Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Innside lår?

Stell deg opp som ei bikkje som pisser, og rull :p (og helst gjør det sånn at folk som ikke aner hva du driver med kan se deg)

Hofter som IT-båndet?

Was hoping for a different answer. Har fått en del rare blikk der jeg jokker på rollern min.. Får spare det til jeg kommer hjem da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har et spm ang. benkpress. Jeg blir aldri støl i brystmuskelen etter benkpress. Før hadde jeg ræva teknikk, men så fikk jeg finpussa litt på den.

Presser føttene langt bak(hele foten i bakken) og får skikkelig spenn i hele kroppen, presser skulderbladene sammen før jeg løfter. Trekker stanga sakte ned til midt på brystet og så eksplosivt som jeg klarer opp igjen.. Øker i vekt hver trening helt til jeg stagnerer litt og da jobber jeg med litt flere reps, evt øker i vekt og tar færre reps til jeg klarer det jeg skal og øker da igjen neste trening.

Men jeg har aldri blitt støl i brystmusklene, og kjenner aldri at musklene i brystet er "sliten" etter benkpress, føles ut som jeg løfter kun med armene -,- men merker at brystmusklene er større/hardere, enn de var før da jeg lå på sofan hele dagen...

Noen som har liknende erfaring? eller som veit hva jeg evt. gjør feil? eller er det normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert dagens teiteste spm, men jeg spør fordel istedet for å lage en tråd om det;

når man skal ned i fett% og er på diett og skal ha refeed og spiser maaaaaaaange flere kcal enn planlagt den dagen, hvor 'ødelagt' er dietten da? :p Jeg mener, livet går jo videre og man starter på ny scratch neste måltid, men barer lurer. Er sikkert et så logisk svar at det tar resultatene litt lenger tid å komme :p sant? eller? Følte meg plutselig veldig n0ob.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert dagens teiteste spm, men jeg spør fordel istedet for å lage en tråd om det;

når man skal ned i fett% og er på diett og skal ha refeed og spiser maaaaaaaange flere kcal enn planlagt den dagen, hvor 'ødelagt' er dietten da? :p Jeg mener, livet går jo videre og man starter på ny scratch neste måltid, men barer lurer. Er sikkert et så logisk svar at det tar resultatene litt lenger tid å komme :p sant? eller? Følte meg plutselig veldig n0ob.

Japp, som du sier, å basic som det.. sikkert litt dvask de neste dagene (i den grad du KAN bli dvask, which I dont believe you can)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spm ang. benkpress. Jeg blir aldri støl i brystmuskelen etter benkpress. Før hadde jeg ræva teknikk, men så fikk jeg finpussa litt på den.

Presser føttene langt bak(hele foten i bakken) og får skikkelig spenn i hele kroppen, presser skulderbladene sammen før jeg løfter. Trekker stanga sakte ned til midt på brystet og så eksplosivt som jeg klarer opp igjen.. Øker i vekt hver trening helt til jeg stagnerer litt og da jobber jeg med litt flere reps, evt øker i vekt og tar færre reps til jeg klarer det jeg skal og øker da igjen neste trening.

Men jeg har aldri blitt støl i brystmusklene, og kjenner aldri at musklene i brystet er "sliten" etter benkpress, føles ut som jeg løfter kun med armene -,- men merker at brystmusklene er større/hardere, enn de var før da jeg lå på sofan hele dagen...

Noen som har liknende erfaring? eller som veit hva jeg evt. gjør feil? eller er det normalt?

Det er ingen direkte sammenheng mellom hvor støl du blir,og hvor mye du får ut av treninga, løfter du mer enn før, har du større muskler enn før, ja da har du fremgang:) Det er DET du bør fokusere på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen direkte sammenheng mellom hvor støl du blir,og hvor mye du får ut av treninga, løfter du mer enn før, har du større muskler enn før, ja da har du fremgang:) Det er DET du bør fokusere på;)

åkei, for jeg blir ofte støl av alle andre øvelsene mine skjønner du, så ble litt usikker på om jeg ikke fikk kontakt med brystmuskeln under benkpress(om det er mulig ^^) ,men da er det greit da :D thank you!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther

hvorfor blir jeg ikke støl? jeg varierer antall set, reps og vekt men merker det nesten aldri dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor blir jeg ikke støl? jeg varierer antall set, reps og vekt men merker det nesten aldri dagen etter.

Hvor tungt trener du? har du trent lenge? hvilke øvelser trener du?

Edit; hvor støl du blir og hva du får ut av treningen resultatmessig er to helt forskjellige ting. Stølhet kan evt si litt om hvor vant kroppen din er til den treningsbelastningen ,korttidsmessig. Trener du samme øvelser over en periode vil du bli mindre og mindre støl. slenger du så inn helt nye øvelser, er det fullt mulig å lide dagen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Hvor tungt trener du? har du trent lenge? hvilke øvelser trener du?

Har trent styrke siden desember (: Det varierer jo hvor tungt, som sagt - men på øktene der jeg presser meg selv til max i noen øvelser merker jeg lite dagen etter, da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...