Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

1) Har jeg forstått det rett så er det bortkastet av meg å bruke penger på "fat-burn piller"? Det er like bra effekt av svart kaffe, grønn te (i kombinasjon med kosthold og trening)?

Finnes ingen mirakelkur, dessverre, og effekten av disse pillene er veldig liten om enn eksisterende. Kjøp deg heller noen nye treningsklær, PT time eller noe i den duren for pengene :)

2) For å få ned fettprosenen (har noen kg for mye, spesielt rundt mage/hofter), burde jeg da holde meg helt unna karbohydrater som brød og ris? Når jeg spiser karbohydrater så prøver jeg å posjonsbegrense meg. Har også tenkt å øke antall kondisjonstreninger i uken til 3-4 istedefor 2 som jeg har nå.

Hvor mye karbohydrater du skal få i deg kommer helt an på hvordan du vil gjøre det. Å spise litt brød skader ikke, å derimot ha tre brødmåltider hver dag kan fort bli litt mye. Kommer litt an på hvordan du vil gjøre det, og hva som passer for deg. For min del holdt med med et underskudd i kcal for vektnedgang, samt mine faste skiver hver morgen (tok ingen skade av det).

Hva med å fortsette med to kondisjonsdager å legge inn 1-2 styrkeøkter hver uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et spørsmål angående vekttap og løshud.

Jeg velger å slanke meg rolig, både for å faktisk kunne gjøre dette til en varig livsstilsendring, men jeg roer meg også ned litt for å (håper jeg iallefall) unngå fo mye løshud. Jeg har for meg at iallefall huden rundt magen har klart tilpasse seg og strammet seg opp, me sitter alt dette i hodet? Vil jeg komme til å sitte igjen med en del løshud åkke som? Er på 88kg nå, og planen er å komme ned på iallefall 75kg. Til nå fått aka vekk 10kg siden oktober, så det sier seg selv at fremgangen ikke raser avgårde, men det er i stor grad bevisst altså. Og spørsmålet ut fra det blir jo; Er det noe poeng i å ta det rolig?

Hud er individuellt- noen får løshud av minus 10 kg- andre får ikke av minus 30.

Jeg har gått ned nærmere 60 kg etter slankeoperasjon og hadde lite hudoverskudd- men selvsagt noe! beskjed fra gastrokirurg og plastikk kirurg er at kroppen bruker inntil 2 år på å stramme opp huden. Altså, vil man ikke vite det endelige resultatet før etter to år. også derfor man etter store vekttap, skal være vekststabil i to år før man utfører kosmetisk kirurgi på overskuddshud. Det som derimot er veldig positivt med langsiktige mål på vektnedgang- er at man innarbeider gode rutiner som gjerne blir værende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 26 år, 100 kilo, blodtrykk 140 over 70, med hvilepuls på 87.

Hvor ille/usunt er dette?

Det er ikke et problem med det blodtrykket! Det er undertrykket some r det farlige, og så lenge det ligger under 80, gjør det ikke noe om overtrykket er litt høyere enn normen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PlastBox nevnte Lambdaproben, det er den varsellampa som lyser hos deg, kanskje sjekke denne nærmere?

Når det gjelder dekka ville jeg sjekket trøkket og kanskje fått dem avbalansert men det er nok ikke dekka som forårsaker jukkinga ;)

Hehe, smart. Bilen har ikke vært sånn i dag da. Merkelig. kanskje den liker regnvær :p Men takk for tips, skal sjekke det ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Om man er fornøyd med fettprosenten sin og vil opp i muskler - skal man da ligge på et lite overskudd? hvis man trener bra styrke, og litt cardio, vil man gå opp i fettprosent da? Dette er da, selvfølgelig, et overskudd på godt kosthold med mye proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja til overskudd, eller at jeg vil da gå opp i fettprosent? Eller begge deler?

Ligger du på overskudd vil du legge på deg uansett om det er muskler eller fett, det kommer an på hvor mye i overskudd du ligger. Ligg såpass i overskudd at du legger på deg 0.5-1 kg i mnd, stort mer klarer du ikke legge på deg i muskler. Hvis du prøver å legge på deg og kanskje syns det er vanskelig å gå opp i vekt, er det ikke sikkert du trenger cardio. Jeg trente ikke noe cardio da jeg skulle legge på meg. Du kan selvfølgelig det, men da må du spise mer mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Ligger du på overskudd vil du legge på deg uansett om det er muskler eller fett, det kommer an på hvor mye i overskudd du ligger. Ligg såpass i overskudd at du legger på deg 0.5-1 kg i mnd, stort mer klarer du ikke legge på deg i muskler. Hvis du prøver å legge på deg og kanskje syns det er vanskelig å gå opp i vekt, er det ikke sikkert du trenger cardio. Jeg trente ikke noe cardio da jeg skulle legge på meg. Du kan selvfølgelig det, men da må du spise mer mat.

Jeg .. er litt usikker på hva jeg prøver på, for jeg vil absolutt ikke legge på meg fett, men jeg vil ha mer muskler. lurte egentlig mest på om jeg kan spise mer enn hva jeg gjør nå, ikke fryktelig mye, uten å legge på meg fett - for jeg merker at fettet har begynt å 'slippe' nå, så jeg vil på en måte ikke gå tilbake.

tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg .. er litt usikker på hva jeg prøver på, for jeg vil absolutt ikke legge på meg fett, men jeg vil ha mer muskler. lurte egentlig mest på om jeg kan spise mer enn hva jeg gjør nå, ikke fryktelig mye, uten å legge på meg fett - for jeg merker at fettet har begynt å 'slippe' nå, så jeg vil på en måte ikke gå tilbake.

tusen takk for svar!

Du må tørre å eksprimentere litt, noe fett vil man legge på seg uansett, det kommer an på hvor flink du er med kosten i bunn og grunn. Likevel er det ikke noe å være redd for det lille fettet du evt kan legge på deg, som sagt, det kommer an på hvor mye overskudd og hvor mye du legger på deg. Nå vet jeg ikke hvor mye du spiser til daglig eller hva du har prøvd på, men tar meg en tur i loggboka di ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther
For å gjøre det veldig enkelt... Dersom du går opp en del i muskler, men også litt i fett... så har du likevell gått ned i fettprosent, Ina Winther

tenkte over det etter at jeg hadde sent innleggene mine, haha, mente fettmengde og ikke prosent (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo likevel ikke noe å tenke på.

Fettprosent er viktigere enn fettmengde. :p

Utifra det jeg så på treningsloggen din, så vil jeg ikke si at det er noe du trenger å fokusere voldsomt på uansett.

Du spiser ok, og du begynner å få bra kontroll på treninga.

Kjør på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...