Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Finnes det noen slags "oversikt" som gir indikasjoner på hvilke lovbrudd som gir hvilken lengde fengselsstraff? Skulle gjerne "regnet" ut hva noen sitter inne for :p

Du kan jo slå opp i straffeloven. :)

Neida, det vil neppe hjelpe deg, ettersom strafferammene er så vidtfavnende og du har betinget/ubetinget, bøter osv. I tillegg vil tidligere straff ha mye å si, førstegangforseelser og -lovbrudd straffes langt mildere enn gjentakende kriminalitet. Jeg tror det generelt sett blir veldig vanskelig å fastslå, straffen sier typisk veldig lite om lovbruddet, annet enn at strenge straffer naturligvis er grovere kriminalitet. På enkelte området er straffutmålingen veldig skjematisk, hvis du vet at han er tatt i promillekjøring, kan du nok ballparke promillen hans ut fra straffen.

Hvis han ikke er tidligere straffet og i tillegg ganske ung, skal det litt til for å få ubetinget fengsel i første dom. Det bør i hvert fall dreie seg om en litt stygg legembeskadigelse, promillekjøring med ikke uvesentlig promille, et tyveri av litt omfang osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo slå opp i straffeloven. :)

Neida, det vil neppe hjelpe deg, ettersom strafferammene er så vidtfavnende og du har betinget/ubetinget, bøter osv. I tillegg vil tidligere straff ha mye å si, førstegangforseelser og -lovbrudd straffes langt mildere enn gjentakende kriminalitet. Jeg tror det generelt sett blir veldig vanskelig å fastslå, straffen sier typisk veldig lite om lovbruddet, annet enn at strenge straffer naturligvis er grovere kriminalitet. På enkelte området er straffutmålingen veldig skjematisk, hvis du vet at han er tatt i promillekjøring, kan du nok ballparke promillen hans ut fra straffen.

Hvis han ikke er tidligere straffet og i tillegg ganske ung, skal det litt til for å få ubetinget fengsel i første dom. Det bør i hvert fall dreie seg om en litt stygg legembeskadigelse, promillekjøring med ikke uvesentlig promille, et tyveri av litt omfang osv.

hva, grovt sett, kan man få 3-6 mnd for når man har vært inne for promillekjøring før? Jeg kunne spurt han, men så er han ltt indisponert nå da:p og jeg er nysjerrig

! Jeg vet hva det Ikke er :p hvorfor får han ha mobil to dager i uken?? Sorry skrivefeiler, er på mobil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er metabolske celler? :oops:

uten å gå for dypt inni det;

Metabolisme betyr stoffskifte, og er et samlebegrep for begrepene anabolisme (bygge opp) og katabolisme (bryte ned).

Kroppens celler er levende og forbruker energi, så derfor snakker man ofte om cellens stoffskifte, altså cellen eller cellenes grad av å kunne "bygge opp" eller "bryte ned" stoffer i kroppen, for og produsere energi og fungere normalt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke noen svare meg: Er ganske tjukke folk typisk sterkere enn tynne folk? Da tenker jeg ikke på små fliser, men en alminnelig mann kontra en kar på 105. Vi tenker oss selvfølgelig at begge er er helt utrent, og at vekten skyldes fett. Vil han typisk dra opp en del mer på første markløftforsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det, fordi han har litt muskler for å kunne "dra på" sin egen vekt.

Men kompenseres det ved at han, når han drar opp vektene, også må dra opp sin egen kropp? Man løfter jo den også. Og hva med f.eks. benkpress? Er store folk generelt en del sterkere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg helt koko som ikke helt ser forskjellen...? :whistle:

Litt ;)

I vanlige markløft starter du med stanga på bakken og legger den ned mellom hver repetisjon. Her setter du deg lenger ned enn du gjør i rumenske markløft.

I rumenske starter du oppreist, senker stanga ned og opp igjen med litt bøy i knærne. Det tar mer på baksiden av lårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skader ikke nyrene, les på boksen hvordan man skal bruke det.

Hehe, jau. Det er vel ikke værre enn det =)

Googla litt creatine + high blood pressure (jeg har gått med et trykk på 150/90 før jeg slanket av 48 kg) og det var mange som mente en heller bør klare seg uten. Ikke verdt risikoen lissom. Skal ta dette med legen, men er redd for at han er litt oldschool når det gjelder trening og supplementer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jau. Det er vel ikke værre enn det =)

Googla litt creatine + high blood pressure (jeg har gått med et trykk på 150/90 før jeg slanket av 48 kg) og det var mange som mente en heller bør klare seg uten. Ikke verdt risikoen lissom. Skal ta dette med legen, men er redd for at han er litt oldschool når det gjelder trening og supplementer.

Fikk selv spørsmål fra fastlegen om jeg brukte kreatin eller proteinpulver når jeg var der for å få utredet anstrengelseshodepine. Han frarådet all bruk av proteinpulver, og mente det ikke forelå god nok forskning på positive resulater her >_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...