Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enig med hcl!

1. Basecoat - la det tørke

2. Lag en med farge - tørkes

3. Lag to med farge - tørkes

4. Topcoat - tørkes

Da blir det bra. Gidder du ikke ta deg tid til det, blir resultatet deretter også. Da hjelper det lite om lakker er fra Dior eller Nille..

Edit: Snakker om neglelakk altså¨.. er lat og gadd ikke å quote :p:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med hcl!

1. Basecoat - la det tørke

2. Lag en med farge - tørkes

3. Lag to med farge - tørkes

4. Topcoat - tørkes

Da blir det bra. Gidder du ikke ta deg tid til det, blir resultatet deretter også. Da hjelper det lite om lakker er fra Dior eller Nille..

Joda, jeg kan godt ta meg tid til det. Det er bare ikke noe moro når resultatet blir dårlig neste dag og jeg må gjøre det IGJEN :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i å la det tørke. Unntaket er kanskje baselakken, den er gjerne på i noen dager før jeg får somlet meg til å lakke med farge (bruker OPIs Nail Envy som baselakk).

2 strøk med lakk, sånn nesten rett etter hverandre, og topcoat en liten stund etter siste strøket. Der bruker jeg Poshe eller Seche Vite. Funker fjell.

Alt dette har jeg lært av denne flinke dama: Neglelakkmani | For alle som er glad i fin neglelakk !

(Men, ja, hvis jeg herjer mye hender det at lakken chippes - altså at jeg slår bort et helt stykke av lakken på en finger. Fordi jeg er lat og klisser det på fremfor å ta flere, tynnere lag.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i å la det tørke. Unntaket er kanskje baselakken, den er gjerne på i noen dager før jeg får somlet meg til å lakke med farge (bruker OPIs Nail Envy som baselakk).

2 strøk med lakk, sånn nesten rett etter hverandre, og topcoat en liten stund etter siste strøket. Der bruker jeg Poshe eller Seche Vite. Funker fjell.

Alt dette har jeg lært av denne flinke dama: Neglelakkmani | For alle som er glad i fin neglelakk !

(Men, ja, hvis jeg herjer mye hender det at lakken chippes - altså at jeg slår bort et helt stykke av lakken på en finger. Fordi jeg er lat og klisser det på fremfor å ta flere, tynnere lag.)

Haha :p Da skjøner jeg ikke hvorfor det funker for deg, men ikke for meg selv om jeg er supernøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hjelper mange å rense neglene med sprit eller neglelakkfjerner først. Må selvsagt vaske hendene etterpå:p Helst ei helt vanlig såpe som ikke pleier og fukter og gudene vet:P SÅ fuktighetskrem, etter lakk! Krem og/eller olje hjelper ofte på griseri på fingrene, det forsvinner lettere etterpå:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsn i pokkers land og rike får dere jenter neglelakken til å holde mer enn 1 døgn?? Min flasser av etter mindre enn 24 timer etter jeg har tatt den på og jeg GIDDER ikke bruke en halvtime HVER DAG å legge på sånn stygg farge. Jeg gjør alt riktig. TEIT NEGLELAKK.

Jeg bruker essie neglelakk, 2 strøk, og det holder en uke uten at jeg tar hensyn til neglelakken.

Ikke noe hokkuspokkus :)

Merker veldig stor forskjell på kvaliteten på neglelakk, så kanskje du skal prøve et annet merke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...