Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Er det sånn at menn kan legge på seg en 10-12 muskler i året, mens vi jenter bare kan legge på oss.. ja, hva var det igjen..6-8? Correct me if i'm wrong.

Nei, kroppen kan ikke tilegne seg nye muskler, de eksisterende kan kun vokse:P

Det er nok mulig og oppnå 10-12 kilo muskler på et år, men etter det året vil det nok ikke la seg gjøre igjen, den grensen er ikke linær og man vil gradvis slite mer og mer med å bygge nye muskler.

Så det avhenger nok av utgangspunktet ditt, kosthold, trening, dop(?) osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, kroppen kan ikke tilegne seg nye muskler, de eksisterende kan kun vokse:p

Det er nok mulig og oppnå 10-12 kilo muskler på et år, men etter det året vil det nok ikke la seg gjøre igjen, den grensen er ikke linær og man vil gradvis slite mer og mer med å bygge nye muskler.

Så det avhenger nok av utgangspunktet ditt, kosthold, trening, dop(?) osv.

Ahaa, da er jeg med. Følte meg helt noOb nå :p Så når folk sier at de har lagt på seg 15 kg muskler på 6 mnd er det jo bare tull....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Hvis de kan det, hvor har mine pupper tatt veien??? o_O

!!! dette har skjedd med meg også. poof, så var de borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahaa, da er jeg med. Følte meg helt noOb nå :p Så når folk sier at de har lagt på seg 15 kg muskler på 6 mnd er det jo bare tull....

Det er én sikker indikator på at dem har spist mer enn kylling og ris, kan du si.:D

har et ganske teit spørsmål:) Kan jenter få større pupper (på en fin måte) av å trene brystmusklaturen med øvelser som benkpress o.l.?

Altså, i grunnen ja, men på en annen måte nei. Ved å få større brystmuskulatur, så kan du øke størrelsen. Men ved å få større muskulatur samtig som du går ned i fettprosent, så vil du i grunnen få mindre bryster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er én sikker indikator på at dem har spist mer enn kylling og ris, kan du si.:D

Jupp, det er av de folka som bare: jeg kan bare spise hva jeg vil også blir det muskler liksom :D Det er bare såååå kult.

Altså, i grunnen ja, men på en annen måte nei. Ved å få større brystmuskulatur, så kan du øke størrelsen. Men ved å få større muskulatur samtig som du går ned i fettprosent, så vil du i grunnen få mindre bryster.

Jeg på Pumping Iron i går. Jeg vil også ha pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et ganske teit spørsmål:) Kan jenter få større pupper (på en fin måte) av å trene brystmusklaturen med øvelser som benkpress o.l.?

Jeg veit ikke om de blir større, jeg vil heller ikke ha større, men det jeg har merka er at puppene mine har fått et løft ;) de var mye tyngre før, og etter jeg begynte å trene styrke inkl. benkp. er de finere/fastere.

Men jeg regner med at hvis jeg skulla gått ned endel i fett% så ville de blitt mindre uavhengig av om du trener benk eller ikke, men dette er jo også veldig individuelt, noen mister puppene bare de ser inngangsdøra på et gym, mens andre ikke mister noe særlig str(til en viss grad, regner med at hvis jenter skal bli rippa vil mesteparten av massen forsvinne uansett).....men jeg gikk ned 10-12kg uten å måtte gå ned i bh-størrelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store pupper er i all hovedsak fett... så ved fettnedang, så vil jo puppene nødvendigvis krympe.

Når det er sagt... jeg vil jo anta at ved "normal" fettprosent, og betydelig brystmuskulatur så vil man få "dytta" ut det man har og gi en "illusjon" om større bryster?

Men er selve brystkjertelen også fett? Jeg har hatt venninner med store pupper som slanka seg og satt igjen med null pupper, og da gikk jeg ut ifra at de hadde masse ekstra fett på puppene som fikk de til å se store ut, men at brystkjertelen deres var liten, og når de slanka seg så gikk puppene tilbake til den str de egentlig skulle ha hatt i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er selve brystkjertelen også fett? Jeg har hatt venninner med store pupper som slanka seg og satt igjen med null pupper, og da gikk jeg ut ifra at de hadde masse ekstra fett på puppene som fikk de til å se store ut, men at brystkjertelen deres var liten, og når de slanka seg så gikk puppene tilbake til den str de egentlig skulle ha hatt i utgangspunktet.

250px-Breast_anatomy_normal_scheme.png

Selve melkekjertelen er ikke fett, nei. Men det er litt varierende hvor mange kjertler melkekjertelen er dannet av. Normen er ca. 20.

Ellers er det jo litt usikkert hva selve kjertelen er, og det vanligste er å mene at de er omdannede svettekjertler... selv om det visstnok er en del som mener det istedenfor er omdannede talgkjertler... uten at jeg egentlig veit noenting om det.

7 er forresten fett på det bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250px-Breast_anatomy_normal_scheme.png

Selve melkekjertelen er ikke fett, nei. Men det er litt varierende hvor mange kjertler melkekjertelen er dannet av. Normen er ca. 20.

Ellers er det jo litt usikkert hva selve kjertelen er, og det vanligste er å mene at de er omdannede svettekjertler... selv om det visstnok er en del som mener det istedenfor er omdannede talgkjertler... uten at jeg egentlig veit noenting om det.

7 er forresten fett på det bildet.

Har lest at de i utgangspunktet er svettekjertler som blir til melkekjertler under graviditet, og var vel derfor jeg konkluderte med at alt som er fett (nr 7) på bildet vil kunne slankes vekk, men selve kjertelen vil ikke slankes bort. Men jeg har ikke noe "bevis" for noe av dette, men har automatisk trodd det var sånn, hadde vært veldig upraktisk hvis slanking kunne ført til at kjertlene "forsvinner". Men de kan kanksje bli mindre ved slanking? hakke peil ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. supersett.

Jeg har det ofte ganske travelt på trening, og må rekke mye på kort tid. Jeg har derfor ofte tenkt på å gjøre øvelser om hverandre i pausene (litt bekymret for om jeg kommer til å gå helt i surr).

I artikkelen på forsiden i dag står det at man fint kan gjøre supersett så lenge man vet hvilke øvelser som kan kombineres. Forslagene i artikkelen passer ikke med programmet mitt, og heller ikke med at det er mye folk på treningsstudioet. Jeg kan ikke okkupere en benk samtidig som jeg står i kabelapparatet på motsatt side av rommet. Det blir upopulært.

Det jeg lurer på er altså, kan jeg gjøre isolasjonsøvelser på biceps/triceps/skuldre i pausene når jeg holder på med knebøy og markløft, eller er dette en hårreisende ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...