Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan man løpe raskere av mye knebøy trening? Trener knebøy minst 2 ganger i uken på treningsprogrammet nå for tiden.

Knebøy bør være med, men også mye fokus på markløft / hip-thrust / nordic hamstrings. Utfør disse eksplosivt, med få repetisjoner (4-8) over flere sett. Totalvolum fra 1 til 25 repetisjoner i mark (varierende på intensitet & dagsform og andre faktorer som treningsstatus, treningsoppsettet etc) og 20-60 på hamstring/glut alt ettersom.

Det er posterior chain som er viktigst i eksplosiv løping. Dyp knebøy får økt sin viktighet ved vertikale hopp og andre lignende idretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all svar, spiller en bedriftsfotball ol og har lyst på bli raskere i akselerasjon og topphastigheten min, trener hovedsaklig for tiden bare baseøvelser. Skal prøvde å trena litt mer eksplosivt med få reptisjoner.. Har trent i nesten 2månder og føler allerede litt forskjell på treninger-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fn tastene er veldig individuelt satt opp fra produsent til produsent. Jeg har en "Fn Lock" tast som bytter mellom funksjonene, mens andre krever at du endrer dette i bios.

--------------------------------------------------------

Er det farlig med kroppsdeler som sovner ? Jeg har en lei tendens til å rulle meg rundt mens jeg sover, og da havner gjerne begge armer under overkropp, så når klokka ringer er det umulig å styre armene, de har "dødd", og det tar en stund før jeg har kontroll og gripeevne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei,jeg bare lurere på noe.

vis man tatoverer seg i tidlig alder (17,18 år) på skulderen,middels stor tatovering som starter på skulderen og går litt nedover armen (tribal) vil denne da strekke seg og bli stygg vis man fortsetter og bygge muskler videre i livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,jeg bare lurere på noe.

vis man tatoverer seg i tidlig alder (17,18 år) på skulderen,middels stor tatovering som starter på skulderen og går litt nedover armen (tribal) vil denne da strekke seg og bli stygg vis man fortsetter og bygge muskler videre i livet?

Det kommer vel gjerne an på hvor kjapp muskelvekst du har og hvor mye kollagen huden din produserer. Noen får strekkmerker veldig lett, mens andre igjen kan ha rask muskelvekst uten at det synes på huden. Men så går det jo an å etterfylle på tatoveringer dersom den skulle strekke seg/falme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel gjerne an på hvor kjapp muskelvekst du har og hvor mye kollagen huden din produserer. Noen får strekkmerker veldig lett, mens andre igjen kan ha rask muskelvekst uten at det synes på huden. Men så går det jo an å etterfylle på tatoveringer dersom den skulle strekke seg/falme.

Huden må vel uansett strekke seg, strekkmerker eller ei? Den vil jo ikke da ta hensyn til tatoveringen, så om den ikke sprekker/falmer, så vil tatoveringen fortsatt strekkes. Eller er jeg helt på jordet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strekkes å strekkes... Jeg tviler veldig sterkt på at tatoveringer på skuldrene strekker seg så mye at de vil bli stygge/skjeve uansett. Det skal store forandringer til for at huden faktisk strekker seg, den er jo relativt tøyelig i utgangspunktet. I tillegg så er man jo som regel ferdig utvokst når man er 17/18 (nå tenker jeg på skjelettet), så med mindre man er spikertynn og skal bli den nye Arnold så vil jeg tro at det har veeldig lite å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utseendemessig ganske tydelig forskjell på skuldrene mine når det gjelder muskelen som ligger oppå. Venstresiden er klart større (jeg er høyrehendt). Styrkemessig merker jeg ingen forskjell, om noe så er venstre litt svakere. Må vel også nevnes at jeg har vært litt plaget med høyreskulderen, men jeg merker ikke noe til det nå for tiden.

Er løsningen rett og slett å trene høyreskulderen ekstra (f.eks. sidehev), i et ganske høyt repsområde? Vil jo ikke at det skal bli noen styrkeforskjell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir veeeldig urelatert til kosthold og trening, men jeg spørr alikavel.. Hvorfor koster dataspill mer på en downloadtjeneste enn når jeg bestiller de på disc?

Digital levering har alltid vært dyrere så lenge jeg kan huske.

Både på konsoll og pc. Det har sikkert noe med at det er mye mer lettvint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...