Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det sånn at enkelte personer tviler på informasjonen en person kommer med pga alder?

I det siste så har jeg merket at personer synes at det jeg sier er irrelevant fordi jeg er 16 år.

Skal man ha sannheten spør man fulle folk, og du er ikke gammel nok til å drikke, derfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra en lekmanns synspunkt så høres det ikke logisk ut. Magesekken er jo en muskel, faktisk tre lag med muskler, og har som oppgave å elte maten rundt mens den tilsetter førdøyelsesvæsker etc.

Færre, større måltider vil jo tvert imot være å regne som styrketrening? ;)

Er ikke musklene i hver "ende" da?:huh: Trodde magesekken var som en ballong...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig noen har spurt om dette før, men jeg har ikke lest hele tråden ;-) Hvis man trener f.eks biceps med manualer, feks 10 kg i hver hånd som løftes samtidig. Loggføres det som 10 eller 20 kg? Hadde det vært en stang så hadde jeg jo skrevet 20 kg, men kanskje ikke med to enkelt manualer? (I know, stupid question.... hihihihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig noen har spurt om dette før, men jeg har ikke lest hele tråden ;-) Hvis man trener f.eks biceps med manualer, feks 10 kg i hver hånd som løftes samtidig. Loggføres det som 10 eller 20 kg? Hadde det vært en stang så hadde jeg jo skrevet 20 kg, men kanskje ikke med to enkelt manualer? (I know, stupid question.... hihihihi)

Du merker nok at å ta biceps curl med to 10kg manualer kontra en olympiastang kjennes ganske ulikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du merker nok at å ta biceps curl med to 10kg manualer kontra en olympiastang kjennes ganske ulikt :)

Så da loggfører man bare vekt av en manual? På skulderpress og brystpress(?) så satte veilederen opp den totale vekten på skjema selv om de kan brukes individuelt som med manualer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da loggfører man bare vekt av en manual? På skulderpress og brystpress(?) så satte veilederen opp den totale vekten på skjema selv om de kan brukes individuelt som med manualer.

Hver arm får en motstand på 10 kg med to manualer. Ved å ta stang, så får begge armene 20 kg.

Det blir også lettere for deg selv å skrive 10 kg, for du ser kjapt hvilken manual du skal øke til i stedet for å måtte dele på to hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

om du bruker 12 kg's manualer på skulderpress så skriver du 12kgx8 f.eks. Eller du kan skrive 24kg fordelt på 2 hantler. :)

Thank you! Søren, da ser det plutselig så mye lettere ut i treningsdagboken min. Hehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver arm får en motstand på 10 kg med to manualer. Ved å ta stang, så får begge armene 20 kg.

En 10 kilos manual i hver hånd er vel litt tyngre enn ei stang på 20 kilo. Ikke at jeg har prøvd det med biceps curls , men det er sånn med mange øvelser. Hver hånd løfter da ikke 20 kilo om du holder ei stang på 20. Vekten blir jo fordelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 10 kilos manual i hver hånd er vel litt tyngre enn ei stang på 20 kilo. Ikke at jeg har prøvd det med biceps curls , men det er sånn med mange øvelser. Hver hånd løfter da ikke 20 kilo om du holder ei stang på 20. Vekten blir jo fordelt.

Begge armene vil jo hjelpe hverandre, men det blir ikke 10 kg på hver arm.

Du kan ikke mene at to 10 kg manualer er tyngre? Mener du da at man trener biceps på høyre side om man curler med den venstre armen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge armene vil jo hjelpe hverandre, men det blir ikke 10 kg på hver arm.

Du kan ikke mene at to 10 kg manualer er tyngre? Mener du da at man trener biceps på høyre side om man curler med den venstre armen?

Nei, jeg sa ikke at det ble 10 kilo på hver arm.

Glem det med at to 10 kilos manualer er tyngre. Det hadde egentlig ikke noe med dette å gjøre. Men det blir mere vinglete osv. Bare sjekk loggene til folk så ser du at de løfter mer med stang enn manualer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vil på forhånd beklage til alle som kommer til å spise proteinblenderen sin i frustrasjon nå, men: Man må holde på veldig lenge for å få slike bulende blodårer på armer og ben, sant? Synes det er kjempedigg på karer, men har ikke lyst på det selv, selv om jeg har veldig lyst på større og mer definerte muskler! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vil på forhånd beklage til alle som kommer til å spise proteinblenderen sin i frustrasjon nå, men: Man må holde på veldig lenge for å få slike bulende blodårer på armer og ben, sant? Synes det er kjempedigg på karer, men har ikke lyst på det selv, selv om jeg har veldig lyst på større og mer definerte muskler! :)

Det er fettprosenten som bestemmer om du får blodårer stikkende ut her og der.

Du skal ikke bekymre deg for blodårer på lår med mindre du er 20%- i fettprosent. Men på armer så kan det nok oppstå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vil på forhånd beklage til alle som kommer til å spise proteinblenderen sin i frustrasjon nå, men: Man må holde på veldig lenge for å få slike bulende blodårer på armer og ben, sant? Synes det er kjempedigg på karer, men har ikke lyst på det selv, selv om jeg har veldig lyst på større og mer definerte muskler! :)

Det er ikke sikkert du får det noen gang, mye av det går på gener og :p Slapp av og tren du :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...