Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Hvordan får jeg knærne mine til å slutte å knekke når jeg setter meg på huk? Det høres ut som jeg knekker hele benet hver gang jeg tar øvelser som krever bøy, småflaut :p

Har du prøvd noen runder med dynamisk oppvarming før du bøyer løs? Jeg innbiller meg at det har en positiv korrelasjon med hvor mye knekkings det kommer fra mine knær når jeg dynavarmer skikkelig oppe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på.. Nå dere gikk ifra å trene med aparater til å trene med vekter, gjorde dere det uten hjelp? Jeg har lyst til å begynne med ordentlig styrketrening, men jeg blir usikker. Selv med alle instruksjonsvideoene som finnes så synes jeg det er flaut å stå å knote blandt alle flinke :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en innføring i knebøy av en PT/naprapat jeg stoler på. Resten har vært uten hjelp, og lang tid med litt for lette vekter for så å få en "føling" med øvelsene. Det har funket fint for meg. Og når du allerede har prøvd øvelsene noen ganger, så gir instruksjonsvideoene enda mer mening... for det blir et litt mindre abstrakt tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 26 år, 100 kilo, blodtrykk 140 over 70, med hvilepuls på 87.

Hvor ille/usunt er dette?

Hvilepulsen din er for høy. Er du sikker på at du har målt når du har vært ordentlig avlappet? Er den alltid så høy, eller kan den ha vært påvirket av noe da du målte? Psykisk stress fore eksempel.

Om den alltid er like høy ville jeg gått til lege å få det sjekket ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søkt litt rundt på interwebz, men fant ikke et enkelt ja/nei svar.. Kjøpt Creatine Complete Extreme (Pre-workout) fra gymgrossisten, jeg skal fortsatt ta 5 gram monohydrat som vanlig?

Jada, ikke noe stress det. Er vel ikke så mye kreatin i den.. eventuelt kan du jo sjekke hvor mye kreatin det er pr serving, og hvis det er f.eks 5 gram så kan du droppe å ta kreatin de dagene du bruker pre w/o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilepulsen din er for høy. Er du sikker på at du har målt når du har vært ordentlig avlappet? Er den alltid så høy, eller kan den ha vært påvirket av noe da du målte? Psykisk stress fore eksempel.

Om den alltid er like høy ville jeg gått til lege å få det sjekket ut.

Den ble målt like etter en femtentimers arbeidsdag, og kan ikke si at det ikke var noe stress tilstede der, så det kan kanskje ha innvirkning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble målt like etter en femtentimers arbeidsdag, og kan ikke si at det ikke var noe stress tilstede der, så det kan kanskje ha innvirkning :)

Vær mer bekymra for BT. Stikk til lege (som kan si noe om det er for høyt eller ikke) så raskt du kan, imo. Bedre å få sjekka det og utelukke dårlig helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sykt vondt i den ene foten. Det begynte i går etter at jeg hadde vært på en liten joggetur, og ble verre og verre utover kvelden. Det er for det meste under foten det gjør vondt, men også inni og oppover i benet, på en måte. Jeg kan ikke huske å ha tråkket over eller noe o_O noen som vet hva det kan skyldes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Ja, det er nok mye godt individuelt, så får vel bare krysse fingrene. Jeg er nemlig noe engstelig til å skulle ha behov for narkose for noe som helst, hehe. Noe som også er grunnen til at jeg ønsker å klare dette selv, og ikke bare sette en strikk rundt magesekken og ta den enkleste utvei.

Jeg har gått ned 40 kilo over to år, ingen løs hud. Så du har sikkert ikke så mye å bekymre deg for. Bruk styrketreningen til å stramme opp mens du går ned i vekt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en tube med Ambre Self Tanning Gel, tenkte å teste ut den, MEN så lurer jeg på... hvordan er det å trene/svette rett etter en har påført kremen? Kan jeg ta solarium med den på? Noen med erfaring her? Står ingenting på tuben om det er uva/uvb beskyttelse på tuben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på.. Nå dere gikk ifra å trene med aparater til å trene med vekter, gjorde dere det uten hjelp? Jeg har lyst til å begynne med ordentlig styrketrening, men jeg blir usikker. Selv med alle instruksjonsvideoene som finnes så synes jeg det er flaut å stå å knote blandt alle flinke :p

Hei du.

Det er ikke lett alltid å begynne med noe en føler en ikke mestrer, men alle begynner et sted.

Mitt råd er: Hopp i det!

Se en del videoer på nett, ta litt lette vekter i begynnelsen slik at du får trepet teknikk, bruk speilet flittig! Og er du virkelig i tvil, så spør en av de andre, forklar situasjonen din. De fleste er hyggelige og snille, og vil hjelpe, så lenge du ikke spør dem midt i et sett ;-) evt. kan du jo spørre en av de som jobber der du trener.

Om du har stor 'angst' for alle de andre, kunne det være en ide å trene på et tidspunkt der det ikke er så mange andre der.

Lykke til!

Og du, dette går bra skal du se! Don't think, DO!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilen min er rar om dagen. Jeg trodde det var fordi den kanskje var teit og ikke ville kjøre lenger enn 15 min, men jeg har nok tatt feil. Den kjører ikke 'jevnt', det er nesten som at jeg tror at jeg har punktert dekka, uten at det er det, selvfølgelig. Det er som om bilen bare slutter å yte når dette skjer, men jeg må da gire ned og trøkke klampen i bånn :p Noen som skjønner hva jeg mener? Kan det være noe så enkelt at dekkene ikke er balansert? Så etter, og de var det også, så jeg aner ikke. Kanskje den bare sier takk og farvel snart. Er tross alt en 94 modell som har gått 370 000. Min kjære, teit, fiiine, drittstygge volvo 750 min<33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er rar om dagen. Jeg trodde det var fordi den kanskje var teit og ikke ville kjøre lenger enn 15 min, men jeg har nok tatt feil. Den kjører ikke 'jevnt', det er nesten som at jeg tror at jeg har punktert dekka, uten at det er det, selvfølgelig. Det er som om bilen bare slutter å yte når dette skjer, men jeg må da gire ned og trøkke klampen i bånn :p Noen som skjønner hva jeg mener? Kan det være noe så enkelt at dekkene ikke er balansert? Så etter, og de var det også, så jeg aner ikke. Kanskje den bare sier takk og farvel snart. Er tross alt en 94 modell som har gått 370 000. Min kjære, teit, fiiine, drittstygge volvo 750 min<33

Tja... absolutt ingen bilekspert, men kan være at den ikke tenner på alle sylindere, om det virker som motoren sviver ujevnt.

Kan i beste tilfelle være så enkelt som å bytte en tennplugg eller to, regner jeg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...