Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er det med riskaker og alle som spiser de? Synes jeg ser at alle spiser det men forstår ikke helt hvorfor. Hva er det som er bra med riskaker? Når bør man ta dette og evt. hvor mange? tralala :whistle:

Carbs :D

Det er samme når du spiser, det er hva du spiser i løpet av en hel dag som har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med riskaker og alle som spiser de? Synes jeg ser at alle spiser det men forstår ikke helt hvorfor. Hva er det som er bra med riskaker? Når bør man ta dette og evt. hvor mange? tralala :whistle:

"Folk flest" spiser riskaker fordi de er så godt som fettfrie, og alle vet at om man ikke spiser fett så blir man ikke feit, right..? Dessuten veier de jo så lite! Noen deilige, Cheese- eller BBQ-riskaker veier jo knapt noen gram, og spiser man lett mat går man ned i vekt, right..?

:shifty:*sigh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

DN.no

Betyr dette, i korte trekk, at fruktose i frukt gjør at man spiser mer og legger på seg? Er det dumt av meg å spise mye frukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DN.no

Betyr dette, i korte trekk, at fruktose i frukt gjør at man spiser mer og legger på seg? Er det dumt av meg å spise mye frukt?

Nei det gjør det ikke. Spis frukt. Det er tilsatt sukker i div drikkevarer som er problematisk da det inneholder en god del fruktose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er gåårnt når man får vondt i skulderne når man kjører benkpress? Var ei venninne som lurte på det i dag, og jeg kunne ikke svare :p

Spenne seg opp skikkelig, "putte skulderbladene i baklommene på buksa", etc. Har hatt skulderproblemer selv, men er teknikken på plass plages jeg ikke i det heletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er gåårnt når man får vondt i skulderne når man kjører benkpress? Var ei venninne som lurte på det i dag, og jeg kunne ikke svare :p

kan også få vondt hvis man har skuldrene opp under ørene... skuldrene skal ned og pakkes bak ryggen, ikke opp og pakkes bak ryggen... stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan også få vondt hvis man har skuldrene opp under ørene... skuldrene skal ned og pakkes bak ryggen, ikke opp og pakkes bak ryggen... stor forskjell.

Er en god regel å tenke at skylderbladene skal inn i hver sin baklomme på motsatt side. Drar du høyre skulderblad mot venstre rompeball drar du jo både skuldra ned og skulderbladet inn mot midten. Eh? Eh? ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noko som tilseier at ein skal få ubehag i kne av benkpress?

Jeg har en del diffust drit med kneet, og kjenner det faktisk nesten best i benkpress og mindre i knebøy og markløft. Har nok litt med vinkelen på kneet og kreftene det utsettes for da, samt hvordan skade du har i kneet. Høres mindre sannsynlig ut at det er benkpress som gir en skade uten noe underliggende årsak (i så fall har du et jævla råttent kne...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del diffust drit med kneet, og kjenner det faktisk nesten best i benkpress og mindre i knebøy og markløft. Har nok litt med vinkelen på kneet og kreftene det utsettes for da, samt hvordan skade du har i kneet. Høres mindre sannsynlig ut at det er benkpress som gir en skade uten noe underliggende årsak (i så fall har du et jævla råttent kne...).

Hehe, høyrest ikkje urimelig ut det. Merker ingenting på bøy og mark. Trur det er oppspennet mitt som er undermåls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...