Gå til innhold

Pk48055

Medlemmer
  • Innholdsteller

    39
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Pk48055

  • Rang
    Nykommer
  • Bursdag 03. mai 1990
  1. Okei, takk Du er en knupp! Så godt å ha dere som svarer, sikkert på uendelig ganger stilte spørsmål. Skal sette i gang med det i slutten av mnd nå da Gleder meg til å komme tilbake til treningen i allefall
  2. Okei, da tenker jeg at jeg fullfører PSMF dietten som planlagt nå, fram til den 22 juni og underveis da øker slik som du sier. [ATTACH]36669[/ATTACH] Legger ved et bilde slik at dere lettere kan se hva jeg mener og har snakket om tidligere. Jeg vet at fettprosenten må reduseres, men den reduseres vel også gjennom styrketrening. Slik at det kanskje er på tide å stramme opp, fremfor å slanke seg? Jeg savner den der "innsvingen" ved midjen, men den kommer kanskje etterhvert som jeg går i gang med styrketrening. Uansett, tusen hjertelig takk for at du/dere svarer
  3. hehe, ja hadde det bare alltid vært så lett. I mine øyne vil det nok alltid være potensiale for å slanke seg.. Og frykten for å spise for mye og komme tilbake der en tidligere var, vil også være tilstede. Altså når er gevinsten for å trene styrke større enn å slanke seg...
  4. Og et siste spørsmål, siden du var så grei, når vet man egentlig når man skal slutte å slanke seg (type slutte med PSMF) å heller starte å bygge for mer fremgang? Altså underskudd vs. overskudd.
  5. Flott. Tusen hjertelig takk! Du har vært til stor hjelp ) :thumbsup:
  6. Okei, her kom det noe som jeg bedre kan forholde meg til! Flott! Tusen takk for svar I forhold til dette med PSMF dietten så tenker du at jeg da tar 800 kcal + 500 i to uker opp mot vedlikehold (antar det er estimert kaloriforbruk man taler om ved vedlikehold?), altså mellom 1300-1600 kcal. For deretter å øke til å ligge mellom 1800 og 2100 kcal. Er det rundt 500 kcal over vedlikehold man beregner som tilstrekkelig overskudd når man skal bygge muskler? Og skal alltid vedlikeholdsmengden justeres etter hvor ofte man trener? Altså slik som nå ligger det på 3 ganger i uken, som da er 1640
  7. Finnes det et riktig fasitsvar her? En utregning/formel du kan gi meg? Føler du legger ut hint til meg, som jeg ikke helt klarer plukke opp Okei, så jeg har dobbelt så mye fett som karb, jaa.. Hva om jeg reduserer fett med 2/3 og overfører dette til karb da? haha... *Fomler i mørket* Har lest mange steder at fett skal være mindre enn karb, men noen sier også at en 50/50 vil være bra?
  8. Altså 1650 kcal totalt. 145g protein x 4 kcal pr 1g = 580 77g karb x 4 kcal pr 1g = 315 77g fett x 9 kcal pr 1g = 716 = 1611 kcal .. hmmm ok, der mangler noe - men akkuratt nå klarer ikke hodet mitt å finne utav dette Matteregning = ikke min sterke side!
  9. Haha, ops Brukte bare en formel jeg fant og ser nå at det blir litt vell i overkant av kcal om det er tilfelle jeg. 1g karb = ca 4 kcal 1g fett = ca 9 kcal Hvordan skal egentlig fordelingen være mellom karb og fett? Dersom det skulle vært 50-50, ville dette komt på 77g på hver da, eller?
  10. Hei Jeg har et par spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med å få svar på. Har nå gått en liten stund på PSMF, og er fornøyd med det - vekten reduseres, men får likevel ikke følelsen av at noe "strammes" særlig opp, det skyldes nok i stor grad at jeg ikke har særlig med muskler under, og at dette må bygges opp. Jeg er 166 høy og veier i dag omkring 58 kg. Vedlikeholdsnivået mitt ligger på minst 1640 kcal i følge kalorikalkulatoren her inne. Jeg vet dessverre ikke fettprosent, men mistenker den ligger på rundt 20 å noe? Spørsmålene mine er da som følger: 1. For å stramme o
  11. Er det nødvendig med fiskeolje de dagene man spiser fisk? eksempelvis sei.
  12. Lykke til med prosjektet ;) Skal bli interessant å følge deg!

  13. Ikke meningen å kuppe tråden, men vet noen av dere hva effekten av å ta shaken tidlig på dagen/sent på kvelden har å si? Eller er det det samme når en tar den?
  14. Ser KristineH har linket til noe annet her, men har ikke lest hva som står der. Anyways, jeg er iallefall veldig fornøyd med mitt bose-in-ear øyrepropper. De er relativt lydtette og veldig behagelige, også på fly eller seng når en skal sove Prisen er ikke gal, med tanke på kvalitet (synes jeg)
  15. Hei. Er noe usikker ang refeedsdagen, og kommer derfor med et forslag til hvordan denne kan se ut. Hva mener dere? Er veldig usikker på om kcalinntaket blir noe høyt her og evt karb noe lavt! Kosthold Frokost: 1 beger skyr 98 kcal (18g protein + 6g karb + 1g fett) Lunsj: Kyllingfilet 208 kcal (46g protein + 0g karb + 2g fett) Brokkoli 145g 41 kcal (6g protein + 4g karb + 0g fett) Cherrytomater 5stk 26 kcal (1g protein + 5g karb + 0g fett) Middag: Kyllingfilet 208 kcal (45g protein + 0g karb + 2g fett) Pitabrød 200 kcal (7g protein + 41g karb + 2g fett) Tzatziki 390 kcal (20g prot
×
×
  • Opprett ny...