Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker å smile til folk på gata, er så godt når de faktisk smiler tilbake :D

Ja, det gjør jeg og, men settingen blir så annerledes! Føler meg enda ikke 100% trygg på at jeg gjør alt rett på trening, så da er det så fort å tenke at grunnen til at folk smiler er relatert til det, siden jeg er litt usikker der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg og, men settingen blir så annerledes! Føler meg enda ikke 100% trygg på at jeg gjør alt rett på trening, så da er det så fort å tenke at grunnen til at folk smiler er relatert til det, siden jeg er litt usikker der.

Ser den! Tok litt tid før jeg ble varm i trøya på mitt treningssenter og turte smile til folk, men nå tenker jeg ikke på det lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg og, men settingen blir så annerledes! Føler meg enda ikke 100% trygg på at jeg gjør alt rett på trening, så da er det så fort å tenke at grunnen til at folk smiler er relatert til det, siden jeg er litt usikker der.

Det som kan funke om du er litt usikker; smile tilbake og spørre "gjør jeg feil?" og så sier de enten nei eller så får du hjelp! Win win :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som kan funke om du er litt usikker; smile tilbake og spørre "gjør jeg feil?" og så sier de enten nei eller så får du hjelp! Win win :)

Jo, jeg har tenkt tanken, men så stopper det opp i tilfelle de sier ja, også blir det kleint, selv om jeg fint tar i mot tips! Men jeg skal smile tilbake neste gang, og se hva som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den! Tok litt tid før jeg ble varm i trøya på mitt treningssenter og turte smile til folk, men nå tenker jeg ikke på det lenger :)

Går veldig rundt i mine egne tanker og på trening, men plutselig når man tar pause ser man at noen ser på deg,, også blir man usikker når man ikke vet sammenhengen, men jeg skal ta det til meg, *fortsettelse følger*!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med oppblåst mage, og når det er på det værste, så føler eg det kniper litt på venste side av bryste, er det noe gale? eller bare angst? Tips til å bli kvitt det og? Er helt grusomt på det værste, trur hele tiden det er hjerte så er gale eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går veldig rundt i mine egne tanker og på trening, men plutselig når man tar pause ser man at noen ser på deg,, også blir man usikker når man ikke vet sammenhengen, men jeg skal ta det til meg, *fortsettelse følger*!

Det trenger ikke være at du gjør noe feil selv om folk følger med på deg når du trener. Når jeg ikke bruker pausene mine på å rydde ser jeg ofte på de andre som trener, ikke nødvendigvis fordi de gjør noe galt, men jeg er bare nysgjerrig på hva andre gjør. Som Stephanie sier bare spør om du gjør noe galt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med oppblåst mage, og når det er på det værste, så føler eg det kniper litt på venste side av bryste, er det noe gale? eller bare angst? Tips til å bli kvitt det og? Er helt grusomt på det værste, trur hele tiden det er hjerte så er gale eller noe.

Det er nok bare luft. Luftsmerter kan opptre hvor som helst i magen. Når luftsmerter oppstår i øvre og venstre del av bukhulen kan det kjennes ut som det komer fra hjertet.

Tips til mindre oppblåst mage:

- "Blant de mest provoserende matslagene er bønner, erter, løk, hodekål, kålrabbi, brokkoli, rosenkål, blomkål, artisjokker, asparges, pærer, epler, fersken, sukkerfrie gotterier og tyggegummi, helkornbrød, frokostblandinger, melk, krem, is, ost, øl, brus og andre kullsyreholdige drikker."

- Reduser inntak av melkeprodukter

- Reduser inntak av stekt og fet mat.

Kutt ut en og en matgruppe eller enhet, og se hva som får deg til å føle deg bra/dårlig.

Kilde: http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/luft-i-magen-26206.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De ligger på benken og sprekker opp, nesten så det ser ut som de vokser ut av skallet:p Lite eksempel under, men de kan sprekke opp i nesten hele lengden.

[ATTACH]141607[/ATTACH]

Ikke 100% sikker, men.. Når bananer blir eldre omgjøres vitaminene (eller noe sånn, hvertfall et eller annet i frukten) til sukker - derfor brune bananer smaker søtere enn gule. Og i denne prosessen produseres det gass, som kan gjøre at skallet splitter opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste dette et sted, for en stund siden, uten at jeg klarer finne det igjen. Kan man steker 100gr kylling med 20gr protein; man oversteker det så mye at man ender opp med 15gr protein (bare et eksempel med random tall). Altså, spørsmålet er om kan man steke/koke maten så mye at det mister/taper mengden med protein/karb/fett/etc?

Og nei, jeg spør ikke om dette for å finne mulighet til å steke/koke vekk fett/sukker/etc :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ligger på benken og sprekker opp, nesten så det ser ut som de vokser ut av skallet:P Lite eksempel under, men de kan sprekke opp i nesten hele lengden.

[ATTACH]141607[/ATTACH]

Faktisk aldri opplevd det selv.

Som regel en miks av at det er varmt, og/eller mye fuktighet.

Kjapp modning blandet med høy luftfuktighet fører til at skallet sprekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...