Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vil stille et spm ^^ (som det sikkert er 1000 tråder av fra før)

Jeg vil bli drit sterk, men jeg har en fett%på ca 28% og vil gjerne ned 20% + (selv om det egentlig ikke er så viktig fordi jeg egentlig har det ganske bra med kroppen min, så kommer jeg stadig tilbake på tanken om å redusere fett)

Lurer på hvordan det er best å gå fram,

- bruke laaaang tid på å nå det målet med +/-200kcal i underskudd(beholde/øke muskelmasse)

-Eller burde man slanke seg først og komme til en fett% man trives med(blir såklart på bekostning av litt muskelmasse kan jeg se for meg) - og så begynne å bygge?

- eller kjøre på en bulk/leangain for å få opp styrke over noen mnd og så begynne å "slanke seg" etterpå?

...føler at den punkt nr 1 er den beste? kanskje sunneste, men også mest tidkrevende og vanskeligst å gjennomføre(psykisk), eller alt vil sikkert ta like lang tid, men på de andre så har man et delmål typ "der er jeg sterk "nok" nå skal det slankes bort fett sakte men sikkert" eller "der er jeg tynn nok, nå kan jeg begynne med mål nr 2 å bli drit sterk"

Noen som har noe meninger av hva som er best fremgangsmåte? egne erfaringer? hva som er mest gjennomførbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil stille et spm ^^ (som det sikkert er 1000 tråder av fra før)

Jeg vil bli drit sterk, men jeg har en fett%på ca 28% og vil gjerne ned 20% + (selv om det egentlig ikke er så viktig fordi jeg egentlig har det ganske bra med kroppen min, så kommer jeg stadig tilbake på tanken om å redusere fett)

Lurer på hvordan det er best å gå fram,

- bruke laaaang tid på å nå det målet med +/-200kcal i underskudd(beholde/øke muskelmasse)

-Eller burde man slanke seg først og komme til en fett% man trives med(blir såklart på bekostning av litt muskelmasse kan jeg se for meg) - og så begynne å bygge?

- eller kjøre på en bulk/leangain for å få opp styrke over noen mnd og så begynne å "slanke seg" etterpå?

...føler at den punkt nr 1 er den beste? kanskje sunneste, men også mest tidkrevende og vanskeligst å gjennomføre(psykisk), eller alt vil sikkert ta like lang tid, men på de andre så har man et delmål typ "der er jeg sterk "nok" nå skal det slankes bort fett sakte men sikkert" eller "der er jeg tynn nok, nå kan jeg begynne med mål nr 2 å bli drit sterk"

Noen som har noe meninger av hva som er best fremgangsmåte? egne erfaringer? hva som er mest gjennomførbart?

Det første er nok det mest vanlige. Trener du med et lite overskudd så er det fortsatt mulig og gå ned i fettprosent fordi du bygger muskler og legger på deg lite fett, dermed blir fordelingen mellom de to annerledes. I tillegg vil ekstra muskler hjelpe på om du velger og trene for å senke fettprosenten siden muskler hjelper på forbrenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første er nok det mest vanlige. Trener du med et lite overskudd så er det fortsatt mulig og gå ned i fettprosent fordi du bygger muskler og legger på deg lite fett, dermed blir fordelingen mellom de to annerledes. I tillegg vil ekstra muskler hjelpe på om du velger og trene for å senke fettprosenten siden muskler hjelper på forbrenningen.

Takk for svar, jeg vil nemlig ikke miste et gram muskler, tror jeg hadde blitt så demotivert av å starte på "slanke kur" og opplevd at jeg løfta mindre og mindre for hver trening som går, selv om jeg kanksje blir mer definert. Er ikke noe kult å se sterk ut, uten å faktisk være det^^ tror jeg blir å legge hele slanke greia på hylla(prøve iallefall) til jeg flytter hjemmefra igjen, og kan styre med min egen mat. Så får jeg bare spise "vanlig mat" og trene oredentlig og la det bli som det blir inntil videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det jeg fryktet. Noe i håndleddet mitt sa rett og slett bare snap på treninga i dag, så nå får jeg ikke til å legge belastning på det hverken fremover eller bakover. Lovende!

Får trene jæskla mye kjerne og underkropp da og håpe at de stakkars fiskebollene mine er levedyktige på egen hånd :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg fryktet. Noe i håndleddet mitt sa rett og slett bare snap på treninga i dag, så nå får jeg ikke til å legge belastning på det hverken fremover eller bakover. Lovende!

Får trene jæskla mye kjerne og underkropp da og håpe at de stakkars fiskebollene mine er levedyktige på egen hånd :eek:

Jeg har hatt problemer med håndledd i 2 mnd nå, men det meste går an å praktisere (dog ikke i starten) utenom bicepscurl og pullups (PAIN PAIN PAIN). :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i pokker skal man få til å trene overkropp, armer og mark uten å kunne bruke henda?

But wait! There is a solution!

Reimer man fester i albueleddet :)

Hvor du får kjøpt? aner ikke :p sett en del videoer ..Poenget er bra, man får ofte mye bedre kontakt av å endre grepet eller bruke reimer for å bruke minst mulig grep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har krabber sex? Og hvordan får de barn?

VIKTIG.

Hunkrabber bærer egg under skalldelen som beskytter undersiden. Hankrabbene befrukter eggene på en eller annen måte (kongekrabber holder feks fast hunnene, usikker på om det skjer i alle krabbearter) og så klekkes eggene til små larver (ikke alle arter, noen klekkes som minikrabber, mener jeg) som flyter rundt og etter hvert blir til minikrabber. Noe sånt. Jeg er trøtt og detaljene er litt fuzzy. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunkrabber bærer egg under skalldelen som beskytter undersiden. Hankrabbene befrukter eggene på en eller annen måte (kongekrabber holder feks fast hunnene, usikker på om det skjer i alle krabbearter) og så klekkes eggene til små larver (ikke alle arter, noen klekkes som minikrabber, mener jeg) som flyter rundt og etter hvert blir til minikrabber. Noe sånt. Jeg er trøtt og detaljene er litt fuzzy. :p

Hahahha hadde aldri trodd noen visste svaret! Google var ikke veldig kunnskaps-delevillig. Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerer biologi sjæl :p

Mennesker har et utrolig kjedelig sexliv sammenlignet med dyr...

Petter Bøckman har hatt mange dritkule foredrag om det her...

The 7 Sleaziest Mating Rituals in the Animal Kingdom | Cracked.com

Edit: Når jeg sier at Bøckman har dritkule foredrag "om det her", så mener jeg om temaet. Ikke i "artikkelen" jeg linker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Jeg skriver en relativt viktig oppgave innenfor psykologi1, altså psykologi på et ganske lavt nivå, og ettersom jeg vipper mellom to karakterer er det veldig viktig at jeg får 6 - problemet er bare at jeg står her litt uten ideer. På vurderingskriteriene står det at vi gjerne kan vise til tall - har noen en idee om hva jeg kan vise til da? Skal snakke om Evolusjonspsykologi og kritikken av den (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver en relativt viktig oppgave innenfor psykologi1, altså psykologi på et ganske lavt nivå, og ettersom jeg vipper mellom to karakterer er det veldig viktig at jeg får 6 - problemet er bare at jeg står her litt uten ideer. På vurderingskriteriene står det at vi gjerne kan vise til tall - har noen en idee om hva jeg kan vise til da? Skal snakke om Evolusjonspsykologi og kritikken av den :)

http://homepage.psy.utexas.edu/homepage/group/busslab/pdffiles/why%20students%20love%20evolutionary%20psychology%20and%20how%20to%20teach%20it.pdf

Hadde foredrag av han for halvannen uke sida :)

Prøvde å finne livestreamen hvor han svarte på en del av kritikken av den (av alle ting, sammen med Harald Eia), men fånyttes

Strategies of Human Mating - Universitetsbiblioteket

Eneste jeg kom frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...