Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dumt spm, som jeg føler går igjen overalt og mener jeg svar lest svar på hundre ganger (..spør igjen likevel)

Har vært et halvt år på utveksling, spist masse mat (greit mye usunt også), trent mye og tungt, og kuttet ned cardio til det minimale. Har vært helt sikker på at jeg hadde gått opp minst 5kg, ettersom jeg tydelig har fått mer fett på kroppen, i tillegg til mer markerte muskler og blitt sterkere. Veide med for første gang idag siden sommeren, og veier nøyaktig det samme, kanskje noen hundre gram mer.. Ble nesten sur for at vekta ikke hadde rikket seg..

Hvordan er det mulig? Er jeg bare dum og tenker formye?

Ikke tenk for mye på vekten, den sier pent lite om hvordan kroppen faktisk ser ut. Se på bilder, ta mål og eventuelt invester i en fettklype, de gir mye bedre indikatorer på endring i kroppssammensetning enn det badevekta gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et veldig dumt spørsmål her. :oops:

Har funnet ut at magen min blir veldig oppblåst iløpet av dagen. Fra 74cm (før frokost) til 79cm :eek: Hvordan kan man forhindre det?

At den øker vil du omtrent ikke unngå pga mat i tarmene. MEN feks melkeprodukter, hveteprodukter (brød etc), veldig mye fiber feks. Prøv å kutt ut en ting om gangen så ser du hva magen blåser seg opp på, som regel karbsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er forskjellene belastningsmessig på sumomark og konvensjonell mark?

og hvor har det blitt av loggboka til Spets?

I all hovedsak er sumo mer hoftedominert (lår og bak) mens konvensjonell er litt mer ryggdominert (korsrygg) men så har du jo "alt i mellom" avhenging av hvor bredt du står og hvor høyt/lavt du starter med baken på begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Nope, det er helt forskjellige ting :) Bakepro er et nøtralt proteinpulver som tåler høy varme, og dermed kan brukes i feks. bakst for å øke proteininnholdet. Pofiber er på den annen side fiber fra poteter, som brukes i bakst for å øke fiberinnholdet og gjøre den mer saftig. Kan ikke erstatte hverandre med andre ord :)

Ok. Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har trent meg opp til å markløfte uten at bakside lår er særlig med , noe som denger korsryggen min. utenom heftig mark-deload og skikkelig gjenopplæring, hva annet kan jeg gjøre for å få hoftene med i leken? RDL? Hip thrust? disco? heftig sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest johnmf94
Jeg har trent meg opp til å markløfte uten at bakside lår er særlig med , noe som denger korsryggen min. utenom heftig mark-deload og skikkelig gjenopplæring, hva annet kan jeg gjøre for å få hoftene med i leken? RDL? Hip thrust? disco? heftig sex?

Good mornings skal visst være veldig bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent meg opp til å markløfte uten at bakside lår er særlig med , noe som denger korsryggen min. utenom heftig mark-deload og skikkelig gjenopplæring, hva annet kan jeg gjøre for å få hoftene med i leken? RDL? Hip thrust? disco? heftig sex?

Spensthopp (kanskje ikke med ditt kne), bokshopp (kanskje ikke med ditt kne), oppvarming med strikk, tøying av hofteleddet + bein, ankel og ræva, kickboksingøvelser dvs bruk av beina hvor man skyter fra hoftene (flink å forklare, ja?),glute bridge, hip trusts, teknisk innlæring av aktiveringssekvensen i topposisjon - dvs klemme sammen ræva og skyte hoftene fram uten å overkompensere med ryggen.

Nå har ikke jeg spesielle problemer med å aktivere muskulaturen i beina eller hoftene, men om jeg kjører ett standardsett på oppvarming med bird dog, glute bridge, kickboksespark og knebøy med strikk merker jeg i allefall at jeg myker mer opp i hoftene og kan løfte mer. Men det er ikke alltid jeg gidder det:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan beregner man gram proteiner? hvis jeg skal ha 150 gram proteiner pr dag, så regner jeg med at det ikke er snakk om en biff på 150 gram og that's it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...