Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dumt spørsmål, men jeg kan INGENTING om dette:

Lastet ned MyFitnessPal for å følge med på hva jeg spiser (fordi buksene mine har blitt TRANGE over hoftene over sommeren. Rart det der) sånn at jeg kan miste litt fettmasse.

Har ikke veid meg på år og dag, men tipper at jeg er rundt 58 (1.63 m høy). Sa til appen at jeg ville ned til 54 (ikke viktig, i og med at jeg ikke vet hva jeg veier). Appen sier at jeg kan spise 1200 kcal om jeg skal ned 0.5 kg i uken, ved 0.2 kg /uke er det 1340. Er ikke det voldsomt lite mat? Oppga at jeg har stillesittende jobb (som jo er sant), men allikevel?

Jeg er 51 kg og 1.61 høy. Min app (Shapeup Club) sier at jeg skal spise 1560kcal for vedlikehold (har og stillesittende jobb). Og det har jeg funnet ut stemmer bra. Spiste 2-300 mer de dagene jeg trente. Så det kan nok stemme at du må ned i såpass lite dersom du skal gå ned 500 gram i uka. Om det er lurt å gå ned så fort, er en annen ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder ikke i håndtakene! Taster heller ikke inn noe info- trykker bare på start og begynner å løpe og likevel klarer den å "gjette" pulsen min (bruker pulsklokke i tillegg så har sammenliknet). Er et mysterium for meg hvordan det funker..

Tenker på det hver gang jeg er på mølla :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder ikke i håndtakene! Taster heller ikke inn noe info- trykker bare på start og begynner å løpe og likevel klarer den å "gjette" pulsen min (bruker pulsklokke i tillegg så har sammenliknet). Er et mysterium for meg hvordan det funker..

Tenker på det hver gang jeg er på mølla :p

Samsvarer det helt med pulsklokken din, så er det vel mulig den modellen av tredemølle plukker opp signaler fra pulsbeltet du har på deg? Antar det er er større sannsynlighet for det enn at den gjetter nøyaktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder ikke i håndtakene! Taster heller ikke inn noe info- trykker bare på start og begynner å løpe og likevel klarer den å "gjette" pulsen min (bruker pulsklokke i tillegg så har sammenliknet). Er et mysterium for meg hvordan det funker..

Tenker på det hver gang jeg er på mølla :p

på samme måte som du får opp pulsen din på klokken du har på armen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den funker når jeg ikke har på meg pulsbelte også... !

den kan ikke måle din puls om du ikke holder på håndtakene eller har på deg pulsbelte. Ofte så får de inn pulsen til den som løper ved siden av også, særlig om ikke du har belte på deg. Så da er det nok han/hun som løper ved siden av deg du får opp pulsen til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther

Er det normalt med jenter + frivekter i Japan? For jeg var på et treningssenter nå og fyfaen så mange menn som så rart på meg? (De trente seff bare sixpacken og bicepcurl.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk for lite lønn forrige mnd. Fikk etterbetalt denne mnd. Men det jeg fikk etterbetalt skattes som overtid (36%). Og jeg har lavere trekk enn det på den vanlige lønna. Burde det korrigeres, eller blir regnestykket riktig når skatteoppgjøret er ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Er det en grunn til at folk trener med jakker på(treningsjakker/gensere?). Eventuelt: Er det vanlig å fryse mens man trener?

2) Om man har allergiske reaksjoner uten å skjønne hva hva man reagerer på. Kan man da bare be legen "teste alt"? Har forstått at testene ikke er 100% sikre, men likevel. Etter at jeg startet "et sunnere og bedre liv" har jeg i perioder vært et eneste sviende og kløende utslett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Er det en grunn til at folk trener med jakker på(treningsjakker/gensere?). Eventuelt: Er det vanlig å fryse mens man trener?

2) Om man har allergiske reaksjoner uten å skjønne hva hva man reagerer på. Kan man da bare be legen "teste alt"? Har forstått at testene ikke er 100% sikre, men likevel. Etter at jeg startet "et sunnere og bedre liv" har jeg i perioder vært et eneste sviende og kløende utslett.

1. For å svette mer. Dette kan de gjøre for å gå ned i vekt eller for å rense kroppen ved da å få i seg mer nytt fresh water!

2. Gå til legen å spør. Det kan være 293153892 grunner til utslett. Stress, alergi, skittent sengetøy for å nevne noen!

Mitt dumme spørsmål:

Må musklen brenne for at den skal vokse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt med jenter + frivekter i Japan? For jeg var på et treningssenter nå og fyfaen så mange menn som så rart på meg? (De trente seff bare sixpacken og bicepcurl.)

Jeg ble sett rart på på Gold's utenforTokyo også, så det var nok bare fordi du var "gaijin". Fikk forøvrig kjeft av et par syltynne PT'er fordi jeg tok knebøy i sokkelesten også, så jeg har litt inntrykk av at de ikke helt er med på ting som vi tenker på som normal styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...