Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Har byttet treningssenter, helt flunkende nye ting og super beliggenhet. I dag oppdaget jeg at det sto et skilt som sa at magnesium og lignende grepspreparater ikke er lov å bruke! Skjønner ikke helt hvorfor? :p

TIPS, du får kjøpt flytende magnesium som "tørker ut" hendene på samme måte som magnesium og godt grep. Og det blir ikke søl av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det slik at det er best å bruke ZMA når man bruker creatine? hvorfor?

Mange får søvnproblemer og vondt i hodet av creatine, ZMA vil gjøre musklene mer avslappet og tyngre søvn. Så de fungerer bra sammen:) Jeg bruker kun creatine og synes det er greit, ikke merket noe særlig effekt av zma. Sover tungt til vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ser jeg aldri noen andre ta øvelsen stående press med hantler? Mange tar sittende press med hantler, men alle tar stående press dersom de bruker vektstang. Er ikke stående press strengt tatt en tøffere og bedre øvelse?

Fordi det er tungt;) heh :p må være den eneste grunnen. Det er jo genial for man få trent mye mer støttemusklatur samtidlig. Og ikke bare i skuldrene, kjernemusklaturen må jo jobbe hele tiden også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange får søvnproblemer og vondt i hodet av creatine, ZMA vil gjøre musklene mer avslappet og tyngre søvn. Så de fungerer bra sammen:) Jeg bruker kun creatine og synes det er greit, ikke merket noe særlig effekt av zma. Sover tungt til vanlig!

Enig med deg. Jeg sover som en stein uansett jeg. Men han jeg trente med før kunne ikke bruke creatine uten ZMA ved siden av pga søvnen( individuelt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kalles rack pulls og er også en god øvelse. Beina tas mer ut av øvelsen slik at der blir en mer ren ryggøvelse.

Det er ikke dumt hvis du har en god grunn :)

Rack pulls er vel mer når man løfter vekta fra racken, er det ikke?

Jeg tenkte mer på å legge en vektskive under hver av sidene på stanga mens den lå på gulvet rett og slett for å få stanga litt opp.

Grunnen er at ellers får jeg ikke korrekt dødt løft i vanlig markløft ettersom jeg er vant til sumomarkløft som lar meg komme lengre ned :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk høre idag at nyrene kan bli ødelagt av proteinpulver på lang sikt? at det var noe stoffer i den.

også var det noe med rå egg, at det ødelegger for kroppen så det ikke kan ta opp nærings stoffer :S

Bare tull.

Et stort overskudd av protein, gjør at nyrene skiller ut nitrogenet, slik at resten blir brukt som energi. (derav utrykket "tisser ut protein") Ja, det er en jobb for nyrene, og om en allerede har en nyresykdom/svake nyrer, er det lurt å ha i bakhodet. Men ingen av studiene som viser dette, er overførbare til friske mennesker.

Angående rå egg er det iallefall tull. Egg ødelegger IKKE for kroppen, MEN et rått egg vil ikke bli tatt opp i den grad et kokt/stekt egg, da proteinene blir denaturert ved steking/koking og vil derfor være lettere å ta opp. Det er ikke dermed sakt at kroppen ikke tar opp noe av det, men en forskjell er der (men jeg vet ikke hvor stor forskjellen er akkurat nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i dag på treningssenteret at det er forskjellig lengde på benkpress stengene. Den ene er "vesentlig" mye kortere enn den andre.

Så spørsmålet er, hva veier den korte/lange? Hvilken er den normale? Den normale antar jeg veier rundt 20 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det samme hvilken type riskaker en spiser etter trening eller er noen "bedre" enn andre? Fant bare Snack a Jack med ost og First Price i butikken:mellow:

Det er vel stortsett anbefalt å hovedsaklig få i seg karbohydrat og protein etter trening og holde fettinntaket nede, så jeg ville vel sett etter de med lavest fettinnhold. Snack a Jacks har vel faktisk ganske lavt fettinnhold selv om det er cheesy (men de er mye dyrere enn first price da ofc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så i dag på treningssenteret at det er forskjellig lengde på benkpress stengene. Den ene er "vesentlig" mye kortere enn den andre.

Så spørsmålet er, hva veier den korte/lange? Hvilken er den normale? Den normale antar jeg veier rundt 20 kg.

Pleier vel å stå på siden av stengene :) Men 20kg pleier å være en av de ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i dag på treningssenteret at det er forskjellig lengde på benkpress stengene. Den ene er "vesentlig" mye kortere enn den andre.

Så spørsmålet er, hva veier den korte/lange? Hvilken er den normale? Den normale antar jeg veier rundt 20 kg.

Den er enten 15 eller 10 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull.

Et stort overskudd av protein, gjør at nyrene skiller ut nitrogenet, slik at resten blir brukt som energi. (derav utrykket "tisser ut protein") Ja, det er en jobb for nyrene, og om en allerede har en nyresykdom/svake nyrer, er det lurt å ha i bakhodet. Men ingen av studiene som viser dette, er overførbare til friske mennesker.

Angående rå egg er det iallefall tull. Egg ødelegger IKKE for kroppen, MEN et rått egg vil ikke bli tatt opp i den grad et kokt/stekt egg, da proteinene blir denaturert ved steking/koking og vil derfor være lettere å ta opp. Det er ikke dermed sakt at kroppen ikke tar opp noe av det, men en forskjell er der (men jeg vet ikke hvor stor forskjellen er akkurat nå)

Det var ikke næringstoffene i egget, men at det ødela for andre næringstoffer i det neste du spiser.

f.eks, du tar å spiser 2 råe egg før trening. også tar du ppulver etterpå. da vil ikke du ta opp nærings stoffet i proteinpulveret. det var det jeg mente med spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke næringstoffene i egget, men at det ødela for andre næringstoffer i det neste du spiser.

f.eks, du tar å spiser 2 råe egg før trening. også tar du ppulver etterpå. da vil ikke du ta opp nærings stoffet i proteinpulveret. det var det jeg mente med spørsmålet.

Det er ikke sant. Eneste er at råe egg har et PH-nivå som gjør at kroppen ikke tar opp alle næringsstoffene. Proteinpulver har derimot ikke et og blir tatt opp uavhengig av eggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spiser nesten alle jenter 150 gram når de skal spise protein?

150 gram kylling, 150 gram torsk, 150 gram karbonadedeig (hvor kjøper dere karbonadedeig btw, for pakkene på rema er 400 gram og det blir 150 + 150 + 100 det) etc.

Er det noe spesielt med 150 gram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spiser nesten alle jenter 150 gram når de skal spise protein?

150 gram kylling, 150 gram torsk, 150 gram karbonadedeig (hvor kjøper dere karbonadedeig btw, for pakkene på rema er 400 gram og det blir 150 + 150 + 100 det) etc.

Er det noe spesielt med 150 gram?

Kan det bare være så enkelt som at det er en grei mengde å spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Hvorfor spiser nesten alle jenter 150 gram når de skal spise protein?

150 gram kylling, 150 gram torsk, 150 gram karbonadedeig (hvor kjøper dere karbonadedeig btw, for pakkene på rema er 400 gram og det blir 150 + 150 + 100 det) etc.

Er det noe spesielt med 150 gram?

De sliter med å få i seg mer i ett måltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...