Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pleier alltid å skjelve noe helt sinnsykt, men nå har jeg gjort det i sånn 2,5 time etter jeg kom hjem. Kanskje det ble for mye for meg å farge håret og klippe mannfolket etter trening uten å spise. Meeen! Karbs coming up :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter etter en "sang" jeg,.... mener på at det kun er nynning, rolig...typ: drømme seg bort når du løper låt. Trur også noen løper i musikkvideoen :) Noen som tar den?=)

Trur kanskje det er

MEN, jeg mener på at jeg har hørt den uten tekst...? :)

Den ja, men hva heter den igjen? :huh: Har du prøvd soundhound eller noe slikt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter etter en "sang" jeg,.... mener på at det kun er nynning, rolig...typ: drømme seg bort når du løper låt. Trur også noen løper i musikkvideoen :) Noen som tar den?=)

Trur kanskje det er

MEN, jeg mener på at jeg har hørt den uten tekst...? :)

Denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

neida, jeg har hørt den i en annen sammenheng også. Men nå gir jeg opp;)

Det er Pendulum - the island

Det er en egen mix av the island de hadde på tomorroland. Denne er liva da så den høres litt annerledes ut. Tror ikke den finnes på mp3, så det kan hende du må ha youtube converter for å få tak i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Pendulum - the island

Det er en egen mix av the island de hadde på tomorroland. Denne er liva da så den høres litt annerledes ut. Tror ikke den finnes på mp3, så det kan hende du må ha youtube converter for å få tak i den.

Se posten over;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil jeg komme til å sitte igjen med en del løshud åkke som?

Jeg er redd folk er litt forskjellige, og kroppene reagerer forskjellig på vekttap. Jeg har gått ned fra 83 til 66 siden april 2011. Jeg har ikke noe løs hud, men om jeg "vrir" meg, så kan man jo se at det muligens er noe til overs. Heldigvis er det sjeldent at folk skal se på magen min mens jeg vrir meg... :p

Uansett er god helse viktigst, og om løshud skulle bli et problem så er det mulig å få operasjon dekt av staten. Selv tar jeg tida til hjelp både med slanking og hud:) Bra jobbet, og lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd folk er litt forskjellige, og kroppene reagerer forskjellig på vekttap. Jeg har gått ned fra 83 til 66 siden april 2011. Jeg har ikke noe løs hud, men om jeg "vrir" meg, så kan man jo se at det muligens er noe til overs. Heldigvis er det sjeldent at folk skal se på magen min mens jeg vrir meg... :p

Uansett er god helse viktigst, og om løshud skulle bli et problem så er det mulig å få operasjon dekt av staten. Selv tar jeg tida til hjelp både med slanking og hud:) Bra jobbet, og lykke til videre!

Takk for svar :) Ja, det er nok mye godt individuelt, så får vel bare krysse fingrene. Jeg er nemlig noe engstelig til å skulle ha behov for narkose for noe som helst, hehe. Noe som også er grunnen til at jeg ønsker å klare dette selv, og ikke bare sette en strikk rundt magesekken og ta den enkleste utvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mann 26 år, 100 kilo, blodtrykk 140 over 70, med hvilepuls på 87.

Hvor ille/usunt er dette?

Overtrykket er trykket som blir utøvd mot åreveggen når hjertet pumper blod ut. Undertrykket er det presset som blir utøvd mot åreveggen når hjertet er i "hvile". Ikke at du spurte om det. :p

Du er vel rimelig i grenseland. Hypertensjon (høyt blodtrykk) blir vel diagnostisert når overtrykket ligger på rundt 140. I følge boka mi om sykdomslære så kalles det Isolert systolisk hypertensjon når overtrykket er på 140 eller mer, mens undertrykket er under 90. Undertrykket ditt er ikke så ille. Gå til legen og sjekk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er latterlig dumt å spørre om, men kan noen forklare meg negativ feeback? :blush: Da anatomisk :bookworm:

Mener du ang. Kontroll av hormoner?

Basics:

Hypothalamus kontrollerer hypofysen (eg. vha. CRH og TRH) hypofysen skiller ut reguleringshormoner (eg ACTH, TSH) som stimulerer produksjon av hormoner i andre kjertler (eg kortisol fra binyrene og t3/t4 fra skjoldbruskskjertelen)). Om det er høy konsentrasjon av disse i blodbanen vil dette registreres av hypothalamus og hypofysen og produksjonen vil nedreguleres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...