Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I et evolusjonsperspektiv: Ville det ikke vært hensiktsmessig å leve lenger enn bare rundt 80-100 år? føler det er relativt kort tid å leve...

Jeg tenker omvent faktisk; føler vi lever fryktelig lenge og får alt for mange barn hvor overlevelsen er høy. Vi tar over kloden og ødelegger den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av alle disse kcalregningsprogrammene/appene finnes det noen hvor du kan legge inn "din egen" oppskrift og man får det regnet ut hvor mye kcal det er i det? Og så selv delt det opp i posjoner? F.eks protein pannekaker.

Er så kjedelig å regne ut makroene selv på sånne ting :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle disse kcalregningsprogrammene/appene finnes det noen hvor du kan legge inn "din egen" oppskrift og man får det regnet ut hvor mye kcal det er i det? Og så selv delt det opp i posjoner? F.eks protein pannekaker.

Er så kjedelig å regne ut makroene selv på sånne ting :p

Mener jeg har gjort det i Lifesum by ShapeUp clup-appen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle disse kcalregningsprogrammene/appene finnes det noen hvor du kan legge inn "din egen" oppskrift og man får det regnet ut hvor mye kcal det er i det? Og så selv delt det opp i posjoner? F.eks protein pannekaker.

Er så kjedelig å regne ut makroene selv på sånne ting :p

Du kan også gjøre det på myfitnesspal-appen. Legg til måltid - frokost/lunsj/middag osv, og velg oppskrift, helt nederst kan du legge inn oppskrift, spesifisere antall porsjoner og slå deg løs. Du kan også legge til oppskrifter på innstillinger->min mat og treningsøkter->mine oppskrifter

Har et spørsmål selv...

Jeg har gjort et dumt skovalg (= gått barbeint i sko) og blitt skjenket med en svær blemme på hver hel. Hva skal jeg gjøre? Stikke hull, eller la være? Hvordan går jeg fram hvis jeg skal punktere? Jogger 4x i uka nå og setter pris på smertefrie føtter. Plaster? Det gjør ikke så vondt å gå med joggesko, men jeg vil jo ikke la disse blemmene bli enda større heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan også gjøre det på myfitnesspal-appen. Legg til måltid - frokost/lunsj/middag osv, og velg oppskrift, helt nederst kan du legge inn oppskrift, spesifisere antall porsjoner og slå deg løs. Du kan også legge til oppskrifter på innstillinger->min mat og treningsøkter->mine oppskrifter

Har et spørsmål selv...

Jeg har gjort et dumt skovalg (= gått barbeint i sko) og blitt skjenket med en svær blemme på hver hel. Hva skal jeg gjøre? Stikke hull, eller la være? Hvordan går jeg fram hvis jeg skal punktere? Jogger 4x i uka nå og setter pris på smertefrie føtter. Plaster? Det gjør ikke så vondt å gå med joggesko, men jeg vil jo ikke la disse blemmene bli enda større heller..

Takk for tips!

Du tømmer blemmen for vann. Stikk er lite hull på siden og press vannet ut. Da slipper du at hele huden revner og sånt.

Det du kan gjøre når du skal løpe og gå i tette sko er å bygge opp rundt såret slik at ikke noe komme nær hvor du har vondt.

Og når du har mulighet - gå uten sko og uten plaster/poletring. La det få luft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen smiler til deg på trening, hva ligger bak? Er det det at du gjør øvelsen latterlig feil så de ikke kan annet enn å smile medfølende?

Er som regel ikke så mye folk på gymmen min. Så de fleste smiler, og/eller hilser på de fleste, med mindre man er midt i ett sett - ren høflighet hos oss :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...