Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Treningsfri: Jeg skal ha styrketreningsfri i 2uker pga ferie. Vil det gi mye forfall? Eller kan man starte der man avsluttet etter 2 uker?

Nei det gir ikke mye forfall hvis du tar i betraktning at du skal trene resten av livet ;) Og hvorfor ikke gjøre noen pushups, dips og andre kroppsøvelser mens du er på ferie? Det kan man gjøre hvor som helst, kjempepraktisk :D God ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker man trapezius når man kjører knebøy? Kjørte bøy forleden dag, og er så sinnsykt støl i nakken og øvre del av rygg!

Nødvendigvis, som et ledd i å holde stanga på plass.

Du skal løfte med en nøytral rygg. Det krever noe å holde ryggen nøytral. Og det krever desto mer når vekta blir tyngre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Militærpress.

Noen andre som sliter med merkelig posisjon på skuldre?

Ser at nesten uansett hvordan jeg løfter, så er stanga 'skeiv' om jeg kikker opp i utstrakt topp-posisjon. Hvor normalt er dette, og kan det være skadelig?

Regner nesten med det er dårlig skuldermobilitet eller noe som er problemet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I treningsprogrammet som jeg har fått av pt så er det ingen øvelser som går direkte på skuldre.... Jeg har også fått høre fra erfarne folk at man ikke har behov for å trene skuldre da man får kjørt de gjennom andre øvelser. Føler selv at programmet mitt gjør at jeg får trent hele kroppen og er tidvis støl i skuldrene selv om jeg ikke har noen øvelser som går rett på det. Hva er riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I treningsprogrammet som jeg har fått av pt så er det ingen øvelser som går direkte på skuldre.... Jeg har også fått høre fra erfarne folk at man ikke har behov for å trene skuldre da man får kjørt de gjennom andre øvelser. Føler selv at programmet mitt gjør at jeg får trent hele kroppen og er tidvis støl i skuldrene selv om jeg ikke har noen øvelser som går rett på det. Hva er riktig?

Hvordan ser programmet ditt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overkropp: Markløft, chins, benkpress, skullcrusher, stående bicepscurl.

Underkropp: Knebøy, frontbøy, utfall bakover, hip thrust.

Du får jo trent skuldrene med programmet ditt - blant annet via benkpress (forside) og markløft (traps). Men jeg ville anbefalt å ta med militærpress, skulderpress, JM press eller lignende - hvor du løfter rett oppover med ryggen vertikal, for å få med oversiden av skuldrene også. Elsker de øvelsene, sterke skuldre FTW! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo trent skuldrene med programmet ditt - blant annet via benkpress (forside) og markløft (traps). Men jeg ville anbefalt å ta med militærpress, skulderpress, JM press eller lignende - hvor du løfter rett oppover med ryggen vertikal, for å få med oversiden av skuldrene også. Elsker de øvelsene, sterke skuldre FTW! :)

Takk for svar :) Hva synes du om programmet sånn generelt sett, ser det ok ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther

Jeg leste noen meninger om hvetegress - og noen nevnte at det består av 70% klorofyll og hvor fantastisk det er for oss. Men kan menneskekroppen utnytte klorofyll? Hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste noen meninger om hvetegress - og noen nevnte at det består av 70% klorofyll og hvor fantastisk det er for oss. Men kan menneskekroppen utnytte klorofyll? Hvordan?

Det er da en kjent sak at vi mennesker blir fotoautotrofe når vi spiser klorofyll ;)

(spøk til alvor, de eneste som visstnok kanskje har noe for seg, ved inntak, er en mulig bedring av dårlig ånde...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte nettopp en kokosnøtt for første gang. Hvordan åpner jeg denne enklest (og minst grisete) mulig i et standard norsk kjøkken?

Endelig noe jeg er kvalifisert til å svare på :) Lært av sjøulk som kom ombord i båten vår på tur i Karibien i fjor:

Ta en kniv eller noe annet hardt med en egg (må ikke være skarp) og bank rundt og rundt på midten av nøtta. Etter ett par runder deler den seg perfekt i 2 :) Haha.. Min far som i alle år har stått med baufil omtrent ble stum da jeg uten krefter delte en pent i to desember ifjor (til fuglene ute)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noe jeg er kvalifisert til å svare på :) Lært av sjøulk som kom ombord i båten vår på tur i Karibien i fjor:

Ta en kniv eller noe annet hardt med en egg (må ikke være skarp) og bank rundt og rundt på midten av nøtta. Etter ett par runder deler den seg perfekt i 2 :) Haha.. Min far som i alle år har stått med baufil omtrent ble stum da jeg uten krefter delte en pent i to desember ifjor (til fuglene ute)!

http://www.youtube.com/watch?v=nz8TxJuEcKs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noe jeg er kvalifisert til å svare på :) Lært av sjøulk som kom ombord i båten vår på tur i Karibien i fjor:

Ta en kniv eller noe annet hardt med en egg (må ikke være skarp) og bank rundt og rundt på midten av nøtta. Etter ett par runder deler den seg perfekt i 2 :) Haha.. Min far som i alle år har stått med baufil omtrent ble stum da jeg uten krefter delte en pent i to desember ifjor (til fuglene ute)!

Wow, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...