Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til "alternativ" pre-workout? Har ikke noe tilskudd. Men hvis noen har noen tips, f.eks. redbull + noe annet som man får litt energi/fokus av, blir jeg glad :)

Jeg drikker sånn der fres fra tn.no med guaranasmak (nesten som redbull). Tror redbull har høyere koffeininnhold elns, men for min del så tror jeg at jeg er veldig ømfintlig for sånt så fres funker helt fint. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har tips til "alternativ" pre-workout? Har ikke noe tilskudd. Men hvis noen har noen tips, f.eks. redbull + noe annet som man får litt energi/fokus av, blir jeg glad :)

Svart kaffe og taco er en favoritt, hehe.

Generelt fungerer det greit å kobmienre koffein (kaffe, redbull etc) med karbs med både høy og lav GI. Feks havregryn med rosiner og banan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg endelig skulle få rota meg til å kjøpe sånn strikk jeg kan bruke til å øve på chins. MEN jeg skjønner ikke hvilken jeg må ha... hva betyr f.eks dette: Nivå 3: Medium (34 kg / 75 lbs) ? :)

Det kan hende at tallene indikerer hvor mye støtte du får fra strikken? Jo mer støtte du får, jo mer slipper du å jobbe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eww... Sukrin... hvorfor er folk så absurd opphengt i det?

Det har en metallisk fæl smak, og det tilfredsstiller jo bare et søtbehov som man selv skaper ved å bruke mer og mer av shaiten...

Kjenner iallefall jeg blir, i min enfoldighet, irritert over at folk bruker det i oppskrifter her.

Når man snakker om snacks til lørdagskvelden, go for broke med sukker og spis heller mindre.

Jeg burde ikke være så irritert over dette.. Men de fleste jeg ser her som bruker sukrin, er de som virker som om de absolutt ikke har noe "normalt" forhold til mat. Og det virker som om sukrin er en slags magisk ingrediens som fikser alle helseproblemer man har, har hatt, eller kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg burde ikke være så irritert over dette.. Men de fleste jeg ser her som bruker sukrin, er de som virker som om de absolutt ikke har noe "normalt" forhold til mat. Og det virker som om sukrin er en slags magisk ingrediens som fikser alle helseproblemer man har, har hatt, eller kan få.

Litt av de samme som steiker kjøttdeig i vann, eller tørrsteiker kjøttet i en ekstra supergod teflonpanne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel sånn. Som jeg har skjønt det er de tjukkeste de som hjelper deg mest og de minste de som hjelper deg minst. Tar høyde for at jeg kan ta feil her.

Det kan hende at tallene indikerer hvor mye støtte du får fra strikken? Jo mer støtte du får, jo mer slipper du å jobbe?

Takker:) Daaaa, trur jeg at jeg går for grønn og håper at det blir rett for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av de samme som steiker kjøttdeig i vann, eller tørrsteiker kjøttet i en ekstra supergod teflonpanne?

Folk som steker kjøttdeig i vann... nå er jeg smøravhengig selv, men sånne folk burde tilbringe en måned på et profesjonellt kjøkken; mat er mer enn drivstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som steker kjøttdeig i vann... nå er jeg smøravhengig selv, men sånne folk burde tilbringe en måned på et profesjonellt kjøkken; mat er mer enn drivstoff.

Nå risikerer jeg vel å høres ut som en sukrinknaskende kjøttdeigvaskende fitnessblogger, men... Kjøttdeig stekt i smør blir vel litt smør på flesk?

Edit: Må bare få legge til at jeg har aldri smakt sukrin, og steker kjøttdeigen i tørr panne; ikke vann heller altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå risikerer jeg vel å høres ut som en sukrinknaskende kjøttdeigvaskende fitnessblogger, men... Kjøttdeig stekt i smør blir vel litt smør på flesk?

Edit: Må bare få legge til at jeg har aldri smakt sukrin, og steker kjøttdeigen i tørr panne; ikke vann heller altså.

Klart det blir smør på flesk, men smør på flesk er digg. :D

Men ser eksempelvis Marco Pierre White (sjefen som var så drøy at han fikk Gordon Ramsay til å grine) bruker en del olivenolje når han steiker kjøttdeig.

Nødvendig er det ikke, men god smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå risikerer jeg vel å høres ut som en sukrinknaskende kjøttdeigvaskende fitnessblogger, men... Kjøttdeig stekt i smør blir vel litt smør på flesk?

Edit: Må bare få legge til at jeg har aldri smakt sukrin, og steker kjøttdeigen i tørr panne; ikke vann heller altså.

Det blir jo langt bedre med smør/olje...? Kjøttdeig i tørr panne høres litt trist ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare, eller linke til en forklaring, på hva dropset, supersett o.l er? :)

Har prøvd å forstå det, men fattet det ikke helt..

Slik jeg har forstått det:

Dropset: Du tar av vekter(dropper) på ett eller flere siste sett for å tyne ut det siste du har, eventuelt for å oppnå et visst volum.

Superset: F.eks. knebøy og pushups i superset vil si at du i dette tilfellet tar pushups i pausen etter knebøy, for så å fortsette med knebøy - og da alternerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...