Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

militærpress er også meget strikt utført?, vanligvis også presisert med at hælene skal berøre hverandre og null frastøt fra hoftene.

mitt spørsmål; hvor lenge varer overskudd/kalorioverskudd? hvis jeg får i meg masse bra mat en dag , hvor lenge kan jeg vente med trening før den ekstra boosten forsvinner? gitt at jeg lever på vedlikehold i mellomtiden? eller hva om jeg lever under/over vedlikehold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

militærpress er også meget strikt utført?, vanligvis også presisert med at hælene skal berøre hverandre og null frastøt fra hoftene.

Aldri hørt at hælene skal være inntil hverandre. Da står man nå i hvert fall ganske ustødig når man presser. Men skal ikke være noe frastøt nei, da blir det mer push press.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt at hælene skal være inntil hverandre. Da står man nå i hvert fall ganske ustødig når man presser. Men skal ikke være noe frastøt nei, da blir det mer push press.

Akkurat, derfor militærpress går for å være tyngre enn vanlig press:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, dette er nok litt "dramatisk", men nå har jeg fått vite at jeg muligens har hatt en hjerneblødning etter en situasjon for rundt en uke siden (har ligget med kronisk hodepine i over en uke). Hvordan er det egentlig mulig at jeg har vært "oppegående" siden da, med unntak av hodepinen? Ingen talefeil, ingen balansefeil utenom det vanlige, mistet litt styrke men det er normalt når man er dårlig, ikke noe synsflimmer eller nedsatt syn etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan beregner man gram proteiner? hvis jeg skal ha 150 gram proteiner pr dag, så regner jeg med at det ikke er snakk om en biff på 150 gram og that's it.

Du legger maten inn på feks diett.no, så regner den ut for deg :) Ant gram proteiner vil da stå nederst under dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, dette er nok litt "dramatisk", men nå har jeg fått vite at jeg muligens har hatt en hjerneblødning etter en situasjon for rundt en uke siden (har ligget med kronisk hodepine i over en uke). Hvordan er det egentlig mulig at jeg har vært "oppegående" siden da, med unntak av hodepinen? Ingen talefeil, ingen balansefeil utenom det vanlige, mistet litt styrke men det er normalt når man er dårlig, ikke noe synsflimmer eller nedsatt syn etc.

Fordi den hjerneblødningen du har hatt har vært så liten at den har ikke gitt andre symptomer enn hodepine. God bedring, håper det går bra med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktigst av søvn og mat? Dvs. Har en tidvis travel hverdag, og om man må velge mellom og spise skikkelig, eller sove 3-4 timer en natt, hva burde prioritere?

Begge disse tingene er grunnleggende fysiologiske behov som aldri skal vike til fordel for andre ting. Hvis du ofte er i situasjoner hvor du føler du må velge mellom mat og søvn, så skal du nedprioritere noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett spørsmål til..

Når man tar facepulls, skal man tippe kroppen litt bakover når man drar, eller stå skolerett? :)

Er det for tungt så lener du deg bakover, er det ikke det, så trenger du nok ikke lene. Grunnen til at folk lener seg bakover er fordi de blir dratt fremover av vektene hvis ikke. Så det er avhengig av hvor tunge vektene du bruker er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må spør om noe, jeg er nybegynner og har trent i 4 mnd hard styrketrening og lagt om kostholdet mitt 100%, fettprosenten min gått drastisk ned da jeg begynte med 32,8, men noen sier at det ikke er mulig å forbrenne fett på den måten å bygge muskler samtidig for jeg veier fremdeles mine 69 kg som jeg også begynte på, hva har jeg gjort da ? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må spør om noe, jeg er nybegynner og har trent i 4 mnd hard styrketrening og lagt om kostholdet mitt 100%, fettprosenten min gått drastisk ned da jeg begynte med 32,8, men noen sier at det ikke er mulig å forbrenne fett på den måten å bygge muskler samtidig for jeg veier fremdeles mine 69 kg som jeg også begynte på, hva har jeg gjort da ? hehe

Det går, men er som regel kun tilstede hos nybegynnere :) Her en er veldig kort artikkel om saken:

Tipsene gjør at du bygger muskler og forbrenner fett samtidig - Fitnessbloggen

Det finnes nok artikler som drøfter det ganske nøye ute på internett i tilfelle du skulle ha interesse av å lese deg mer opp på emnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette er et dumt spørsmål, så jeg er nok på rett sted.

Det gjelder bruk av belte, under øvelser som markløft, knebøy osv. Jeg opplever ofte at jeg får store blåmerker på magen etterpå når jeg har trent, nesten som to striper over magen. Er det andre som har opplevd dette...? Føler ikke at jeg har beltet for stramt heller. Beltet er fire tommer bredt og 9mm tjukt, og ganske stivt..

Lurer derfor bare på om det er andre som opplever av bruk av løftebelte noen ganger gir store blåmerker??? (Auu..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...