Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fullkornsris/brunris er vel mer langsom enn type Jasmin og Basmatiris(hvit ris). Det er flere som hevder at brunris har noe magisk med seg, ja.:D Elliot Hulse hevder han får meget bra utbytte av brunris, og ser på denne som noe nærmest hellig.

Edit: Du går inn på loggen din, kopierer lenken som vises i søkefeltet, og legger denne linken inn på profilen din under "loggbok".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidenes mest idiotiske og trollete spørsmål. Men jeg spør likevel:

Hvorfor blir ikke urinen min den samme fargen som det jeg drikker?

Uansett hva f**** grums jeg drikker iløpet av dagen, forblir fargen noenlunde den samme.

Hvorfor ikke sort etter kun kaffe en hel dag, rød av rød saft, osv.

Hvor blir det fargestoffet?

Rent fysioLOGISK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidenes mest idiotiske og trollete spørsmål. Men jeg spør likevel:

Hvorfor blir ikke urinen min den samme fargen som det jeg drikker?

Uansett hva f**** grums jeg drikker iløpet av dagen, forblir fargen noenlunde den samme.

Hvorfor ikke sort etter kun kaffe en hel dag, rød av rød saft, osv.

Hvor blir det fargestoffet?

Rent fysioLOGISK.

Googlet det for deg, værsgågod! Why isn't urine the color of what you eat or drink

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Internett på jobb forbyr meg Google pga sikkerhet, så takk.

Definitivt aller første gang jeg har hørt om et jobb-nettverk som blokkerer Google av alle ting. Logikken der virker helt bak mål.

Ingen der som har fått det for seg at det kan være ganske nyttig å lete opp (evt. 'google') informasjon på internett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt aller første gang jeg har hørt om et jobb-nettverk som blokkerer Google av alle ting. Logikken der virker helt bak mål.

Ingen der som har fått det for seg at det kan være ganske nyttig å lete opp (evt. 'google') informasjon på internett?

Jeg vet om et par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskuterer med en type som sier at karbohydrater er et unødvendig markonæringsstoff - det er ikke riktig, er det vel?

Det finnes, per definisjon, ingen "essensielle karbohydrater". Du kan overleve helt fint med null karbohydrat, da kroppen fint klarer å lage glukosen den trenger (Gluconeogenesis - Wikipedia, the free encyclopedia). Hva som er optimalt med tanke på treningsfremgang og slikt blir et annet tema, og det er nok sunnere med en god haug brokkoli og rotgrønnsaksmos sammen med fisken og kjøttet, men.. Nødvendig? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt aller første gang jeg har hørt om et jobb-nettverk som blokkerer Google av alle ting. Logikken der virker helt bak mål.

Ingen der som har fått det for seg at det kan være ganske nyttig å lete opp (evt. 'google') informasjon på internett?

På et psykiatrisk sykehus der jeg deler samme nettverk som pasientene når jeg bruker nettbrett, har det sine fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer, men hvorfor skulle dette være særlig forskjellig på sommeren...?

Det var noe som ble nevnt i en samtale mellom meg og en av mine nærmeste, hun nevnte at man kanskje kan holde på\legge på seg vann om sommeren om man skal ned i vekt som gjør at vekta bare står stille, siden det er så varmt. Det var igrunn derfor jeg la spm her inne, for jeg klarte ikke helt å få det til å stemme i mitt eget hode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var noe som ble nevnt i en samtale mellom meg og en av mine nærmeste, hun nevnte at man kanskje kan holde på\legge på seg vann om sommeren om man skal ned i vekt som gjør at vekta bare står stille, siden det er så varmt. Det var igrunn derfor jeg la spm her inne, for jeg klarte ikke helt å få det til å stemme i mitt eget hode...

Vel...ikke vet jeg om det faktisk er noe i det, men hvor varmt snakker vi...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...ikke vet jeg om det faktisk er noe i det, men hvor varmt snakker vi...?

Nei akkurat nå den siste mnd snakker vi en 25-28 grader ute i sola. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal ha noe å si, men jeg måtte bare spørre og se om det var noen som kunne forklare om det er noe sant i dette eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet eller har hørt at brun sukker i forhold til hvit er ganske så "sunn", men hvor sunn er egentlig brun sukker? Tenkte jeg kunne bruke det som en erstattning til hvit sukker til f.eks havregryn, kaffe etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...