Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

ikke så dumt spørsmål. men la gå

er nå i et dilemma eller står mellom to valg.

valg nr1: sensur på eksamen eg hadde 10 april, er 12 mai(da får eg vite resultatet) skal eg da Drite i jobb tilbudet, og "ta sjangsen" på at eg bestod, gjør ferdig bachlor oppgaven.... og sitte uten inntekt etter mai. og må ta takke til andre jobber som ikke er så attraktive

Valg nr2: følge "gut feeling" og velge jobben fra mandag av- fordi eg er temmmelig sikker på at eg strøk den eksamen= får ikke skrive bachlor oppgave/ ikke levere sammens med gruppa, fordi eksamen eg tok MÅ være bestått før man kan skrive bachlor. og jobben hos denne bedriften er attraktiv, nr 1 Lønna er utrolig god- faktisk langt bedre enn eg kan regne med å få med bachloren....faktisk såpass...at den er på nivå med en eventuell mastergrad !, nr2: eg har jobbet der før, vet hvordan arbeidsplassen er( arbeidsmiljø og alt sånt) nr 3: vil ha fast jobb der- selv om eg fullfører bachloren- why u ask? fordi dem rekruterer sine egne arbeidere videre opp i systemet- da vil bachloren min uansett være et ESS i bagasjaen :)

noen forslag? eg heller mot valg 2

Gå for jobben=) Bacheloren kan du alltids ta senere, er ikke sikkert du får samme jobbtilbud fra den bedrifta senere (og siden du skriver at du helst vil jobbe der etter endt bachelor uansett, så kan det være greit å ha en fot innenfor?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå for jobben=) Bacheloren kan du alltids ta senere, er ikke sikkert du får samme jobbtilbud fra den bedrifta senere (og siden du skriver at du helst vil jobbe der etter endt bachelor uansett, så kan det være greit å ha en fot innenfor?)

ja det er akkurat det!

fikk akkurat en ny telefon nå....gjør man en god jobb...så kan man bli fast ansatt etter 6 måna :D

og dem jobber overtid...hverdager er overtid 50%....lørdagerog søndager er det 100 % :D

hvorfor gliser eg? fordi eg er MEAN JEAN WORKING MACHINE BEBEH! :D plutselig kan man tjene 500 store lakser med litt overtid.....vs bachlor (planen var nav) der eg eventuelt måtte starte fra scratch uten ansinitet- 370 lakser...... i want them big fish :D

alt eg sier nå er...... IM ALL INN :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Sliter litt med å velge kategori på loggboka mi. Hva i all verden skal jeg velge når fokus i hovedsak rett og slett er å bli sterkere?

Muskelvekst eller vektnedgang stemmer ikke, helse blir litt bom det og.(Alt det her komme selvfølgelig som en konsekvens av treninga, men det er tross alt ikke det som er fokuset mitt) Styrkeløft er det jeg har vurdert å sette, men da føler jeg igjen det er mer for dem som trener konkret mot konkurranser i styrkeløft.

Skal ikke være lett det her :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Sliter litt med å velge kategori på loggboka mi. Hva i all verden skal jeg velge når fokus i hovedsak rett og slett er å bli sterkere?

Muskelvekst eller vektnedgang stemmer ikke, helse blir litt bom det og.(Alt det her komme selvfølgelig som en konsekvens av treninga, men det er tross alt ikke det som er fokuset mitt) Styrkeløft er det jeg har vurdert å sette, men da føler jeg igjen det er mer for dem som trener konkret mot konkurranser i styrkeløft.

Skal ikke være lett det her :p

Sett den til Helse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moteentusiaster: Er det sånn at man ikke kan ha noe hvitt på kjolen sin i (noen andre sitt!) bryllup? en kjole jeg likte kjempegodt, men den er sort og hvit... veldig upassende? Link

Tror det eneste kriteriet er at du ikke skal ha HELT hvit kjole ;) Best å spørre, for alle har forskjellige meninger om det. Var for eks en som hadde svart kjole i bryllupet mitt, men hun spurte først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tusen takk for svar alle sammen! Er ikke fan av å være "på kanten" i bryllup, så tenker jeg kjøper den og har den i andre anledninger- også velger jeg noe litt mer konservativt og i en annen farge i bryllupet ;)

ja det kan du gjør....også kan du sikkert legge ut bilde av deg i den her (y):sneaky::whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer tidens dummeste spørsmål, huffff. Mister jenter puppene sine om de trener bryst? Det er jo bare fett i puppene så om jeg trener bryst og får muskler der så forsvinner jo puppene? Jeg har nemlig alltid unngått bryst øvelser spesielt benkpress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer tidens dummeste spørsmål, huffff. Mister jenter puppene sine om de trener bryst? Det er jo bare fett i puppene så om jeg trener bryst og får muskler der så forsvinner jo puppene? Jeg har nemlig alltid unngått bryst øvelser spesielt benkpress

Både ja og nei.

Ved å gå ned i fettprosent vil puppene naturlig bli mindre. (de vil som regel fremstå litt fastere, så bleh)

Meeeen, punktforbrenning finnes ikke så du kan like gjerne si at gåturer gjør puppene mindre... eller aktiv blunking...

Brysttrening vil primært bare gjøre at muskulaturen blir noe større, som, om noe, presser puppene litt mer ut.

Så, kortversjon; mindre pupper er et resultat av forbrenning av fett. Brysttrening vil gjøre brystet noe større, og ofte gi inntrykk av noe større pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både ja og nei.

Ved å gå ned i fettprosent vil puppene naturlig bli mindre. (de vil som regel fremstå litt fastere, så bleh)

Meeeen, punktforbrenning finnes ikke så du kan like gjerne si at gåturer gjør puppene mindre... eller aktiv blunking...

Brysttrening vil primært bare gjøre at muskulaturen blir noe større, som, om noe, presser puppene litt mer ut.

Så, kortversjon; mindre pupper er et resultat av forbrenning av fett. Brysttrening vil gjøre brystet noe større, og ofte gi inntrykk av noe større pupper.

Det høres jo faktisk logisk ut, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer tidens dummeste spørsmål, huffff. Mister jenter puppene sine om de trener bryst? Det er jo bare fett i puppene så om jeg trener bryst og får muskler der så forsvinner jo puppene? Jeg har nemlig alltid unngått bryst øvelser spesielt benkpress

<3 Benkpress=struttende pupper! Hihihi, mine har i vert fall fått seg et løft :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste for en stund siden at folk som har gått ned i vekt må spise mindre enn andre som veier like mye og som er like høye, og da lurer jeg på om noen vet hvor mye forskjell det er ellernoe? er litt nervøs for at jeg må ned på 1000 kalorier for å ikke bli smellfeit igjen etter at jeg har nådd målet mitt liksom :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste for en stund siden at folk som har gått ned i vekt må spise mindre enn andre som veier like mye og som er like høye, og da lurer jeg på om noen vet hvor mye forskjell det er ellernoe? er litt nervøs for at jeg må ned på 1000 kalorier for å ikke bli smellfeit igjen etter at jeg har nådd målet mitt liksom :s

Det er ingen fasit og du gjør ikke deg selv noen tjeneste ved å stresse over det. Forskjellen skal ikke være spesielt stor, kanskje 100-150 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor presis er egentlig ei badevekt som måler fettprosenten din?

Den er nok ikke særlig presis. Den vil også måle variasjoner i vannmengde i kroppen feil, så du kan få rare målinger. Jeg har en som har vist økninger i fettprosent når jeg gikk ned i vekt, noe jeg ikke tror stemte i det hele tatt.

Ville heller brukt pengene på et målebånd. Gjennomsnittsvekt i løpet av uken, omkretsmål en gang i uken og bilder under like lysforhold en gang per mnd funker bra for å måle fremgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...