Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fikk høre idag at banan er veldig dårlig å spise for det er mye karbohydrater i.

er det sant?

Dårlig i forhold til hva? Ja, det er en del mer karbohydrater i forhold til grønnsaker, bær og endel annnen frukt, men det er ikke ensbetydende med at banan er veldig dårlig å spise. Ypperlig å spise før trening eller andre situasjoner du trenger raske karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk høre idag at banan er veldig dårlig å spise for det er mye karbohydrater i.

er det sant?

Litt sannhet med modifikasjoner.

Banan er den søteste frukten vi har, sammen med druer. Det er derfor bedre å velge en annen frukt framfor disse to. Det er ikke dermed sagt at banan er grisedårlig valg av frukt. Bananen inneholder A-, B- og E- vitaminer og mineralene fosfor, kalium, jern og sink og er i så tilfelle ett greit tilskudd i kosten, men man bør kanskje ikke basere fruktinntaket sitt på banan ettersom gul banan, som de fleste av oss spiser, inneholder raske karbohydrater og har en ganske høy GI. Det er i så måte bedre å blande bananen sin sammen med protein og noe fett slik at det ikke belaster blodsukkeret så mye, evt spise grønn banan som har en langt mindre GI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det man egentlig får kjøpt sånn kalorifri sjokoladesaus? Finnes det på butikker i Norge eller i Sverige? Eller MÅ man handle på nett? :unsure:

Ikke for å være en festbrems, men næringsinnholdet i den sjokoladesausen er ikke helt korrekt altså. Iht. amerikanske regler kan noe merkes kalorifritt om det er under 5 kcal pr PORSJON, dvs at dersom det er 50 amerikanske serveringsstørrelser i flaska så kan denne inneholde 250 kalorier.

Jeg må si jeg er litt skeptisk til disse kalorifrie greiene. Peanøttsmør f.eks, UTEN peanøtter, sjokoladesaus uten fett, karber eller proteiner, karamelsaus det samme...hva lager de egentlig tingene av når de inneholder null kalorier og burde vi spise det i så tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være en festbrems, men næringsinnholdet i den sjokoladesausen er ikke helt korrekt altså. Iht. amerikanske regler kan noe merkes kalorifritt om det er under 5 kcal pr PORSJON, dvs at dersom det er 50 amerikanske serveringsstørrelser i flaska så kan denne inneholde 250 kalorier.

Jeg må si jeg er litt skeptisk til disse kalorifrie greiene. Peanøttsmør f.eks, UTEN peanøtter, sjokoladesaus uten fett, karber eller proteiner, karamelsaus det samme...hva lager de egentlig tingene av når de inneholder null kalorier og burde vi spise det i så tilfelle?

12 porsjoner i en slik, altså maks 60 kalorier ;) Personlig tenker jeg at jeg er litt lei av å skulle tenke på alle de farlige, skumle stoffene som finnes der ute. Jeg drikker lettbrus, det er ikke noe bedre. Å unne meg litt slik sjokoladesaus noen ganger innimellom velger jeg dermed å gjøre med god samvittighet :) Alt med måte! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være en festbrems, men næringsinnholdet i den sjokoladesausen er ikke helt korrekt altså. Iht. amerikanske regler kan noe merkes kalorifritt om det er under 5 kcal pr PORSJON, dvs at dersom det er 50 amerikanske serveringsstørrelser i flaska så kan denne inneholde 250 kalorier.

Jeg må si jeg er litt skeptisk til disse kalorifrie greiene. Peanøttsmør f.eks, UTEN peanøtter, sjokoladesaus uten fett, karber eller proteiner, karamelsaus det samme...hva lager de egentlig tingene av når de inneholder null kalorier og burde vi spise det i så tilfelle?

Hehe jeg er såpass fersk at jeg aner ikke, og egentlig bruker jeg vel bare vanlige matvarer sånn sett.. Men tenkte at om den sjokoladesausen ikke var så ille så kunne det jo være verdt et forsøk? Ser jo så godt ut :D Eller er det kanskje ikke verdens undergang med vanlig heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ka

Enkelte opplever litt søvnproblemer av kreatin.

ZMA, for å gi bedre søvn.

Men egentlig eneste behovet jeg kan se ZMA for er at folk ofte har mangel på Zink og magnesium i kosten sin.

vil si at ZMA hjelper mye på søvnen, brukte en slik søvn cyclus app og ser med en gang at jeg sover tungt på dager med ZMA. kan legge ut bilder av hvordan jeg såver med og uten vis intresse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ka

vil si at ZMA hjelper mye på søvnen, brukte en slik søvn cyclus app og ser med en gang at jeg sover tungt på dager med ZMA. kan legge ut bilder av hvordan jeg såver med og uten vis intresse

Det skrev jeg over, at det hjelper litt for søvn.

Men om man er så veldig mye mer uthvilt pga. ZMA tror jeg ikke. Og ja jeg brukt det mer en 3mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom man løper en mil på en tredemølle, i hvilken grad er det overførbart til å løpe en mil ute på et relativt flatt underlag? Er det like krevende å løpe distansen simulert på en mølle, eller gir ikke dette et riktig bilde?

MYE tøffere å løpe ute.. Tredemølla har båndet som "hjelper" deg fremover, og ute har du luft motstand som gjør det litt tyngere..

Kanksje rart forklart men, u get the point:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man løper en mil på en tredemølle, i hvilken grad er det overførbart til å løpe en mil ute på et relativt flatt underlag? Er det like krevende å løpe distansen simulert på en mølle, eller gir ikke dette et riktig bilde?

Varierer fra person til person. Jeg syns det er tyngre å løpe inne på mølle. Tyngre luft, varmt og kjedelig ikke minst. Varierer også veldig på løype og værforhold ute. Er du heldig har du jo litt medvind, er det en delvis kupert løype blir i hvert fall jeg motivert av nedoverbakkene etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...