Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan vi flytte dette til Tråden For Dumme Svar? :D

Du, Tjukka. Om du svir av 100 eller 500kcal på trening har ingen betydning isolert sett. Det viktige er at du trener, i kombinasjon med de kostholdsendringene som må til for å komme dit du vil. Vil du være feit og i dårlig form, tynn og i dårlig form, eller slank og fit? Det er selvfølgelig ditt valg, og her på FB har du nærmest ubegrensa med hjelp og ressurser til å nå alternativ tre.

Min motivasjon for å begynne og trene igjen etter 20 år på sofaen kom ikke av "treningslyst" eller "bevegelsesglede", disse motivasjonsfaktorene kom etterhvert, sakte men sikkert. Det var ønsket om endring som drev meg, og jeg bestemte meg for at det var verdt å lide litt for. Nei, forresten, ikke lide litt; lide som bare pokker.

Greia er at det samme gjelder her som for alle andre ting i livet: Du må gi noe for å få noe.

Men du må gjerne gi faen, uten å få noe som helst :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi flytte dette til Tråden For Dumme Svar? :D

Jeg synes nå at et minimumskrav for å stille "dumme spørsmål" må være at man er mottakelig for hjelp. Man må nesten gi noe for å få noe, ikke bare sette seg på bakbeina og legge seg ned i defaitisme.

Du skal riktignok ha creds for å prøve å hjelpe til med noe jeg selv anser som en lost cause. (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det, men jeg sulter meg heller :) Er man uvitende, er man uvitende, og kan like godt fortsette med det.

Ta det fra en som vet det, å sulte seg er en VELDIG kortsiktig løsning. Det kommer til å skade deg på mange måter. Hvis det kun handler om å forbrenne kalorier er det hundre forskjellig måter å gjøre det på. Jeg var også uvitende, men jeg velger å være ydmyk nok til å la andre hjelpe meg så jeg kan slutte å være uvitende.

Men ting kommer ikke dalende ned i fanget ditt, det er det ingenting i livet som gjør. Hvis man vil noe, må man jobbe for det. Hardt også, ellers er det jo bare å gi opp alt. Da jeg begynte å kjøre bil, fikk jeg det ikke til med en gang, men ga jeg opp forde? Da jeg begynte å sykle? Da jeg løftet en manual for første gang? Hvis man ikke vil gi noe her i livet, kommer man ikke langt, og det gjelder på absolutt alle plan i livet. Vil man ikke gi noe, kan man like så godt gi opp livet da?

Nei, man må bidra med noe selv så man kan klare å tilegne seg erfaringer og kunnskap. Kunnskap er makt, og hvem vil vel ikke ha makt? ;)

Håper du kommer på andre tanker :) Det er mange her inne som kan snu dagen din til det positive, hvis du ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dere har ikke mye tilovers for sånne som "oss", som velger helt andre løsninger på problemene enn å bygge muskler.

Kommer ikke til å diskutere dette mer.

Takk for all demotivasjon! :(

Jeg har ikke sagt på noe måte at alle må bygge muskler. Det er ikke alle som har det som mål, og det trenger man ikke heller. Jeg tror du har kraftig misforstått det alle har prøvd å fortelle deg her.

Ikke regn trening for kalorier. Regn trening for effekt.

Ellipsemaskiner og alle andre "målinger" har som oftest fullstendig feil. Sikkerhetsmargin med 2:1. Står det 260, kan du regne 130 - bare for sikkerhetsskyld.

Regn trening for effekt og kosthold som kalorier (om dette må gjøres). Ergo ikke gjør noe du ikke har lyst å gjøre bare for å brenne kalorier. Trening handler om glede, variasjon, utfordringer. Sett deg heller et mål om å klare en gitt distanse på X tid eller kunne holde en viss intensitet så og så lenge eller noe annet. Ikke la deg diktere av kalorier eller et vridd syn på kropp og trening. Det er min dypeste anbefaling. (y)

I en optimal verden gjøres alt for glede og økt livskvalitet, men verden er som oss alle.. ikke helt perfekt.

Som det er beskrevet i dette innlegget, handler det jo om å ikke tenke kalorier, da det over tid kan gi et uheldig utfall, og da er det mye bedre for deg å skulle gjøre noe du liker å gjøre, ikke bare tenke at du skal forbrenne kalorier. Da er det jo ikke rart at du blir demotivert hvis du skal la et tall styre hvordan du har det den dagen. Sett deg heller andre mål, som det også blir sagt, å prøv å motiver deg med å spørre deg fram til ting du ikke vet, det får du mye igjen for :) Og det er ubegrenset med hjelp her inne, og ingen er en lost case. Man må bare ville ta imot hjelpen som blir gitt ;) Håper du finner en løsning som fungerer for deg, ønsker deg lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, dere har ikke mye tilovers for sånne som "oss", som velger helt andre løsninger på problemene enn å bygge muskler.

Kommer ikke til å diskutere dette mer.

Takk for all demotivasjon! :(

Demotivasjon?

Nå prøver vi å hjelpe deg her men det eneste du sier er at du ikke gidder å lære deg noe og at når man allerede er uviten så er det ikke vits å prøve en gang.

Legg bort negativiteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai, da orker ikke jeg trene mer hvertfall.

Med tanke på nicket ditt, så vil jeg si at det er en grunn til nicket. Og det vil ikke hjelpe å sulte deg siden du før eller senere vil komme til å spise en god del kalorier fordi kroppen krever det.

Hilsen ex-tjukka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på nicket ditt, så vil jeg si at det er en grunn til nicket. Og det vil ikke hjelpe å sulte deg siden du før eller senere vil komme til å spise en god del kalorier fordi kroppen krever det.

Hilsen ex-tjukka.

Jupp. Kroppen sier NÅ MÅ JEG HA MAT og da er det veeeldig lett å spise et helt brød. Been there, done that :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så, gutter....

Mange av dere av det motsatte kjønn sier at jenter havner i forskjellige kategorier; søt, pen etc etc.

Så hva er egentlig forskjellen på en søt jente og pen jente?

Er de to begrepene eksklusive til hverandre?

For min del overlapper de greit mye hvertfall.

Greit, sier meg litt enig med Mr. DukeNukem her! Søt går mer på oppførsel, og pen går mest på utseendet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen er vel et objektivt uttrykk kun basert på utseende. Søt, Snill, Slem, Beisk, Bøs, etc er vel basert på oppførsel, holdninger og væremåter, stygge jenter kan være søte.

Ja, jo...men om du møter en jente og sett henne i tre minutter og kaller henne søt så kan det jo ikke være bare det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...