Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Vil anta det. Kan jo naturligvis være at din utleier har noen særskilte krav som godt kan være saklige for deres situasjon. Tanken er vel at også utleier skal være sikret, og ikke stilles dårligere enn om du fortsatt hadde leid. Men betaling er som regel det vesentlige for utleier, så om du finner en ålreit person til å overta, kan jeg ikke tenke meg at det skulle være et problem. Men husk at ingenting slår en god dialog med utleier da. Stemningen blir fort litt kjøligere om man kommer væpnet med loven i hånd umiddelbart. ;)

Og som det ble nevnt over, det som står i leieavtalen vil også være viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil anta det. Kan jo naturligvis være at din utleier har noen særskilte krav som godt kan være saklige for deres situasjon. Tanken er vel at også utleier skal være sikret, og ikke stilles dårligere enn om du fortsatt hadde leid. Men betaling er som regel det vesentlige for utleier, så om du finner en ålreit person til å overta, kan jeg ikke tenke meg at det skulle være et problem. Men husk at ingenting slår en god dialog med utleier da. Stemningen blir fort litt kjøligere om man kommer væpnet med loven i hånd umiddelbart. ;)

Og som det ble nevnt over, det som står i leieavtalen vil også være viktig.

Da satser jeg på at det går bra. Det eneste som står i leieavtalen er at jeg må ha skriftlig godkjenning fra utleier. Og jeg har funnet noen med supergode referanser :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

St00pid ass question:

Hvor dumt/smart/lurt det er å tøye (evt "brutal stretch") muskler før økten? Jeg ser for meg at økten har godt av større mobilitet av at jeg tøyer pec minor og lats før jeg setter igang ovekroppsdag, men jeg har samtidig lest at tøying før trening kan forårsake avrevne muskler :p

#Broscience or not?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn prismessig er det billigere å kjøpe sukker å strø over havregrøten, enn å kjøpe en liten flaske honning. Er honning det beste valget uansett? Eller er honning flytende sukker?

Begge er jo ganske like i sammensetningen av makroer. Sånn sett er den største forskjellen at man får litt næring fra honningen (spesielt hvis den er rå) og så er smaken litt forskjellig. Det er alt jeg kan tenke på nå iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

St00pid ass question:

Hvor dumt/smart/lurt det er å tøye (evt "brutal stretch") muskler før økten? Jeg ser for meg at økten har godt av større mobilitet av at jeg tøyer pec minor og lats før jeg setter igang ovekroppsdag, men jeg har samtidig lest at tøying før trening kan forårsake avrevne muskler :p

#Broscience or not?

Man kan gjerne varme opp med dynamisk oppvarming. Hold statisk til etter trening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sykt lyst på en michael kors-veske, og betaler gjerne originalpris for den - meeen så fant jeg en ekte kors-veske en del billigere. Problemet er at jeg er lite keen på 500kr i toll

Noen måte jeg kan slippe det på? Be selgeren om å merke det som gave?

Noen her som bor i Sverige elns og vil motta for meg? hehe.

Pleier ikke være noe problem å få selgere til å merke som gave. Går litt ann på hvor en bestiller fra, men flere steder kan en både sende selger melding, samt legge med "notat" ved bestillingen. Har bestillt flere ting fra USA (klokker e.c.t originale), men alle har markert pakkene som gaver og en pris på alt fra 5$-29$på utsiden :p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

St00pid ass question:

Hvor dumt/smart/lurt det er å tøye (evt "brutal stretch") muskler før økten? Jeg ser for meg at økten har godt av større mobilitet av at jeg tøyer pec minor og lats før jeg setter igang ovekroppsdag, men jeg har samtidig lest at tøying før trening kan forårsake avrevne muskler :p

#Broscience or not?

Du burde være varm i muskulaturen før du begir deg løs på den heftigste tøyingen.

Hva angår fordel/ulemper vil en strukket muskel ikke kunne klare å gi samme kraftutviklingen som før den er strukket. Dette kan du bruke til din fordel dersom du faktisk ønsker å trene antagonisten. F.eks. tøye pecs for å trene øvre rygg dersom man sliter med litt "hunchback", o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde være varm i muskulaturen før du begir deg løs på den heftigste tøyingen.

Hva angår fordel/ulemper vil en strukket muskel ikke kunne klare å gi samme kraftutviklingen som før den er strukket. Dette kan du bruke til din fordel dersom du faktisk ønsker å trene antagonisten. F.eks. tøye pecs for å trene øvre rygg dersom man sliter med litt "hunchback", o.l.

Jeg har foroverroterte skuldre pga stram pec minor.

Mine problemområder:

- Pec minor /bryst

- Øvre trapz

- Lats.

Alt er bare kort og jævlig som fører til at jeg ikke kan ta skulderpress med riktig vinkel (blir mest incline bench press lix....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foroverroterte skuldre pga stram pec minor.

Mine problemområder:

- Pec minor /bryst

- Øvre trapz

- Lats.

Alt er bare kort og jævlig som fører til at jeg ikke kan ta skulderpress med riktig vinkel (blir mest incline bench press lix....)

Da kan du sikkert med fordel legge inn litt ekstra smash med lacrosseball og tøying av de områdene før overkroppstrening. Skråbenk med fremoverroterte skuldre vil ikke akkurat uten videre bidra til å bedre problemet. Mer det motsatte om noe. I tillegg kan du kjøre på med ting som face pulls, kabelroing o.l. før øvelser hvor du bruker musklene. Om det gir mening for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du sikkert med fordel legge inn litt ekstra smash med lacrosseball og tøying av de områdene før overkroppstrening. Skråbenk med fremoverroterte skuldre vil ikke akkurat uten videre bidra til å bedre problemet. Mer det motsatte om noe. I tillegg kan du kjøre på med ting som face pulls, kabelroing o.l. før øvelser hvor du bruker musklene. Om det gir mening for deg?

Ja helt klart. Jeg har droppa alle pressøvelser inntil videre egentlig og kjører så å si kun rygg og armer. (sittende kabelroing med smalt grep, facepulls, lat pulldown og scapular push-ups.)

Hvor/hvordan bør man smash'e med den ballen? Skjønner jo at det er bryst, men hvor er det riktige punktet og hvordan gjør man det? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...