn, men tåler brød og vanlige tacowraps (ikke fullkorn). Hva skjer med det egentlig? Det er hvete i begge, så jeg tipper at det kanskje er bakstgjær jeg ikke tåler?

Sikker på at det er bunnen du reagerer på? hvordan reagerer du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikker på at det er bunnen du reagerer på? hvordan reagerer du?

Får sjukt mye luft i magen. Spiser jeg en Dr.Oetker på kvelden, så kan du banne på at jeg blir maks oppblåst hele dagen etter.

Jeg ser et par kilder: tomatsaus, ost, gjær.

Jeg takler ferske og bokstomater helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange pizzabunner er laget med mel med store mengder gluten for å få deigen tøyelig og lett å dra ut uten å sprekke/bli hullete. Har en kompis som har eget bake og bryggerhus i hagen, han importerer eget mel med store mengder gluten i for å få spenst og tøyelighet i deigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange pizzabunner er laget med mel med store mengder gluten for å få deigen tøyelig og lett å dra ut uten å sprekke/bli hullete. Har en kompis som har eget bake og bryggerhus i hagen, han importerer eget mel med store mengder gluten i for å få spenst og tøyelighet i deigen.

Weird shit, fordi jeg var testet for gluten og laktose, uten at det kom opp noe på resultatene.

Det kan være verdt å teste å lage en hjemmelaget pizzabunn og se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du har kjøpt det i utlandet. Og at annbefalingen der er 1 scoop, mens i norge 0,5 scoop per serving.

Regner nå med at PWO'en inneholder andre stoffer og virkemidler også? Eksempel er NoXplode kjøpt i utland kontra den kjøpt i Norge. De inneholder omtrent ingenting av de samme stoffene (untatt kreatin).

Jeg sammenlignet nettopp min boks med nettsiden til gymgrossisten. Samme innhold, men som sagt står det 1 scoop per serving på min boks, og det står 0,5 scoops hos gymgrossisten. Bruker ikke pulveret lengre nå for å se om det blir bedre, og nesten 48 timer siden sist jeg tok det og jeg merker tydelig forbedringer. Men jeg blir nesten litt redd... lurer på hva det var jeg reagerte på? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sammenlignet nettopp min boks med nettsiden til gymgrossisten. Samme innhold, men som sagt står det 1 scoop per serving på min boks, og det står 0,5 scoops hos gymgrossisten. Bruker ikke pulveret lengre nå for å se om det blir bedre, og nesten 48 timer siden sist jeg tok det og jeg merker tydelig forbedringer. Men jeg blir nesten litt redd... lurer på hva det var jeg reagerte på? :(

Hmm, om innholdsstoffene er lovlige i Norge så skal det nok gå fint :-) Er PWO "addicted" jeg, føler treningene blir så mye bedre (y) (Sikkert bare in my head though :o )

Vet mange andre PWO / piller som er solgt i utland, har hatt fatale konsekvenser med folk med reaksjoner / allergier osv. Som har ført til bl.a. akutte lever og nyresvikt osv osv..

Tenker da spesielt på eksempler : Jack 3D (Ble ulovlig, og relansert), Craze (Ble ulovlig og tilbakekalt), Oxyelite pro( http://www.legemiddelverket.no/Nyheter/Andre/Sider/Advarsel-mot-kosttilskuddet-OxyELITE-Pro.aspx )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, om innholdsstoffene er lovlige i Norge så skal det nok gå fint :) Er PWO "addicted" jeg, føler treningene blir så mye bedre (y) (Sikkert bare in my head though :eek: )

Vet mange andre PWO / piller som er solgt i utland, har hatt fatale konsekvenser med folk med reaksjoner / allergier osv. Som har ført til bl.a. akutte lever og nyresvikt osv osv..

Tenker da spesielt på eksempler : Jack 3D (Ble ulovlig, og relansert), Craze (Ble ulovlig og tilbakekalt), Oxyelite pro( http://www.legemiddelverket.no/Nyheter/Andre/Sider/Advarsel-mot-kosttilskuddet-OxyELITE-Pro.aspx )

Hm... Nei det var jo ingen av de merkene der, jeg brukte "Mutant Mayhem". Jeg merket at jeg fikk energi på trening ja, og var sånn sett veldig fornøyd med den! Men siste tiden har jeg som sagt "est ut" uten noen grunn, kjent meg veldig tørst hele tida, kjent meg "tung" i kroppen og kjent et slags "trykk" under huden, spesielt i beina :unsure: Brukte pwo'n nesten daglig, men nå som jeg har sluttet å ta den har "trykket" blitt borte og beina er på vei mot normal størrelse igjen allerede. Jeg trodde det var varmt vær som hadde skylda, men det ser jo ut som om det var noe i pulveret som ikke var helt bra for meg :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Nei det var jo ingen av de merkene der, jeg brukte "Mutant Mayhem". Jeg merket at jeg fikk energi på trening ja, og var sånn sett veldig fornøyd med den! Men siste tiden har jeg som sagt "est ut" uten noen grunn, kjent meg veldig tørst hele tida, kjent meg "tung" i kroppen og kjent et slags "trykk" under huden, spesielt i beina :unsure: Brukte pwo'n nesten daglig, men nå som jeg har sluttet å ta den har "trykket" blitt borte og beina er på vei mot normal størrelse igjen allerede. Jeg trodde det var varmt vær som hadde skylda, men det ser jo ut som om det var noe i pulveret som ikke var helt bra for meg :confused:

Det er jo selvfølgelig mulig at du har reagert på noe ja. Når du går på PWO og kreatin generelt er det viktig å drikke mye ekstra veske i løpet av dagen. Du skal vel ligge på ca 4 liter om dagen om jeg ikke husker feil?

Selv får jeg ofte skallebank og vondt i hodet om jeg ikke drikker nok. Ellers får jeg extra "fokus og pump" under økta, og prikking i huden 10-12 min etter jeg har tatt shaken *digg følelse* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo selvfølgelig mulig at du har reagert på noe ja. Når du går på PWO og kreatin generelt er det viktig å drikke mye ekstra veske i løpet av dagen. Du skal vel ligge på ca 4 liter om dagen om jeg ikke husker feil?

Selv får jeg ofte skallebank og vondt i hodet om jeg ikke drikker nok. Ellers får jeg extra "fokus og pump" under økta, og prikking i huden 10-12 min etter jeg har tatt shaken *digg følelse* :)

Når jeg tenker meg om så har jeg hatt en del hodepine også i det siste... :( Og har drukket *mye* vann, sikkert 4 liter om dagen... Nå har jeg aldri tatt kreatin før, men ser jo at det var på ingredienslista til pwo'n... Er det mulig å få en slik reaksjon som jeg har hatt av kreatin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om så har jeg hatt en del hodepine også i det siste... :( Og har drukket *mye* vann, sikkert 4 liter om dagen... Nå har jeg aldri tatt kreatin før, men ser jo at det var på ingredienslista til pwo'n... Er det mulig å få en slik reaksjon som jeg har hatt av kreatin?

En kan iallefall få hodepine av kreatin, annet er jeg usikker på, ville annbefale deg å evnt sjekke igjennom denne tråden :

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/hva-er-ditt-favoritt-pre-wo-tilskudd.847/page-29#post-938185

Der står iallefall mye om forskjellige PWO, ellers tipper jeg en del andre her inne har god peil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du får negative virkninger av enten kreatin / PWO, så er det bare å kutte det ut :) hehe ^_^

Har kuttet det ut :) Men lurte på hva som fikk meg til å reagere sånn. Men jeg tror nesten jeg gir opp- det er en laaang ingrediensliste og det kunne jo vært én eller flere av dem. Det var noe i pulveret, jeg fikk en dårlig reaksjon på det, og jeg tar det ikke lengre. Fra nå av blir det riskaker og redbull ftw :p Tusen takk for alle svarene btw! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...