Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Yolo McSwag Har faktisk hatt Chess i mange år selv og er storfornøyd. Men har dog aldri hatt noe problem å snakke om så det kan vel være en sammenheng. Stjelenor er jeg allergisk mot. :p

Da har jeg nok hatt passelig uflaks, har vært Stjelenorkunde siden min første mobiltelefon. Bytte gidder jeg ikke, ikke når jeg får nøyaktig det jeg betaler litt mer for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med et konservativt anslag på 500kr per jakke blir det jo HUNDRE TUSEN KRONER.

I JAKKER.

Mange av Jakkene koster flere tusen, og mange av jakkene er flere år gamle så det er mye mer enn hundre tusen. Og hva er hundre tusen fordelt på mange år, det er ingenting det. Jeg har jo tross alt hat glede av de jakkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok jeg har et tips til alle: Ikke søk på "fat or skin" på Google Images! What is seen cannot be unseen... :cry:

Ikke søk på "Hegre" heller.. Var småkleint å bla opp de bildene foran kollokviegruppa da vi begynte å diskutere hvorvidt det er mest vanlig med traner eller hegrer i Bergensområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke søk på "Hegre" heller.. Var småkleint å bla opp de bildene foran kollokviegruppa da vi begynte å diskutere hvorvidt det er mest vanlig med traner eller hegrer i Bergensområdet.

Mulig jeg har sensurfilter eller noe slikt på søkemotoren min, som fjerner 'det verste', men det som dukker opp hos meg når jeg søker på 'hegre' ser mer ut som smakfull kunst for min del. :whistle: Likevel, ser det kan være litt uheldig om det dukker opp fremfor kollokviegruppen ja hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday

Noen som kan Geogebra her?

Hvordan endrer jeg antall desimaler som vises i funksjonsligninger? Har en ligning som skal vise 1.032, men den viser bare 1.03 uansett hva jeg klikker på... :grumpy:

Edit: Fant ut av det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom på en ting. eg har fått med meg- og opplevd- at man etterhvert må få i seg mer og mer koffein for å ha samme effekt som før.

til dømes- "back in the day" kunne drikke 1 kaffe om morgonen for å vokne... nå drikker eg 5 før lunsj- fint lite som skjer

da er spørsmålet- om man kutter ut koffein- la oss si 1 år- vil man kunne drikke mindre koffein og få "samme" effekt som før?

Rimelig lei av drikke kaffeeeee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halveringstiden på koffein er rundt fire timer, men kan variere mye fra person til person.[2] Koffein gir svak toleranse allerede etter få dagers sammenhengende bruk, men forsvinner når man slutter å konsumere det. Koffein er avhengighetsskapende. En brå slutt av koffeininntaket kan gi abstinenser i form av hodepine, angst, tretthet og en følelse av nedsatt energi, økt irritabilitet og influensaliknende symptomer. Abstinensen starter etter 12 - 24 timer og kan vare i opptil en uke, men forsvinner vanligvis innen tre dager.[1] Etter lang tids bruk av koffein kan abstinensplagene bli betydelige. Ren koffein er en luktfri, hvit masse med bitter smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halveringstiden på koffein er rundt fire timer, men kan variere mye fra person til person.[2] Koffein gir svak toleranse allerede etter få dagers sammenhengende bruk, men forsvinner når man slutter å konsumere det. Koffein er avhengighetsskapende. En brå slutt av koffeininntaket kan gi abstinenser i form av hodepine, angst, tretthet og en følelse av nedsatt energi, økt irritabilitet og influensaliknende symptomer. Abstinensen starter etter 12 - 24 timer og kan vare i opptil en uke, men forsvinner vanligvis innen tre dager.[1] Etter lang tids bruk av koffein kan abstinensplagene bli betydelige. Ren koffein er en luktfri, hvit masse med bitter smak.

DAYEEM:eek::eek:

post-6495-14440978318042_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke så dumt spørsmål. men la gå

er nå i et dilemma eller står mellom to valg.

valg nr1: sensur på eksamen eg hadde 10 april, er 12 mai(da får eg vite resultatet) skal eg da Drite i jobb tilbudet, og "ta sjangsen" på at eg bestod, gjør ferdig bachlor oppgaven.... og sitte uten inntekt etter mai. og må ta takke til andre jobber som ikke er så attraktive

Valg nr2: følge "gut feeling" og velge jobben fra mandag av- fordi eg er temmmelig sikker på at eg strøk den eksamen= får ikke skrive bachlor oppgave/ ikke levere sammens med gruppa, fordi eksamen eg tok MÅ være bestått før man kan skrive bachlor. og jobben hos denne bedriften er attraktiv, nr 1 Lønna er utrolig god- faktisk langt bedre enn eg kan regne med å få med bachloren....faktisk såpass...at den er på nivå med en eventuell mastergrad !, nr2: eg har jobbet der før, vet hvordan arbeidsplassen er( arbeidsmiljø og alt sånt) nr 3: vil ha fast jobb der- selv om eg fullfører bachloren- why u ask? fordi dem rekruterer sine egne arbeidere videre opp i systemet- da vil bachloren min uansett være et ESS i bagasjaen :)

noen forslag? eg heller mot valg 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke så dumt spørsmål. men la gå

er nå i et dilemma eller står mellom to valg.

valg nr1: sensur på eksamen eg hadde 10 april, er 12 mai(da får eg vite resultatet) skal eg da Drite i jobb tilbudet, og "ta sjangsen" på at eg bestod, gjør ferdig bachlor oppgaven.... og sitte uten inntekt etter mai. og må ta takke til andre jobber som ikke er så attraktive

Valg nr2: følge "gut feeling" og velge jobben fra mandag av- fordi eg er temmmelig sikker på at eg strøk den eksamen= får ikke skrive bachlor oppgave/ ikke levere sammens med gruppa, fordi eksamen eg tok MÅ være bestått før man kan skrive bachlor. og jobben hos denne bedriften er attraktiv, nr 1 Lønna er utrolig god- faktisk langt bedre enn eg kan regne med å få med bachloren....faktisk såpass...at den er på nivå med en eventuell mastergrad !, nr2: eg har jobbet der før, vet hvordan arbeidsplassen er( arbeidsmiljø og alt sånt) nr 3: vil ha fast jobb der- selv om eg fullfører bachloren- why u ask? fordi dem rekruterer sine egne arbeidere videre opp i systemet- da vil bachloren min uansett være et ESS i bagasjaen :)

noen forslag? eg heller mot valg 2

Går det ikke å takke ja til jobben, men gjøre en avtale at dersom du består eksamen og skal skrive bachelor-oppgave må du heller velge dette? Antakeligvis vil det være fullt forståelig for dem, og det kan jo også være et argument at du vil være mer verdt for dem med en bachelor-grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fortuity.

Er det noen som kjenner til en god webdesigner med (super)snille priser? #Mindredumtspørsmål. #Secretproject.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fortuity.

Designer eller utvikler?

En utvikler som også kan designe hadde vel egentlig vært det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...