Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det lurt og kjøpe vektløftersko?

trenger man virkelig det? takk gud for denne tråden :)

Vet ikke om det hjelper deg så mye, men denna kjerkerotta får seg ikke dyre spesialsko, så jeg bruker noen billige "joggesko" jeg kjøpte på Din Sko en gang i tia, som er helt flate og ikke så tjukk såle, så jeg føler meg godt planta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står 1 skje tilsvarer 2 geleblad, altså 5 skjeer.. men den stivner jo aldri!

Hmm..det skal iallefall være 1 gelatinplate per dl væske..Det funker veldig bra når jeg lager funlight gelé iallefall :) 1 L = 10 plater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det lurt og kjøpe vektløftersko?

trenger man virkelig det? takk gud for denne tråden :)

Vet ikke om det hjelper deg så mye, men denna kjerkerotta får seg ikke dyre spesialsko, så jeg bruker noen billige "joggesko" jeg kjøpte på Din Sko en gang i tia, som er helt flate og ikke så tjukk såle, så jeg føler meg godt planta:)

Disse tjener ikke samme hensikt. Vektløftersko er sko som kan brukes på knebøy, frontbøy, olympiske øvelser etc. Felles for alle øvelser der du med fordel kan benytte vektløftersko er at du IKKE skal bruke vanlige joggesko i stedet – da tar du heller av deg skoene. Så det blir feil å tenke "jeg gidder ikke vektløftersko, jeg bruker heller bare vanlige sko."

For mitt eget vedkommende har vektløfterskoene forbedret teknikken og dybden min i knebøy ganske mye, så jeg vil definitivt anbefale et par slike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse tjener ikke samme hensikt. Vektløftersko er sko som kan brukes på knebøy, frontbøy, olympiske øvelser etc. Felles for alle øvelser der du med fordel kan benytte vektløftersko er at du IKKE skal bruke vanlige joggesko i stedet – da tar du heller av deg skoene. Så det blir feil å tenke "jeg gidder ikke vektløftersko, jeg bruker heller bare vanlige sko."

For mitt eget vedkommende har vektløfterskoene forbedret teknikken og dybden min i knebøy ganske mye, så jeg vil definitivt anbefale et par slike.

For meg er det bare beste alternativ, når jeg ikke har råa til skikkelige sko, og vanlige joggesko gir meg rævva kontakt med underlaget p.g.a sålen. Jeg klarer ikke gjøre det barfot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det bare beste alternativ, når jeg ikke har råa til skikkelige sko, og vanlige joggesko gir meg rævva kontakt med underlaget p.g.a sålen. Jeg klarer ikke gjøre det barfot..

Never mind, jeg skumleste innlegget ditt litt for fort og forsto det slik at du bruker vanlige joggesko på baseøvelsene. Det høres ut som en grei løsning du har. (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Never mind, jeg skumleste innlegget ditt litt for fort og forsto det slik at du bruker vanlige joggesko på baseøvelsene. Det høres ut som en grei løsning du har. (y)

hehe takk for det:P Jeg slutta å bruke vanlige joggesko når jeg fannt disse skoa på loftet, som er helt 100% flate og ikke særlig tjukk såle, så jeg merker at jeg har bedre kontakt. Blakk som ei kjerkerotte, men naken kvinne vet å spinne:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gammaldags, jeg sverger til plater:joyful: bombe:rolleyes:

Lar du gelatinplatene ligge i kaldvann i 5min før du bruker de? For så å klemme av vannet og så røre inn i hva enn du ska ha?

Hvor mange teskjeer med gelatinpulver trenger man for å lage 1l funlight gele?

Brukt 8dl vann, 2 dl funlight. Varm det opp. Imens lar du en pakke gelatinplater ligge i kaldvann i 5min. klem av kaldvannet og rør det inn, ikke kok.

La det stå evigheter i kjøleskapet, så med andre ord lag det dagen før :p eller 5t før feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse tjener ikke samme hensikt. Vektløftersko er sko som kan brukes på knebøy, frontbøy, olympiske øvelser etc. Felles for alle øvelser der du med fordel kan benytte vektløftersko er at du IKKE skal bruke vanlige joggesko i stedet – da tar du heller av deg skoene. Så det blir feil å tenke "jeg gidder ikke vektløftersko, jeg bruker heller bare vanlige sko."

For mitt eget vedkommende har vektløfterskoene forbedret teknikken og dybden min i knebøy ganske mye, så jeg vil definitivt anbefale et par slike.

Tusen takk for svar, da jeg akkurat har startet og trene, så kanskje jeg skal prøve vektløftersko, kan du utdype litt flere øvelser? Hvis det bare er til knebly, frontbøy etc. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar, da jeg akkurat har startet og trene, så kanskje jeg skal prøve vektløftersko, kan du utdype litt flere øvelser? Hvis det bare er til knebly, frontbøy etc. :)

Knebøy, frontbøy, overhodet-bøy, rykk, støt, de fleste øvelser der kraft skal overføres til bakken(hvis alternativet er ekstra luftige joggesko,that is) , jeg bruker de til markløft(men dette kan kanskje være litt unødvendig da det kan være med på å skape større løftebane)

Hvilke øvelser har du lyst til å ha i treningsprogrammet/fremtiden din? Om du hovedsaklig vil holde på med flies og bosuball-curls/gynekologmaskin osv, så vet jeg ikke om du trenger særlig med vektløftersko. Om du skal bygge dat ass og bli awesome i bøy derimot, såeh ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..det skal iallefall være 1 gelatinplate per dl væske..Det funker veldig bra når jeg lager funlight gelé iallefall :) 1 L = 10 plater...

Brukt 8dl vann, 2 dl funlight. Varm det opp. Imens lar du en pakke gelatinplater ligge i kaldvann i 5min. klem av kaldvannet og rør det inn, ikke kok.

La det stå evigheter i kjøleskapet, så med andre ord lag det dagen før :p eller 5t før feks.

Gelatinpulver er jo mye enklere å håndtere :p Tror at det også skal ligge fem minutter i kjølig vann, da for å svelle. Har jeg gjort det? Nope *kremt* :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og lov for denne tråden!

Mitt dumme spørsmål: hvordan kommer jeg meg lettest mulig inn i loggboka mi? Jeg går nå via mine innlegg og trykker meg fram, men finnes det en lettere vei?

På forhånd tusen takk for hjelp :D

Gå inn på "Personlige detaljer" på profilen din og legg inn link der det står "loggbok". Da får du opp link under avataren din samt link oppe ved innboks og varsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poster spørsmålet her jeg; legen sa til meg at det å trene mer enn 2 dager på rad ikke er gunstig og faktisk kan hindre fremgang..Jeg trente før mest får å gå ned i vekt, nå er det mer for å fortsette vektnedgang ja, men mest for å stramme opp. Jeg trener mandag,tirsdag,onsdag og fredag. Nå tror jeg ike legen har den største peilingen, men ble usikker. Jeg trener kondisjon,deretter styrkeøvelser. Så, er det ugunstig slik jeg gjør det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poster spørsmålet her jeg; legen sa til meg at det å trene mer enn 2 dager på rad ikke er gunstig og faktisk kan hindre fremgang..Jeg trente før mest får å gå ned i vekt, nå er det mer for å fortsette vektnedgang ja, men mest for å stramme opp. Jeg trener mandag,tirsdag,onsdag og fredag. Nå tror jeg ike legen har den største peilingen, men ble usikker. Jeg trener kondisjon,deretter styrkeøvelser. Så, er det ugunstig slik jeg gjør det??

Det er ikke noe i veien for å trene to dager på rad, så lenge du trener forskjellige muskelgrupper. Du kan f.eks. trene overkropp på mandager og onsdager, og bein på tirsdager og fredager. Å trene samme muskelgruppe to dager på rad er ingen god idé, ettersom det tross alt er når du hviler at musklene vokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...