Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

La oss si man veier 75kg i dag, men det er bare fett og tull, veldig lite muskler. Altså "tynnfeit."

Kan man holde seg på 75kg og bli markert muskelmann ved å kun spise riktig og trene riktig?

Eller må man ned i fettprosent først, for så å "leangaine" opp igjen, evt. bulke opp, og på diett ned igjen?

Håper noen skjønte hva jeg mente :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det finnes seff mange veier til rom, men for min egen del fant jeg ut at jeg måtte klare å legge på meg muskler før jeg konsentrerte meg om fett% . Jobber nå fortsatt med muskelmassen, da det har lite for seg å skulle redusere fettet og ikke ha noe muskler under der å vise frem, om du skjønner :p

Ja, jeg glemte litt at jeg skulle svare xD hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk melis! Jeg følger opp med enda et "dumt" spørsmål jeg;

Hvorfor øker man så mye i styrke i starten, uten at man kan se forskjell i speilet?

Har man en viss styrke uansett, og iløpet av de første månedene, så når man den. Og etter det så må man bygge på videre med muskler derfra? :p Sånn om man skulle forklart en 5 åring altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk melis! Jeg følger opp med enda et "dumt" spørsmål jeg;

Hvorfor øker man så mye i styrke i starten, uten at man kan se forskjell i speilet?

Har man en viss styrke uansett, og iløpet av de første månedene, så når man den. Og etter det så må man bygge på videre med muskler derfra? :p Sånn om man skulle forklart en 5 åring altså ;)

Sjanser på å svare. Enkelt forklart er det nervetilpassninger. Kroppen lærer seg å rekruttere en større del av musklene, og gjøre det mer effektivt. Skjer vel endringer i musklene også, men de blir lagt i fra 30% større selv om man kan bli 30% sterkere den første tiden man trener. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hip thrust n stuff..

Over alt hvor jeg leser om øvelsen, snakkes det om å bruke benk eller step-kasse. Der jeg trener er det kun 3 løse benker(og ingen step-kasser), så jeg tror det ville blitt jævla upopulært om jeg brukte en av benkene til thrust..

Det blir også, nesten alltid, forklart at man skal ligge med skuldrene oppå benken. Skal man ikke ligge med skuldre på benken, så er det beina på benken. Alltid den jævla benken..

Kan jeg ligge med rygg/skuldre på gulvet og bruke sånnderre yogaball(eller hva fanden det heter) i stedet, og ha beina oppå den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hip thrust n stuff..

Over alt hvor jeg leser om øvelsen, snakkes det om å bruke benk eller step-kasse. Der jeg trener er det kun 3 løse benker(og ingen step-kasser), så jeg tror det ville blitt jævla upopulært om jeg brukte en av benkene til thrust..

Det blir også, nesten alltid, forklart at man skal ligge med skuldrene oppå benken. Skal man ikke ligge med skuldre på benken, så er det beina på benken. Alltid den jævla benken..

Kan jeg ligge med rygg/skuldre på gulvet og bruke sånnderre yogaball(eller hva fanden det heter) i stedet, og ha beina oppå den??

Enn om du har ballen mot en vegg og rygg/skuldre på ballen og beina på gulvet? Det ville jeg prøvd.. Eller bare glute bridge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enn om du har ballen mot en vegg og rygg/skuldre på ballen og beina på gulvet? Det ville jeg prøvd.. Eller bare glute bridge! :)

Har skada leggmuskelen serru, så jeg vil holde den mest mulig i ro under øvelsen, og da er jeg liitt skeptisk til å stole på en ball når jeg har beina i gulvet.. Vil jo bruke vekt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtter er jo sunt, men hva med saltede nøtter? De man kjøper i butikken virker som om de har ekstremt mye salt, så er det noe man bør styre unna eller er det fortsatt en god ting å putte i seg?

Det er jo mye bedre å kjøpe usaltede nøtter.. det er tross alt en god del salt i de saltede nøttene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...