Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Ja, men i tillegg blir man ødebelagt i hjernesymmetrien om man legger vektene feil vei!! :p

De største vektene skal ligge innerst, så de neststørste osv ellers er jeg tilbøyelig til å ordne vektene dine fordi jeg ikke klarer å konsentrere meg:rofl:

Hah huff, kjenner denne igjen alt for godt.. Får ett spesielt problem i beinpress da det blir en del kg og alle må ha samme side rett vei og det må være samme type skiver (vi har vell 3-4forskjellige 20kgsplater)..Nesten litt tvangstanke xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert like bra for damer som phat, x-size osv. Noe må du jo trene så why not? Det at du er kvinne gjør da ikke noe med saken

Nei why not. Tenkte mest på at noen mener at kvinner og menn bør trene annerledes, men i den sammenheng er det vel ikke snakk om store forskjellene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-643-14440835339835_thumb.png

Øøh. Flere som har fått beskjed om at diett.no ikke er trygt, eller? :p Nettopp byttet nettleser, så lurer på om noen vet om det bare er Firefox som er overdrevent nøye eller om det er noen reell risiko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH=full]13095[/ATTACH]

Øøh. Flere som har fått beskjed om at diett.no ikke er trygt, eller? :p Nettopp byttet nettleser, så lurer på om noen vet om det bare er Firefox som er overdrevent nøye eller om det er noen reell risiko?

:confused: For diett? :huh: Man legger jo ikke ut noe særlig "farlig" info der da:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:confused: For diett? :huh: Man legger jo ikke ut noe særlig "farlig" info der da:huh:

Tror ikke det har noe med hva man legger ut selv der, men jeg tolker Firefox som at de sier at nettstedet kan rappe annen informasjon fra dataen min eller noe sånt.

"Dersom du vanligvis kobler til

dette nettstedet uten å ha problemer, kan denne feilmeldingen bety at noen

forsøker å etterligne nettstedet, og da bør du ikke fortsette."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skumle saker :huh: Jeg er litt (superduper) skeptisk til sånne beskjeder jeg :rofl: X'en min ble svindla og gadd ikke å gjøre noe med det.. Så da jeg oppdaget hvor MYE jobb det var å rydde opp i sånn har jeg ikke blitt noe mindre skeptisk, selv om det skulle vise seg å være helt ufarlig..

Firefox brukte vi en tid på jobb.. Jeg likte ikke det no særlig :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skumle saker :huh: Jeg er litt (superduper) skeptisk til sånne beskjeder jeg :rofl: X'en min ble svindla og gadd ikke å gjøre noe med det.. Så da jeg oppdaget hvor MYE jobb det var å rydde opp i sånn har jeg ikke blitt noe mindre skeptisk, selv om det skulle vise seg å være helt ufarlig..

Firefox brukte vi en tid på jobb.. Jeg likte ikke det no særlig :-/

Uff.

Jeg er generelt større tilhenger av Internet Explorer, men alt (spes fitnessbloggen) hakker og henger seg med den nyeste versjonen, and that did it. :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.

Jeg er generelt større tilhenger av Internet Explorer, men alt (spes fitnessbloggen) hakker og henger seg med den nyeste versjonen, and that did it. :mad:

Explorer her og jeg kommer nok ikke til å bytte med det første :p Den lille hakkinga overlever jeg.. Regner med det går over bare det akklimatiserer seg, eller evt til neste oppdatering :D:p Facebook har ALLTID vært hakkete og rar.. Både i Google Chrome og Firefox.. Såå da får det heller bare være dårlig i Explorer en periode :)

Men du kan jo alltids ha 2 nettleser på data'n? ;):p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fundert veldig på detder med proteiner og sånn.

La oss si jeg skal ha 200gproteiner daglig, så får jeg i meg 220g. Nårtid vil det overskuddsproteinet gjøres om til nitrogen? og jeg skyller det ut av kroppen?

Proteiner er kjeder med aminosyrer som er bundet til hverandre. Alle aminosyrer har en felles oppbygning, eller «ryggrad», som består av en karboksylgruppe (-COOH) som er bundet til et karbonatom som igjen er bundet til en aminogruppe (-NH2).

Et grunnstoff er et stoff som ved konvensjonelle kjemiske metoder ikke kan adskilles i flere stoffer. Så f.eks kroppen kan ikke gjøre om et karbon atom til et nitrogen atom.

Forenklet forklaring:

Protein inntak over det som kroppen kan bruke til muskeloppbyggning(vedlikehold),

blir enten bryt ned og brukt som energi eller lagret som fettceller.

De biokjemiske prosessene i kroppen er svært komplekse, og undertegnede er ikke noe biokjemiker så for mer utfyllende svar må du oppsøke noen med mer ekspertise.

PS! Sent svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Proteiner er kjeder med aminosyrer som er bundet til hverandre. Alle aminosyrer har en felles oppbygning, eller «ryggrad», som består av en karboksylgruppe (-COOH) som er bundet til et karbonatom som igjen er bundet til en aminogruppe (-NH2).

Et grunnstoff er et stoff som ved konvensjonelle kjemiske metoder ikke kan adskilles i flere stoffer. Så f.eks kroppen kan ikke gjøre om et karbon atom til et nitrogen atom.

Forenklet forklaring:

Protein inntak over det som kroppen kan bruke til muskeloppbyggning(vedlikehold),

blir enten bryt ned og brukt som energi eller lagret som fettceller.

De biokjemiske prosessene i kroppen er svært komplekse, og undertegnede er ikke noe biokjemiker så for mer utfyllende svar må du oppsøke noen med mer ekspertise.

PS! Sent svar

Ureasyklus - kroppen skiller ut amingruppen av aminosyren ut som urea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting jeg lurer på:

Vil blodgiving har store påvirkninger angående min fremgang i muskelvekst?

Mer info:

Jeg tapper blod 3-4 ganger i året, da det er stor etterspørsel etter min blodtype. Dette er noe jeg trives veldig godt med å gjøre og har egentlig ikke lyst til å slutte. Men siden sist jeg tappet meg har jeg lagt merke til at den armen jeg ikke tappet i har mye tydligre blodårer enn den andre. Dette begynner å komme seg, nå ca en mnd etter jeg tappet.

Jeg føler meg ikke noe svakere i armen jeg tappet fra, men kjekt hvis noen kunne svare ordentlig på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med situasjon?

Ja, på dagen :)

Vet ikke helt hva jeg mente :p. Anyways. Etter som jeg vet så skilles det ut hele tiden. Kunne ikke finne noe svar på nårtid på døgnet det ble skilt ut mest.

Som andre har svart så vil de nitrogenholdige amino-gruppene bli brutt ned til urea. Når amino-gruppen (NH2) blir "kuttet" av aminosyren vil det dannes ammoniakk (NH3, som i fysiologisk pH stort sett finnes som ammonium-ioner (NH4+)). Ammoniakk er giftig for kroppen og må derfor fjernes på en trygg måte. Dette gjøres ved å forme urea gjennom ureasyklus (i leveren).

Så for å svare på det orginale spørsmålet ditt;

-Det vil ikke dannes nitrogen, amino-gruppene vil forme urea og forlate kroppen gjennom urinen.

-Jeg har ikke peiling på når på dagen det skjer. Kunne ikke finne noe i bøkene mine heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...