Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan det være andre årsaker til at føler deg ødelagt? Mye stress i forbindelse med hverdagen, arbeid/skole, trening? Hvordan er matinntak i forhold til aktivitetsnivå? osv

Jeg stresser ikke så mye på jobb, men jeg trives ikke så veldig her jeg bor (savner Bergen). Ellers trener jeg ikke i det hele tatt for tiden siden jeg ikke orker noe lenger. Jeg spiser som vanlig, 4 måltider om dagen (fører ingenting, så vet ikke hva jeg spiser, men jeg spiser ikke for lite iallefall).

Synes det er helt forferdelig, for jeg vil komme meg på trening igjen, men jeg orker ikke sitte foran dataen lenger en gang. Jeg legger meg tidlig, men hver dag er en kamp likevel føler jeg. Det er nesten så jeg bare vil slutte i jobben min, reise hjem og grave meg ned... Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stresser ikke så mye på jobb, men jeg trives ikke så veldig her jeg bor (savner Bergen). Ellers trener jeg ikke i det hele tatt for tiden siden jeg ikke orker noe lenger. Jeg spiser som vanlig, 4 måltider om dagen (fører ingenting, så vet ikke hva jeg spiser, men jeg spiser ikke for lite iallefall).

Synes det er helt forferdelig, for jeg vil komme meg på trening igjen, men jeg orker ikke sitte foran dataen lenger en gang. Jeg legger meg tidlig, men hver dag er en kamp likevel føler jeg. Det er nesten så jeg bare vil slutte i jobben min, reise hjem og grave meg ned... Sukk.

Story of my life de siste mnd... Har du vært hos legen å testa deg for alt mellom himmel og jord? Det feiler ikke meg noen ting (annet enn noe jeg tipper er psykosomatisk), men det var ørtenhundreogførti ting det kunne være. Føler så inderlig med deg, og håper du finner ut av det :) Og just for the record, så legger jeg meg kl 20 når jeg føler for det :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5x5 skriver Børge Fagerli at det anbefales sterkt å ikke endre templatet med andre øvelser og legge til og trekke fra øvelser etter eget forgodtbefinnende. Samtidig skriver han viktigheten av at kjernetreningen ikke må kimses av. Så mitt spørsmål er, om jeg legger til 1 eller 2 kjernetreningsøvelser på dag 1 og dag 3 på templatet, er dette å ødelegge/endre templatet til det verre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fuktigere luft på kveld/natt generellt?(året rundt, uavhengig av regn.)

Luft har evne til å oppta mer fuktighet jo høyere temperaturen er. Grunnen til at det føles fuktigere når natten nærmer seg er at luften blir kald og ikke lenger har evne til å holde på all fuktigheten. Dermed oppleves omgivelsene som mer fuktige da vannet går fra gassform til flytende form :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luft har evne til å oppta mer fuktighet jo høyere temperaturen er. Grunnen til at det føles fuktigere når natten nærmer seg er at luften blir kald og ikke lenger har evne til å holde på all fuktigheten. Dermed oppleves omgivelsene som mer fuktige da vannet går fra gassform til flytende form :)

Takk!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ër det noen som har opplevd å bli dårlig (hodepine, kvalme, og svimmel) etter hårfarging? Tips til hva man kan gjøre for å bli kvitt hodepinen? Har luftet ut, og alt slikt, men har enda hodepine ett døgn etter fargingen.

Drukket godt med vann? Tatt en liten luftetur?:) Hvis det ikke har gitt seg i morgen, kan du jo spørre om råd på et apotek, eller ringe legevakt og spørre om de har noen råd til deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for et skikkelig svar Oddis, skal prøve fra Mandag så får vi se hvordan det går. (y)

Hadde god erfaring med X size på deff, gikk ned ca 4kg på 7 uker, beholdt styrken og økte i noen få løft :)

Kjørte ingen kardio med unntak av gåturer til butikk/jobb.

Brukte av og til RPT prinsippet på de tunge dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen forslag på øvelser som hjelper til på å bygge volum i legger? Kjører knebøy å tåhev å øker godt i begge, men virker som bare lårene vokser mens jeg står igjen med fyrstikker av noen legger som holder mg oppe...

Fyll opp en sekk med bøker (20kg?) og JOGG 1-2km et par ganger i uken. Tuller ikke engang :D. Min vokste over 1cm på 1 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen forslag på øvelser som hjelper til på å bygge volum i legger? Kjører knebøy å tåhev å øker godt i begge, men virker som bare lårene vokser mens jeg står igjen med fyrstikker av noen legger som holder mg oppe...

Være feit og jogge i bakker hjelper også!

Anbefaler ikke å bli feit da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...