Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Hei!

Passer seg kanskje ikke på fitnessbkoggen, men tror vi er fler her som tar seg en tur på byen i blandt!

Mitt spørsmål er enkelt og greit hva er minst ille å drikke om man skal tenke kcal og sukker?

Drikker fort en vin flaske når jeg drar ut, så lurer på om det er andre forslag for å føre kvelden litt mindre usunn....

Takk for svar

Ett glass rødvin inneholder mellom 100-110 kcal, og ett glass tørr hvitvin ligger på omtrent 100kcal/glass. Ett glass søt hvitvin derimot inneholder ca 150 kcal/glass.

I motsetning inneholder en strawberry daiquri oftest over 300 kcal pr drink, og en Captein/Cola omtrent 180 kcal.

Så sett i den settingen er ikke vin det verste valget :) Værre med nattmaten som ofte føler med :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ett glass rødvin inneholder mellom 100-110 kcal, og ett glass tørr hvitvin ligger på omtrent 100kcal/glass. Ett glass søt hvitvin derimot inneholder ca 150 kcal/glass.

I motsetning inneholder en strawberry daiquri oftest over 300 kcal pr drink, og en Captein/Cola omtrent 180 kcal.

Så sett i den settingen er ikke vin det verste valget :) Værre med nattmaten som ofte føler med :p

Takk for svar:) ja nattmaten er vel egentlig mer hva jeg skal bekymre meg for! Den er farlig :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) ja nattmaten er vel egentlig mer hva jeg skal bekymre meg for! Den er farlig :p

Du får gjøre som meg, lage klart et måltid med kylling eller noe annet godt, sett klar på en tallerken i kjøleskapet og hiv i mikroen når du kommer hjem fra byen, også når du blir sulten så tenker du bare at "jamen jeg har jo mat stående å vente på meg hjemme, sunn god mat!" :sneaky:(y) Er værre om man skal på nach..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gjøre som meg, lage klart et måltid med kylling eller noe annet godt, sett klar på en tallerken i kjøleskapet og hiv i mikroen når du kommer hjem fra byen byen, også når du blir sulten så tenker du bare at "jamen jeg har jo mat stående å vente på meg hjemme, sunn god mat!" :sneaky:(y) Er værre om man skal på nach..

At jeg aldri har tenkt på det! Det er jo super smart. Skal jeg begynne å gjøre ;) man vil jo bare ha noe fort fordi man er sulten, og har man noe sunt tilgjengelig så er jo det like godt. Er en grunn til jeg ikke velger kebab på en vanlig mandags ettermiddag.

Ja nach er være, men heldigvis ikke standard:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert dumt nok i alle fall: i tosplitt program legges det som oftest opp til å trene mandag, tirsdag, torsdag, fredag eller annenhver dag. Er det noe i veien for å kjøre man, tirs, ons og torsdag i stedet?

Jeg tror ikke det. De fleste jeg kjenner som kjører splitt, trener fem dager i uka - fra mandag til fredag. Greia med å ikke trene på onsdag, er vel med tanke på restitusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si jeg blir veldig forvirret når den ene sier at cola zero er sååå god, og i neste omgang blir jeg rådet til å bruke pengene mine på pepsi max :p hehe

Smaken er jo den eneste forskjellen. Hvis du ikke har smakt cola zero kan du enten bare aldri gjøre det (fordi det ikke er vits), eller så kan du enkelt og greit smake og merke selv. Men så blir man skuffet da, og går tilbake til pepsimax!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...