Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Brukernavn007
Om det er den øvelsen jeg tror du mener, er det vel heller en mageøvelse.

Som regel er en variasjon fordelaktig. Og da mener jeg en variasjon både med tanke på vekter, reps og sett.

Ah, ja! Det er jo igrunn logisk:rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på bredt/Smalt grep på Nedtrekk og sittende roing?

Bredt grep tar mest på nedre del av lats, smalt grep tar på lats og biceps og belaster øvre del av skulder og rygg mye mindre.

Roing bredt grep tar på øvre del av rygg/skuldre og roing smalt grep aktiverer latsen men mindre på øvre del av rygg/skuldre.

SPØRSMÅL: Hvorfor er sittende roing, nedtrekk etc ansett som høyrepitisjonsøvelser, hvor "det ikke anbefales å gjøre mindre enn 8-10 reps"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stupid question. Hva gjør dere andre når dere har mensen og skal trene? Ingen som føler ubehag?

Hvilket ubehag? Jeg har møkkamøkkamøkkavondt i magen nå og det er ett slit å trene, heldigvis er det deloaduke så jeg slipper det i større grad. Jeg trener det jeg kan/gidder, og det er ikke mye magetrening siden det river i magen. Bruker menskopp så jeg slipper værtfall at det lekker aller veier når syndefloden slår til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket ubehag? Jeg har møkkamøkkamøkkavondt i magen nå og det er ett slit å trene, heldigvis er det deloaduke så jeg slipper det i større grad. Jeg trener det jeg kan/gidder, og det er ikke mye magetrening siden det river i magen. Bruker menskopp så jeg slipper værtfall at det lekker aller veier når syndefloden slår til.

Menskopp? Aldri hørt om :) Funker det bra og er ikke ubehagelig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stupid question. Hva gjør dere andre når dere har mensen og skal trene? Ingen som føler ubehag?

Definitivt ubehag. Jeg blir nærmest lealaus i korsryggen og må passe på som en smed for å ikke få ryggvondt. Ellers er det som regel en bra treningsuke, uka før derimot, er mye verre.. da er jeg barae svak.. Merkelig nok. Hvorfor er det sånn?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menskopp? Aldri hørt om :) Funker det bra og er ikke ubehagelig? :)

Ja, det er altså en kopp, som man putter oppi der, som samler opp blodet :) Mye bedre enn tamponger og bind som man kan få sopp og giftsykdommer av, og som i tillegg ofte er testa på dyr :(

Det funker bra. Lekker ikke og kjennes ikke, og er dessuten økonomisk siden 1 kopp holder i årevis. Den koster sånn 200 kroner da, men det tjener man jo fort inn på ett par menser med bind og tamponger,

http://menskopp.org/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket ubehag? Jeg har møkkamøkkamøkkavondt i magen nå og det er ett slit å trene, heldigvis er det deloaduke så jeg slipper det i større grad. Jeg trener det jeg kan/gidder, og det er ikke mye magetrening siden det river i magen. Bruker menskopp så jeg slipper værtfall at det lekker aller veier når syndefloden slår til.

Føler meg uren når jeg har mensen, sånn uansett om jeg er super ren og nydusja. Så da blir de å grapple litt ubehaglig:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt ubehag. Jeg blir nærmest lealaus i korsryggen og må passe på som en smed for å ikke få ryggvondt. Ellers er det som regel en bra treningsuke, uka før derimot, er mye verre.. da er jeg barae svak.. Merkelig nok. Hvorfor er det sånn?!

Vett ikke, hormonene vårres kanskje? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går så jeg en PT som lærte bort kvartbøy.. Irriterte meg no helt for jævlig.. er det ufint å spørre han hva han egentlig tar betalt for?

Det er ufint å spørre på den måten. Trenger ikke være like drittsekk som han for å få frem poeng, men jeg ville helt klart sagt ifra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ufint å spørre på den måten. Trenger ikke være like drittsekk som han for å få frem poeng, men jeg ville helt klart sagt ifra!

I know :whistling:

hadde ikke sagt det på den måten.. men det frista litt :p er jo litt dårlig at folk betaler for å få en PT også bedriver han vranglære

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så trøtt for tiden. Vil bare sove. Noen tips, sånn bortsett fra det åpenbare om å sove litt?

Om du sover nok så anbefaler jeg deg å ikke sove mer selv om du er trøtt. Gå en tur eller hold deg opptatt med andre ting som f.eks. rydding (ikke så spennende men). Sjekk også kosthold, eventuelt om du har jernmangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...