Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Er det vanlig å bli svimmel av markløft? Uavhengig av vekt, så må jeg ofte sette meg på huk fordi jeg kjenner jorda spinne.

Jeg spiser litt før trening. Og har vannflaske.

Noen få ganger skjer det hvis jeg tar ganske tung benk og reiser meg for fort fra benken, haha! Men det er veldig sjeldent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

1. Pust

2. Hold pusten.

3. løft vekten.

4. pust ut i topposisjon.

5. senk vekten.

6. Repeat.

Check x 6.

Får vel bare innse at det er slik det er. Markløft er øvelse 2 (jeg trener fullkropp) og opplever aldri dette med knebøy, så lurte bare på om noen andre hadde spesifik svimmelhet ved markløft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål om D3 vitaminer! Har lest meg grønn nå, side opp og side ned, "hvor mye som anbefales". Jeg bruker høy SPF hver dag og er veldig lite i solen. Har akkurat begynt med D-vitaminer fra Now Foods, tar 6 x 400 IU hver dag, altså 2400 IU. Er redd for å overdosere bruken, uansett om jeg leste et par steder at det skal mye til før det skjer. Samtidig virker mulige virkninger av overdosering ganske så skummelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål om D3 vitaminer! Har lest meg grønn nå, side opp og side ned, "hvor mye som anbefales". Jeg bruker høy SPF hver dag og er veldig lite i solen. Har akkurat begynt med D-vitaminer fra Now Foods, tar 6 x 400 IU hver dag, altså 2400 IU. Er redd for å overdosere bruken, uansett om jeg leste et par steder at det skal mye til før det skjer. Samtidig virker mulige virkninger av overdosering ganske så skummelt...

Dosene du bruker nå vil ikke føre til overdosering dersom kroppen din fungerer noelunde innenfor normalen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan legger man inn linker "inni" teksten i en setning? :blush: Feks sånn her: "Sjekke denne siden" eller "tren 5x5 med autoregulering" - og så fører denne og 5x5 med autoregulering til en eller annen nettside man (på for meg uvisst sted) har lagt inn url-en på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan legger man inn linker "inni" teksten i en setning? :blush: Feks sånn her: "Sjekke denne siden" eller "tren 5x5 med autoregulering" - og så fører denne og 5x5 med autoregulering til en eller annen nettside man (på for meg uvisst sted) har lagt inn url-en på...

Hvis du markerer den teksten du skal bruke som lenke, så trykker du på den greia i verktøylinja som ser ut som ei lenke (bokstavelig talt). Så kan du sette inn en link der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan legger man inn linker "inni" teksten i en setning? :blush: Feks sånn her: "Sjekke denne siden" eller "tren 5x5 med autoregulering" - og så fører denne og 5x5 med autoregulering til en eller annen nettside man (på for meg uvisst sted) har lagt inn url-en på...

Det ser ut som en "kjetting" eller en liten del av det. Rett ved siden av samme sted man kan finne ikonet som gjør det mulig å lime inn bilder og filmer :)

Edit: ^Wizard ovenforbi meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, hva er egentlig poenget med STYRK? Melka altså. Jeg kjøpte en pakke av ren nysjerrighet. Til min store forbauselse inneholder den slett ikke nevneverdig mer protein enn annen melk, den inneholder omtrent like mye karbs, og alt det bra fettet er tatt bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, hva er egentlig poenget med STYRK? Melka altså. Jeg kjøpte en pakke av ren nysjerrighet. Til min store forbauselse inneholder den slett ikke nevneverdig mer protein enn annen melk, den inneholder omtrent like mye karbs, og alt det bra fettet er tatt bort.

Hvordan er innholdet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næringsinnhold

Næringsinnhold (per 100 gram) Tine Styrk Tine Skummet melk

Energi (kcal) 39 33

Protein 5,0g 3,3g

Karbohydrat 4,6g 4,8g

- Hvorav sukkerarter 4,6g 4,8g

Fett 0,1g 0,1g

Navn Lettmelk, 1,5 %

Spiselig del 100.0 %

Vann 90.0 %

Kjoule 192.0

Kalorier 46.0

Protein 3.3 g

Karbohydrater 4.7 g

Fett 1.5 g

Navn Helmelk

Spiselig del 100.0 %

Vann 88.0 %

Kjoule 277.0

Kalorier 66.0

Protein 3.2 g

Karbohydrater 4.6 g

Fett 3.9 g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...