Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Gjest QueenWinther
http://homepage.psy.utexas.edu/homepage/group/busslab/pdffiles/why%20students%20love%20evolutionary%20psychology%20and%20how%20to%20teach%20it.pdf

Hadde foredrag av han for halvannen uke sida :)

Prøvde å finne livestreamen hvor han svarte på en del av kritikken av den (av alle ting, sammen med Harald Eia), men fånyttes

Strategies of Human Mating - Universitetsbiblioteket

Eneste jeg kom frem til.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://homepage.psy.utexas.edu/homepage/group/busslab/pdffiles/why%20students%20love%20evolutionary%20psychology%20and%20how%20to%20teach%20it.pdf

Hadde foredrag av han for halvannen uke sida :)

Prøvde å finne livestreamen hvor han svarte på en del av kritikken av den (av alle ting, sammen med Harald Eia), men fånyttes

Strategies of Human Mating - Universitetsbiblioteket

Eneste jeg kom frem til.

David Buss har mange foredrag liggende på youtube. Kan være en ide å sjekke om du ikke har funnet noe enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man trener fullkroppsprogram burde man trene bryst- eller ryggøvelsen først?

Trener bare baseøvelser og ingen isolasjonsøvelser, men synes det er vanskelig å vite sva som burde gå først. En dag har jeg f.eks. benkpress før mark, og en annen dag militærpress før foroverbøyd roing, fordi det var sånn treningsprogrammet var satt opp og jeg bare kopierte... noen som vet hva som er best rekkefølge på øvelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man trener fullkroppsprogram burde man trene bryst- eller ryggøvelsen først?

Trener bare baseøvelser og ingen isolasjonsøvelser, men synes det er vanskelig å vite sva som burde gå først. En dag har jeg f.eks. benkpress før mark, og en annen dag militærpress før foroverbøyd roing, fordi det var sånn treningsprogrammet var satt opp og jeg bare kopierte... noen som vet hva som er best rekkefølge på øvelser?

Jeg trener det jeg synes er tyngst først, slik at jeg ikke er helt gåen på slutten av økta. Om det feks er pullups og benkpress tar jeg pullups først fordi det er det jeg sliter mest med. Sparer de 'letteste' øvelsene til slutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karve? Nei.

De fleste bruker spisskummen... (som ofte forveksles med kummin, siden spisskummen heter cumin på engelsk, og derfor karve)

Selvfølgelig er det jo oppskrifter med karve i dem, og de gir jo en ganske særegen smak... men de fleste currier jeg har smakt, har brukt spisskummen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det blir en helt annen smak med spisskummen :p

Så hvis oppskriften sier karve, så kan man ikke erstatte med spisskummen.

Følger egentlig ikke oppskrifter slavisk :p Ser på de mer som en inspirasjon og dæsjer jeg oppi det jeg vil ha sjæl ^^ Så i dag får jeg prøve spiskummen i stedetfor karve. Blir sikkert greit, men regner med det blir litt tacosmak av det? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener det jeg synes er tyngst først, slik at jeg ikke er helt gåen på slutten av økta. Om det feks er pullups og benkpress tar jeg pullups først fordi det er det jeg sliter mest med. Sparer de 'letteste' øvelsene til slutt

Er det jeg har brukt å gjøre også, men var litt usikker på om det var "rett" eller ikke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunden min tisser på teppet! Dette er ikke en valp, det er 8 år gammel tispe som tisser på teppet! Hun gjør det når hun er alene eller i protest mot ett eller annet. Hvordn får jeg henne til å slutte? Det nytter ikke å ta henne på fersken da hun passer på at hun er alene når hun gjør det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er reservert... Det hjelper tydeligvis ikke.

"Næringsdrivende virksomheter og andre juridiske personer kan ikke reservere seg gjennom Reservasjonsregisteret."

Kan det være at du er registrert som selvstendig næringsdrivende e.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...