Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jeg har akkurat meldt meg inn i treningssenter (igjen), men nå er jeg supermotivert. Så supermotivert at jeg skal ha min 6.trening imorgen 7 dager etter innmelding. Tar jeg for hardt i? Er ikke spesielt sliten i kroppen, og ser kun positive bivirkninger (så langt) ved å starte litt heftig med mye trening. Det er hovedsaklig tredemølle/sykling, pulsstep, magetrening og zumba det har blitt de siste dagene. Noen som har noen tips til hvilken trening som er smart? Målet med treningen er å komme i form, få energi og gå ned i cm. Vekt har jeg skrekk for, så skal måle cm for cm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har akkurat meldt meg inn i treningssenter (igjen), men nå er jeg supermotivert. Så supermotivert at jeg skal ha min 6.trening imorgen 7 dager etter innmelding. Tar jeg for hardt i? Er ikke spesielt sliten i kroppen, og ser kun positive bivirkninger (så langt) ved å starte litt heftig med mye trening. Det er hovedsaklig tredemølle/sykling, pulsstep, magetrening og zumba det har blitt de siste dagene. Noen som har noen tips til hvilken trening som er smart? Målet med treningen er å komme i form, få energi og gå ned i cm. Vekt har jeg skrekk for, så skal måle cm for cm..

Jeg vil si at du tar litt for hardt i, og føler at du treffer på punkt 2a ganske godt:

Artikler om kosthold og trening - MyRevolution

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man blande kreatin i pepsi max...:oops::rolleyes:??

Du kan blande det i hva enn du vil. Spørsmålet er hvorfor du skal gjøre dette? :S Virker som et sløs av pepsi max for min del til tross for at det ikke smaker noe(kreatinen). Det er et sløs fordi man bare skal drikke det opp, ikke sitte og kose med det. Selvsagt er dette mulig, men hvis man koser seg med kreatin, da begynner jeg virkelig å lure på om vedkommende har normale smaksløker :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan blande det i hva enn du vil. Spørsmålet er hvorfor du skal gjøre dette? :S Virker som et sløs av pepsi max for min del til tross for at det ikke smaker noe(kreatinen). Det er et sløs fordi man bare skal drikke det opp, ikke sitte og kose med det. Selvsagt er dette mulig, men hvis man koser seg med kreatin, da begynner jeg virkelig å lure på om vedkommende har normale smaksløker :p

Normal eller ikke, jeg satt med pepsi max-glasset i hånden og hadde bare en liten skvett igjen, og så bare dukket spørsmålet opp. Ikke hadde jeg svaret selv, så jeg spurte mitt dumme spm, og svaret var forståelig nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil styrketrening gi veldig dårlige resultater om man kun spiser 30-50 g protein om dagen OG ligger i underskudd? Jente, 160 cm høy og ca 60 kg. Har ekstremt dårlig med penger for tiden og får gjerne bare spist 150 g kjøtt om dagen (om noe i det hele tatt). Mål: bli sterk/mer muskuløs og gå ned i fettprosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil styrketrening gi veldig dårlige resultater om man kun spiser 30-50 g protein om dagen OG ligger i underskudd? Jente, 160 cm høy og ca 60 kg. Har ekstremt dårlig med penger for tiden og får gjerne bare spist 150 g kjøtt om dagen (om noe i det hele tatt). Mål: bli sterk/mer muskuløs og gå ned i fettprosent.

Pristest av 38 proteinkilder fra matbutikken - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg ventet på den:) Spiser billige proteiner til vanlig, men lurer mer på hvordan resultatene blir med så lite protein. Hender jeg har 0,- på konto, og da går det stort sett i havregrøt til hvert måltid og kanskje en boks tunfisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil styrketrening gi veldig dårlige resultater om man kun spiser 30-50 g protein om dagen OG ligger i underskudd? Jente, 160 cm høy og ca 60 kg. Har ekstremt dårlig med penger for tiden og får gjerne bare spist 150 g kjøtt om dagen (om noe i det hele tatt). Mål: bli sterk/mer muskuløs og gå ned i fettprosent.

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir bare halve ansiktet mitt rødt når jeg trener? Andre blir røde i hele fjeset, mens jeg blir rød (og svetter mest) bare på venstre side, den høyre er like blek som vanlig. Skillet går akkurat midt på, altså nedover langs nesen. Noen med anatomikunnskaper el.l. som kan løse dette mysteriet for meg? Er ikke noe problem, men noe jeg har lurt på i mange år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir bare halve ansiktet mitt rødt når jeg trener? Andre blir røde i hele fjeset, mens jeg blir rød (og svetter mest) bare på venstre side, den høyre er like blek som vanlig. Skillet går akkurat midt på, altså nedover langs nesen. Noen med anatomikunnskaper el.l. som kan løse dette mysteriet for meg? Er ikke noe problem, men noe jeg har lurt på i mange år. :)

Hei Regina

Fint at du ikke opplever det som er problem, men jeg anbefaler deg, og gå til en lege. Det er godt mulig du vil bli henvist til en nevrolog da symptomene du beskriver gjelder nervesystemet. Det er ikke sikkert at det er et problem i det hele tatt, men som nevnt så ville jeg anbefalt legebesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg skulle prøve kreatin.

Hvordan begynne? Trenger man denne "load up" perioden? Hørt den kan være litt hard på nyrene.

5g om dagen? Etter trening? Når på dager man ikke trener? Litt generell info på dette hadde vært greit :)

Jeg har en boks med 500g kreatin monohydrat fra myo nutrition..

Spiser sunt ellers, har grei helse. Litt "gammel moro" som henger igjen på kroppen i form av løs hud og noe høy fett% (15-18% ca, klypetest)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle prøve kreatin.

Hvordan begynne? Trenger man denne "load up" perioden? Hørt den kan være litt hard på nyrene.

5g om dagen? Etter trening? Når på dager man ikke trener? Litt generell info på dette hadde vært greit :)

Jeg har en boks med 500g kreatin monohydrat fra myo nutrition..

Spiser sunt ellers, har grei helse. Litt "gammel moro" som henger igjen på kroppen i form av løs hud og noe høy fett% (15-18% ca, klypetest)

Det skader ikke nyrene, les på boksen hvordan man skal bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Regina

Fint at du ikke opplever det som er problem, men jeg anbefaler deg, og gå til en lege. Det er godt mulig du vil bli henvist til en nevrolog da symptomene du beskriver gjelder nervesystemet. Det er ikke sikkert at det er et problem i det hele tatt, men som nevnt så ville jeg anbefalt legebesøk.

Oi, kan det være noe slikt! :eek: Tusen takk for svar, skal sjekke med legen! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har akkurat meldt meg inn i treningssenter (igjen), men nå er jeg supermotivert. Så supermotivert at jeg skal ha min 6.trening imorgen 7 dager etter innmelding. Tar jeg for hardt i? Er ikke spesielt sliten i kroppen, og ser kun positive bivirkninger (så langt) ved å starte litt heftig med mye trening. Det er hovedsaklig tredemølle/sykling, pulsstep, magetrening og zumba det har blitt de siste dagene. Noen som har noen tips til hvilken trening som er smart? Målet med treningen er å komme i form, få energi og gå ned i cm. Vekt har jeg skrekk for, så skal måle cm for cm..

Komme i form på hvilken måte da? ;) Styrke, kondisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...