Gå til innhold

mia93

Medlemmer
  • Innholdsteller

    61
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av mia93

  1. mia93

    Hjelp, bulking

    Et par uke av gangen trener så og si alltid 6 ganger. Minst 5, med mindre jeg er på ferie eller noe helt spesielt
  2. mia93

    Hjelp, bulking

    Hei! Jeg har trent fast i ca 4 år nå. Så og si de siste to årene har jeg spist ca 2000-2500 kcal dagen. Jeg trener styrketrening 2timer dagen, 6 ganger i uken. Jeg blir sterkere og sterkere, men legger ikke på meg i muskler. Tok en kroppscan forrige uke og så at jeg har gainet 400g muskler på 3 år.. Jeg ble anbefalt av en kompis å spise ca 400g karbs,50g fett og ca 160karbs dagen. Spiste i utganspunktet mye mer proteiner og nesten 50-60% mindre karbs til vanlig. En annen kompis mener at jeg med en hvileforbrenningen på 1667 kan lett bygge muskler ved å innta 2000-2500kcal dage
  3. Jeg har nå trent styrke i snart 3 år og ligger på 5-7 økter pr uke. Hvor mange økter med fokus på rumpe er det hensiktsmessig å ha. Har startet med MYOreps i det siste på 2 øvelser, glute bridge og kick back. Har jeg forstått konseptet riktig, skal man dagen etter MYO-settene trene tunge baseøvelser før å utnytte de aktive musklene best mulig. Og dagen der igjen kjøre høy-rep. Men får musklene tid til retituere seg bra nok da?
  4. Hei! Er det ugunstig å ta 20 min powerwalk m 5-10% stigning på mølla etter en beinøkt, evt andre økter på overkropp? Har gjort dette etter så og si alle øktene mine den siste tiden, har ikke merket noe forskjell på at muskelmassen forsvinner, men er utrolig redd for at det skal skje. Noen tips/forslag/erfaringer? Og hvor mange øvelser kjører de fleste på beindager? Jeg har 3 beinøkt, 8 øvelser, 1 dag med letter vekter og flere reps, og 2 dager med tyngre vekter og færre reps. På forhånd takk
  5. Helt helt enig med Bro Det er så mye fokus på at Squats er svaret på alt. Ja, det er en god øvelse, som mange sliter med å få kontakt med gluteus muskulaturen. Jeg har selv fått mye større lår, og liten forskjell ved å kjøre masse knebøy. Mens knebøy samt Kick back, hip trusth/glute bridge, gående utfall, sumo mark, strak mark hjalp <3 I tillegg syns jeg det hjalp mye bedre da jeg ble kosekvent på å alltid aktivere rumpemusklene før selve økten, som en del av oppvarmingen. "Side-knebøy-gange" med strikk rundt knærne, (ta steg til siden og ned i bøy, presse knærne ut og skvise rumpa.) Hip t
  6. Skal man veie maten før eller etter? Koker man 120g ris er det jo så klart mer fordi det har absorbert vann, ingen flere kcal. Men hva med kjøtt og grønnsaker som brokkoli? Veies før eller etter?
  7. mia93

    Dype knebøy

    Noen tips til hva som er viktig å huske på under dype knebøy? "Dype knebøy ABC"
  8. Ny Kan det være dette selvom jeg har vondt på utsidene langs benet og ikke innsiden?
  9. Vet mange sliter med at rumpa forsvinner under dype knebøy.. Jeg føler min også gjør det i liten grad. Men husker ikke hvilke muskler som ikke er sterke nok, føler ikke rumpa blir godt nok aktivert når dette skjer heller. Tips?
  10. Hei hei! Har siden begynnelsen av september kjørt veldig mye knebøy, ca 3 ganger i uken hvor jeg kjører 30min knebøy før resten av øvelsene. Kjører veldig dype knebøy kombinert med "normale" begynner med 70kg og dropper ned til 40kg. Men den siste uken har jeg fått skikkelig vondt i yttersiden langs begge leggene hver gang jeg tar knebøy eller sitter på huk. Har hatt beinhinnebetennelse på innsiden av leggen før så kjenner igjen smerten. Kan det komme av for mye belastning? Er helt sikker på teknikk og alt, så forstår ikke helt hvorfor det kommer.. Har en liten skjevhet i bena som gjør at
  11. Skal nå legge opp en ny matplan for meg selv, gjennom "mat på data" begynte på PSMF, men ble så kvalm av måltidene at jeg droppet det:hungover: . Her er jo fordeling 20fett 20 karb og mesteparten proteiner. Anbefalt fordeling er jo 50-60% karbs, 25-35% fett og 10-20% proteiner. Ønsket mitt er å gå ned i fettprosent og helst opp i muskelmasse (i hvert fall ikke minste noe, er sykelig redd for det!!) Gikk med pulsklokke 24t hvor jeg lå på sofaen hele dagen, og forbrant 2226 kcal. Mitt egentlige spørsmål, hva blir min anbefalte fordeling av karb, fett og proteiner? Hva slags kcal-mengde bur
  12. Likte deg haha! Får sitte litt i tenkeboksen Idag
  13. Haha, der har du meg!! Hehe o:) hadde tenkt til å prøve den i 2 uker, for så å gå over på et "normalt" kosthold med litt underskudd p
  14. De som trener mye og er lavt i fettprosent fra før av: maks 10 dager sammenhengende på diett full oppkarbing på slutten av dietten De som har en moderat treningsmengde, og litt ekstra fett å ta av (dvs størstedelen av befolkningen): 2-6 uker sammenhengde på diett Enten en oppkarbing hver uke av 5 timers varighet (omtrent 3-5g karbohydrater per kg kroppsvekt) eller 1 “gratis-måltid” hver uke, som betyr at du bare spiser det du har lyst på til middag på fredag eller lørdag, det kan være alt fra pizza til mors kjøttkaker i brunsaus. De som er svært overvektige og som i tillegg kans
  15. Så mye negativitet.. Blir i dårlig humør av det her forumet. Jeg stilte noen enkle spørsmål, ikke om dere var for eller imot. Jeg har tatt pt utdanning og kostholdsveileder, syns det er spennende å prøve ut ulike dietter og populære metoder for å kunne lære noe av de og ha bedre forståelse.
  16. skal selvfølgelig trene etter PSMF sine "rettningslinjer"
  17. Mye mulig! Vil prøve dette uansett Fikk høre av den kliniske ernærings fysiologen på studiet, at jeg var i for mye energiunderskudd og gikk i sparemodus.. men høres litt rart ut og..
  18. Takk, nei har ikke prøvd alt så klart. Men å være i energiunderskudd har ikke hjulpet mye. Går ikke opp i vekt heller.. Men liker å følge noe veldig strikt i små perioder, og er veldig glad i å prøve ut noe nytt
  19. Hvorfor ikke? Har prøvd så mye annet i forhold til kosthold og trening, men det står stille uansett..
  20. Har lest meg inn på do and don'ts ... Eks Anbefalt matinntak til damer (60kg) og menn (80kg) Lunsj: Stor salat med agurk, løk og paprika 1 boks tunfisk eller 150g strimlet svinekjøtt (dobbelt porsjon for mann på 80kg Salsa og tacokrydder Jeg veier selv 79-81 kg, er 1.70 høy og trener tung styrke 5-7 ganger i uken. Men det står ingenting om hvor mange kcal man skal legge seg på? Så lenge man har 2,5g protein pr kg kroppsvekt så er det det samme? Og jeg har ikke sjangs til å spise som eks sier 300g kjøtt til flere av måltidene mine, ville spydd. Hva skal jeg gå ut ifra da? Og dette m
  21. hvordan åpner jeg en egen tråd? Så lenge siden jeg har vært inne her, og finner det ikke. hehe:X3:
×
×
  • Opprett ny...