Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Jeg gikk full retard når jeg skulle strekke hele kroppen, ja du vet, når du strekker deg så mye at det ser ut som eksorsisme. Og plutselig så fikk jeg sabla vondt i leggen. Ble jo livredd, trodde jeg hadde revet av noe

Bare strekte deg altså? Hmm...

Du bør ihvertfall hvile leggen så mye som mulig og ikke belaste den så mye.. selvfølgelig.. Så får du heller ta en tur til legen dersom det ikke har gått over om en-to uker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man har farget håret en gang, så falmer jo fargen etterhvert. I hvertfall hver gang jeg gjør det. Er det dumt å farge samme farge oppå igjen hvis man vil ha den fargen det var i utgangspuntket da jeg farget første gang?

Nei, det vanlige er å farge over når fargen begynner å falme:) Ellers anbefaler jeg deg å bruke shampoo før du smører i fargen om du bruker hjemmefarging, og ha i fargen mens håret er vått. Hårstråene åpnes når du bruker shampoo (derfor det er lurt å bruke balsam etterpå, for å lukke skjelllagene) Og håret vil ta fargen bedre til seg! samme gjelder ang at håret er vått.

i tillegg blir det mye lettere å smøre i:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Når man har farget håret en gang, så falmer jo fargen etterhvert. I hvertfall hver gang jeg gjør det. Er det dumt å farge samme farge oppå igjen hvis man vil ha den fargen det var i utgangspuntket da jeg farget første gang?

Nei, er bare å farge oppå! Min farge famler også, og når vi farger med samme tar vi etterveksten først, så resten av håret. Det kommer jo an på hvor forskjellig hårfargen din er naturlig kontra den du farger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har tips til "alternativ" pre-workout? Har ikke noe tilskudd. Men hvis noen har noen tips, f.eks. redbull + noe annet som man får litt energi/fokus av, blir jeg glad :)

Mat og musikk, trenger ikke mer! Bruk hodet og få motivasjonsboost av deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det vanlige er å farge over når fargen begynner å falme:) Ellers anbefaler jeg deg å bruke shampoo før du smører i fargen om du bruker hjemmefarging, og ha i fargen mens håret er vått. Hårstråene åpnes når du bruker shampoo (derfor det er lurt å bruke balsam etterpå, for å lukke skjelllagene) Og håret vil ta fargen bedre til seg! samme gjelder ang at håret er vått.

i tillegg blir det mye lettere å smøre i:)

Aha, takk for svar. Ja, bruker hjemmefarging, fordi det alltid blir samme resultatet uansett om det er hos frisøren eller hjemme, så why not :p Har alltid hørt at man ikke skal ha farge i nyvasket eller vått hår, fordi da sitter det ikke så bra? Merkelig, men det er det jeg har blitt fortalt hverfall. Så vaske det med shampo først, og så ta fargen i når man har gått ut av dusjen og håret er vått? Må ha det inn med t-skje :p

Nei, er bare å farge oppå! Min farge famler også, og når vi farger med samme tar vi etterveksten først, så resten av håret. Det kommer jo an på hvor forskjellig hårfargen din er naturlig kontra den du farger med.

Ja, har en litt mørkere farge enn håret mitt naturlig er, så kall det gjerne sjokoladebrun. Men såå forskjellig fra min naturlige hårfarge er det ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, takk for svar. Ja, bruker hjemmefarging, fordi det alltid blir samme resultatet uansett om det er hos frisøren eller hjemme, så why not :p Har alltid hørt at man ikke skal ha farge i nyvasket eller vått hår, fordi da sitter det ikke så bra? Merkelig, men det er det jeg har blitt fortalt hverfall. Så vaske det med shampo først, og så ta fargen i når man har gått ut av dusjen og håret er vått? Må ha det inn med t-skje :p

Ja, har en litt mørkere farge enn håret mitt naturlig er, så kall det gjerne sjokoladebrun. Men såå forskjellig fra min naturlige hårfarge er det ikke :)

Jaa! Det er faktisk omvendt, fordi skjellaget åpner seg tar håret fargen til seg enda bedre, og når du da bruker etterbehandlingen vil skjellaget lukke seg om fargen og den vil holdes i håret lengre!

Eventuelt kan du vaske håret med shampo og ikke balsam, tørke håret for så å smøre i fargen mens håret er ''porøst'' og åpent:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Jaa! Det er faktisk omvendt, fordi skjellaget åpner seg tar håret fargen til seg enda bedre, og når du da bruker etterbehandlingen vil skjellaget lukke seg om fargen og den vil holdes i håret lengre!

Eventuelt kan du vaske håret med shampo og ikke balsam, tørke håret for så å smøre i fargen mens håret er ''porøst'' og åpent:-D

Kommer litt an på fargen, gjør det ikke? Min farge skal inn i tørt hår, og den sitter bedre enn de andre fargene jeg har prøvd som skulle inn i vått. (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa! Det er faktisk omvendt, fordi skjellaget åpner seg tar håret fargen til seg enda bedre, og når du da bruker etterbehandlingen vil skjellaget lukke seg om fargen og den vil holdes i håret lengre!

Eventuelt kan du vaske håret med shampo og ikke balsam, tørke håret for så å smøre i fargen mens håret er ''porøst'' og åpent:-D

Vel, fargen sitter ikke i det hele tatt i mitt hår om man gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på fargen, gjør det ikke? Min farge skal inn i tørt hår, og den sitter bedre enn de andre fargene jeg har prøvd som skulle inn i vått. :)

Vel, fargen sitter ikke i det hele tatt i mitt hår om man gjør det.

Var iallefall det jeg lærte om på frisørlinja - som et sånn ekstratips OM man skulle være så ulur å bruke hjemmefarging:p

Det funket knall på mitt hår da jeg hadde det mørkt, farget det og beholdt både farge og glans opptil 6-7 uker!

Om man eventuelt sliter med at fargen går fort ut er det ikke verre enn å kjøre på med en glansvasklignende farge, disse typ er veldig gode; http://www.loreal-paris.co.uk/hair-colour/casting-creme-gloss.aspx

Det funker kanskje ikke på alle å fukte håret, men står bom fast på at fargen setter seg bedre om du vasker håret med shampoo (og ikke balsam) før du påfører fargen:) Og ikke bruker shampoo til å skylle ut, men kun skyller godt og bruker etterbehandling + balsam:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk her inne hyler om både det ene og annet, om man spiser under 1500 kalorier daglig. Men hva skjer om man gjør det? Hva "galt" kan skje på både kort- og langsiktig spisemønster som det?

Kroppen får for lite å gå på å starter etterhvert å tære på andre ting enn fettreservene , tviholder på fettet mens energien som skulle bli brukt i hjernen, til å opprettholde diverse kroppslige funksjoner (bl.annet mensen) blir brukt på dette, i tillegg til at musklene tæres ned om de ikke får nok næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et stund til jeg skal reise/på trip, men jeg og gutta skal til Trysil for nyttårsaften i år. Jeg ville bare ligge i forveien i forhold til kunnskap angående ulike treningsapperater som er lett å ta med på ferie/turer. Jeg skal kjøpe først og fremst hoppetau og elastisk-treningsstrikk men jeg har null peiling på hva som tilsvarer gode kvaliteter for begge gjenstander. Så jeg lurte på om noen hadde anbefalinger for hoppetau og abilicia-strikk/fitness band etc

Ses på Trysil rundt nyttår! ;)

Jeg kommer dog kun til å trene nedoverski, men satser på en anseelig mengde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...