Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Poenget er vel at det skal være mer attraktivt å kjøpe den melka siden den inneholder mer kalsium og proteiner. Men jeg tenker at de må jo ha gjort noe fusk med den siden den har så lang holdbarhet .. :p Hva er dette liksom? :p

Samme som kesam og mager kesam.

Kesam har 3 ganger kortere holdbarhetsdato kontra mager kesam.

Kan ha noe med fettinnhold? Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel at det skal være mer attraktivt å kjøpe den melka siden den inneholder mer kalsium og proteiner. Men jeg tenker at de må jo ha gjort noe fusk med den siden den har så lang holdbarhet .. :p Hva er dette liksom? :p

Den har 1,8 gram mer protein enn helmelka vi burde drikke, 1,7 gram mer proteiner enn lettmelka jeg egentlig drikker. Jeg hopper ikke akkurat opp og ned av ekstase over dette da jeg ikke har noen problemer med å få i meg nok proteiner og tviler på 1,7-1,8 gram pr 100 gram utgjør en vesentlig forskjell for noen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har 1,8 gram mer protein enn helmelka vi burde drikke, 1,7 gram mer proteiner enn lettmelka jeg egentlig drikker. Jeg hopper ikke akkurat opp og ned av ekstase over dette da jeg ikke har noen problemer med å få i meg nok proteiner og tviler på 1,7-1,8 gram pr 100 gram utgjør en vesentlig forskjell for noen :D

Jeg tenker egentlig at det må være noe med det siden de reklamerer så utrolig mye for den melka. Jeg mener, når var det sist du så noen reklamere for agurk liksom? Fordi det selger seg selv, og når en av trendene pr 2013 er å være sunn og bygge muskler, må man jo ha et produkt som tiltrekker seg mennesker som lett lar seg lure og tenker lette løsninger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel at det skal være mer attraktivt å kjøpe den melka siden den inneholder mer kalsium og proteiner. Men jeg tenker at de må jo ha gjort noe fusk med den siden den har så lang holdbarhet .. :p Hva er dette liksom? :p

Samme som kesam og mager kesam.

Kesam har 3 ganger kortere holdbarhetsdato kontra mager kesam.

Kan ha noe med fettinnhold? Ikke vet jeg.

Den er visst varmebehandlet.. og det er dette som gjør at den får lengre holdbarhet.. men ikke spør hva som skjer!! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker egentlig at det må være noe med det siden de reklamerer så utrolig mye for den melka. Jeg mener, når var det sist du så noen reklamere for agurk liksom? Fordi det selger seg selv, og når en av trendene pr 2013 er å være sunn og bygge muskler, må man jo ha et produkt som tiltrekker seg mennesker som lett lar seg lure og tenker lette løsninger ;)

Ja, men det understreker jo bare poenget om at vi er ett gjeng med viljeløse og lettpåvirkelige sauer :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som husker hva frossen kyllingfilet koster? Er det rundt 160,- for 2 kilo FirstPrice? Dette er noe dere her inne burde huske. ;) Har funnet verdens beste kylling, hel grillet kylling fra Rema 1000, og forsøker å regne på hva som blir billigst. En kilo koster hos Rema 1000 43,40,-, og av en kilo får man ca. 400 gram ren kylling etter å ha gått bananas med kjøkkenkniven.

Om grillet kylling er billigere blir jeg evig glad, den er så god, så god! (Og ja, er saltvann i den...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som husker hva frossen kyllingfilet koster? Er det rundt 160,- for 2 kilo FirstPrice? Dette er noe dere her inne burde huske. ;) Har funnet verdens beste kylling, hel grillet kylling fra Rema 1000, og forsøker å regne på hva som blir billigst. En kilo koster hos Rema 1000 43,40,-, og av en kilo får man ca. 400 gram ren kylling etter å ha gått bananas med kjøkkenkniven.

Om grillet kylling er billigere blir jeg evig glad, den er så god, så god! (Og ja, er saltvann i den...)

2 kg krossen kyllingfilet koster 150 på rimi (farmen) og samme på kiwi (first price). Det er hvertfall vann og salt og masse rart i den på rimi :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som husker hva frossen kyllingfilet koster? Er det rundt 160,- for 2 kilo FirstPrice? Dette er noe dere her inne burde huske. ;) Har funnet verdens beste kylling, hel grillet kylling fra Rema 1000, og forsøker å regne på hva som blir billigst. En kilo koster hos Rema 1000 43,40,-, og av en kilo får man ca. 400 gram ren kylling etter å ha gått bananas med kjøkkenkniven.

Om grillet kylling er billigere blir jeg evig glad, den er så god, så god! (Og ja, er saltvann i den...)

2,5 kg koster 199 på coop prix og obs.

Hva gjør dere med hvit fisk på fitnesslivsstil? Den smaker etter min mening ikke noe godt uten en haug smør og bacon, og det passer dårlig på diett :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker egentlig at det må være noe med det siden de reklamerer så utrolig mye for den melka. Jeg mener, når var det sist du så noen reklamere for agurk liksom? Fordi det selger seg selv, og når en av trendene pr 2013 er å være sunn og bygge muskler, må man jo ha et produkt som tiltrekker seg mennesker som lett lar seg lure og tenker lette løsninger ;)

Jeg synes Tine generelt er ganske 'ivrige' på å reklamere for sine produkter - hele veien.

De skal ha 'inn' at det er sundt å drikke melk.

Det er jo ingen andre europeere som drikker mer melk enn nordmenn.

Sikkert ingen andre verdensdeler heller, uten at jeg sjekket nøye etter men.

JEG har jo selv oppdaget at jeg har melkeallergi - og kommer stadig i kontakt med flere og flere som enten har funnet ut at de er følsomme for melk - eller har problemer som de tror 'man bare skal leve med'.

Hvor ofte er du 'uggen' i magen? Ikke kvalm, ikke mett, ikke vondt, bare lettere 'uggen'?

Er du sløv? Sliter med energi? Reagerer du på noe du ikke vet hva er?

Vel, det er stor sannsynlighet for at det er MELK - for det er pokker meg melk i alt! (til og med Maarud chips inneholder SPOR av melk - og det har vært nok til å gjøre meg dårlig et par ganger) .

Reaksjonen trenger ikke komme umiddelbart etter inntak.

Før så sleit jeg og med å spise ris til middag f.eks for det føltes ikke 'mettende' nok ut. Jeg trodde det var fordi vi hadde så mye potetmiddager og sånn, men selv som student så hjalp det aldri.

Så begynte jeg å ha cashew/peanøtternøtter i rismiddager og da ble jeg iaffal mettere.

Etter at jeg kutta melk - blir jeg faktisk mett.Selv uten nøtter.

Wow.

Så *melkeskeptiker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Tine generelt er ganske 'ivrige' på å reklamere for sine produkter - hele veien.

De skal ha 'inn' at det er sundt å drikke melk.

Det er jo ingen andre europeere som drikker mer melk enn nordmenn.

Sikkert ingen andre verdensdeler heller, uten at jeg sjekket nøye etter men.

JEG har jo selv oppdaget at jeg har melkeallergi - og kommer stadig i kontakt med flere og flere som enten har funnet ut at de er følsomme for melk - eller har problemer som de tror 'man bare skal leve med'.

Hvor ofte er du 'uggen' i magen? Ikke kvalm, ikke mett, ikke vondt, bare lettere 'uggen'?

Er du sløv? Sliter med energi? Reagerer du på noe du ikke vet hva er?

Vel, det er stor sannsynlighet for at det er MELK - for det er pokker meg melk i alt! (til og med Maarud chips inneholder SPOR av melk - og det har vært nok til å gjøre meg dårlig et par ganger) .

Reaksjonen trenger ikke komme umiddelbart etter inntak.

Før så sleit jeg og med å spise ris til middag f.eks for det føltes ikke 'mettende' nok ut. Jeg trodde det var fordi vi hadde så mye potetmiddager og sånn, men selv som student så hjalp det aldri.

Så begynte jeg å ha cashew/peanøtternøtter i rismiddager og da ble jeg iaffal mettere.

Etter at jeg kutta melk - blir jeg faktisk mett.Selv uten nøtter.

Wow.

Så *melkeskeptiker*

Er ikke ofte jeg er uggen i magen sånnsett, drikker melk hver dag selv. Men det kan godt hende det du sier med at det er melk i alt - det har jeg virkelig ikke tenkt over :p Men har fått meg testet av forskjellige typer allergier og ifølge de har jeg ingen allergier. Men om jeg er ømtåelig for noe eller noe sånt, er jo da sikkert en annen sak. Sliter ikke med lite energi eller er sløv, så det går ikke utover livskvaliteten på den måten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allergitester er ofte helt ubrukelig.

Minstejenta mi hadde heller ikke utslag på noen ting. Men putter du i henne nok melk og egg, så har du ikke lyst å være i nærheten av henne.

Har ikke gidda å teste megsjæl, men det er begrensa hvor mange dager på rad du enten har lyst på knallhard mage, eller diare :p I tillegg har jeg etterhvert fått flammet utslett over halve magan dagen etter inntak. På melk begynner jeg i tillegg ofte å klø ved kjakene. Om jeg inntar melkeprodukter i 11/12 tiden, kommer det sånn rundt 18-21 :p

Før fikk jeg migrene av løk og salsa. Etter at jeg kutta ut melk kan jeg plutselig spise løk og salsa uten problemer.(Mao kryssallergi)

Men jeg har altså kutta ut melk TOTALT. Melk, ost, rømme, smør, yoghurt, 'vanlig' sjokolade, is - ALT :)

Det finnes mye ok alternativer til mye. Bortsett fra kesam og cottage cheese. Og det finnes ingen melk som er like god å 'drikke'. Synes jeg.

vel - tror jeg stopper her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allergitester er ofte helt ubrukelig.

Minstejenta mi hadde heller ikke utslag på noen ting. Men putter du i henne nok melk og egg, så har du ikke lyst å være i nærheten av henne.

Har ikke gidda å teste megsjæl, men det er begrensa hvor mange dager på rad du enten har lyst på knallhard mage, eller diare :p I tillegg har jeg etterhvert fått flammet utslett over halve magan dagen etter inntak. På melk begynner jeg i tillegg ofte å klø ved kjakene. Om jeg inntar melkeprodukter i 11/12 tiden, kommer det sånn rundt 18-21 :p

Før fikk jeg migrene av løk og salsa. Etter at jeg kutta ut melk kan jeg plutselig spise løk og salsa uten problemer.(Mao kryssallergi)

Men jeg har altså kutta ut melk TOTALT. Melk, ost, rømme, smør, yoghurt, 'vanlig' sjokolade, is - ALT :)

Det finnes mye ok alternativer til mye. Bortsett fra kesam og cottage cheese. Og det finnes ingen melk som er like god å 'drikke'. Synes jeg.

vel - tror jeg stopper her :)

Nei, jeg vet :p Jeg gjorde et tappert forsøk på å tro på testene, men vet jo at jeg skal ta det med en klype salt igrunn... Tja, foreløpig har det gått bra med meg og melk. Kan ikke blande ut shaken min i vann, det smaker jo bare æsj :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke prøvd så mye shaker, men jeg prøvde herbalife sin tropiske proteinshake (når jeg var alene, og sleit med å ta meg tid til å spise... puh.. ikke bare bare når jeg hadde 1 nyfødt og ei på 2)

og den var ganske god med appelsinjuice eller eplejuice. Eller evt en kombo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...