Gå til innhold

Linni

Medlemmer
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Jeg vil gjerne legge til face pulls i programmet mitt, men uansett hva jeg gjør føles øvelsen "rar". Som om armene ikke er helt der de skulle vært. Jeg kjenner det godt i rygg og nakke, men er redd jeg gjør noe feil likevel. Skal øvelsen kanskje føles litt rar? Tips til teknikk?
  2. Haha, jeg ventet på den:) Spiser billige proteiner til vanlig, men lurer mer på hvordan resultatene blir med så lite protein. Hender jeg har 0,- på konto, og da går det stort sett i havregrøt til hvert måltid og kanskje en boks tunfisk.
  3. Vil styrketrening gi veldig dårlige resultater om man kun spiser 30-50 g protein om dagen OG ligger i underskudd? Jente, 160 cm høy og ca 60 kg. Har ekstremt dårlig med penger for tiden og får gjerne bare spist 150 g kjøtt om dagen (om noe i det hele tatt). Mål: bli sterk/mer muskuløs og gå ned i fettprosent.
  4. Jeg mener at så lenge resten av kostholdet er bra, så gjør det ikke noe med saus på middagen. Det går jo også an å holde seg unna de feteste sausene (bernaise f.eks), og heller kjøre på med peppersaus, soppsaus osv. Det går også fint an å halvere smørmengden uten at dette gjør allverdens med smaken. Så lenge du gir rom for f.eks 100 kcal fra saus, så er det ikke noe problem! Et annet tips er å bruke stekepose når du steker kjøtt. Kjøtt + masse krydder + stekepose = supersaftig kjøtt med deilig kraft fra kjøttet som du kan bruke rent som saus eller blande melk/fløte i.
  5. http://bodywork.blogg.no/1321546084_2_ting_du_br_vite_om_.html Kanskje dette gjør deg litt klokere:)
  6. Godt å høre. Får heller sette fasten til dager jeg ikke jobber enn så lenge, så slipper jeg å få kjeft av sjefen
  7. Prøver for første gang å faste i 24 timer, og er rett og slett litt flau over kroppens respons på null mat, haha.. Hendene skjelver, jeg bommer på munnen når jeg drikker vann, sliter med å holde ting og føler meg faktisk litt full! Er dette noe som vil bli bedre etter å ha fastet noen ganger, eller er det vanskelig for kroppen å venne seg til fasting i 24 timer, ettersom det går noen dager mellom hver gang?
  8. Jeg mistet forresten helt lysten på lomper med nugatti nå, og kan endelig konsentrere meg om lesingen igjen.. må bare komme meg vekk fra fitnessbloggen!
  9. Av og til har man bare så syykt trang til å spise et eller annet ikke-treningsresultatgivende-mat, enda man er klar over at det er et skritt i feil retning. I disse stunder har jeg tenkt at det kanskje ville vært til hjelp å ha en tråd som dette. Altså, skriv et innlegg når du kjenner at du har veeldig lyst på noe "unyttig", og bli motivert til å la være å spise når det popper opp flere titalls kommentarer om hvorfor du bør la være, eller tips til å bli kvitt suget. Dette kan forresten gjelde trening også. Motiver andre til å trene når de ikke vil ut i kulda etc. Bare det å skrive innlegge
  10. Bra resultater så langt! Hvordan endte du opp med å spise?
  11. Mulig jeg fremsto som litt ekstrem, haha. Det er ikke slik at jeg ikke spiser brødskive med nugatti og koser meg max! Men det er fortsatt litt irriterende å alltid tenke på hva ting inneholder, "hensiktsmessig helsemessig" eller ei Jeg angrer ikke på livsstilen min, det er kun snakk om noen små ting som får meg til å tenke "det hadde vært digg å gi faen og ha en kropp som tålte junk og godteri" av og til (f.eks nå når jeg har KOST meg med smågodt og vrir meg i smerter på sofaen, alltid gøy!). Magen er heldigvis bra til vanlig når jeg spiser det jeg vanligvis spiser. Det er bare slitsomt at
  12. Det er jo ikke til å stikke under stol at mange av medlemmene her på Fitnessbloggen har en litt annen livsstil enn mange andre nordmenn, med mye større fokus på kosthold og trening. Er dere alltid fornøyde med de valgene dere har tatt/tar, eller er det ganger dere skulle ønske dere levde litt mer "normalt"? I så fall, hvordan? For min del savner jeg å spise brød, smør og sukker og ikke "karbs", "fett" og "gift", altså å tenke på mat som mat og ikke hvilke næringsstoffer det inneholder. En annen "bivirkning" av å ha endret livsstil for et par år siden, er at jeg har mye mer mageproblemer nå.
  13. Enig med Inger Marie, det er i hvert fall den eneste måten JEG klarer å gå ned i vekt på. Alt annet ender i "nå-har-jeg-vært-flink-i-to-uker-og-kan-spise-alt-jeg-kommer-over"-tanker, noe som egentlig er veeldig kjipt ettersom to uker psmf gir kongeresultater.. Men det hjelper jo ikke når jeg aldri klarer å holde den vekten:p tror du har rimelig grei kontroll over hva som er gunstig mat å spise, så eneste du trenger å tenke over er vel å ligge på færre kcal. 1500-ish i gjennomsnitt per uke er sikkert passe!
  14. Kjørte havregryn i blenderen og kokte grøt på havremel til kvelds. Trengte en god del mer vann enn vanlig, og det ble noen seige klumper her og der, men jeg likte det! Myk og glatt og god, litt som babymat. Me like! Bør testes ut (i hvert fall hvis du er over gjennomsnittet glad i havregrøt). Blir sikkert bedre av å koke i kjele enn å putte i microen, så slipper man klumpene.
  15. Bulgarsk utfall er min favoritt. Den tar GODT i rumpa, og jeg kan kjøre på med tung belastning uten å være redd for å ødelegge ryggen eller aldri komme meg opp igjen (knebøy skremmer meg litt, ja...). Glute bridge er også konge for å få skikkelig kontakt med gluteus.
×
×
  • Opprett ny...