Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Ja, dere har ikke mye tilovers for sånne som "oss", som velger helt andre løsninger på problemene enn å bygge muskler.

Kommer ikke til å diskutere dette mer.

Takk for all demotivasjon! :(

Saa gjoer det enkelt; gaa tilbake til utgangspunktet med aa bruke nummerene som ellipsemaskinen gir for forbrenning av kalorier eller bruk hvilkne som helst numre som gir deg motivasjon. Det som er det viktigste med hele greia er at det gir deg motivasjon til aa fortsette, om det sier 100 eller 1000 har ikke saa mye aa si saa lenge det funker for deg. Gjoer det enkelt aa velg noe som faar deg til aa fortsette, og saa fort resultatene kommer kan du gjoere vuderinger. Hvis resultatene ikke var helt hva du haapet paa, saa gjoer noen forandringer.

Hvis du trenger hjelp til aa gjoere noen forandringer og er aapen for innspill er nok dette en plass hvor du kan faa en god del raad, og ogsaa en plass hvor du kan finne motivasjon, hvis det er det du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hva er egentlig forskjellen på en søt jente og pen jente?

Pen: Estetisk tiltalende. Søt: Ser veldig snill, hjertelig og god ut, sjarmerende på en litt barnlig måte, vekker beskyttelsesinstinktet og forelske-seg-i-delen av hjernen. De er ikke ekskluderende, du kan fint være pen og søt. Faktisk vil det vel ofte være sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spm. - Hvorfor er jeg den eneste som går rundt med treningsbok og noterer og har en plan for det jeg driver med når jeg trener? Så langt, på de to årene jeg har trent på samme sted, har jeg faktisk kun observert én annen person som har gjort det samme. Er det seriøst veldig unormalt? o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spm. - Hvorfor er jeg den eneste som går rundt med treningsbok og noterer og har en plan for det jeg driver med når jeg trener? Så langt, på de to årene jeg har trent på samme sted, har jeg faktisk kun observert én annen person som har gjort det samme. Er det seriøst veldig unormalt? o_O

+1! Føler meg som en weiro der jeg går rundt med programmet i handa og noterer :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spm. - Hvorfor er jeg den eneste som går rundt med treningsbok og noterer og har en plan for det jeg driver med når jeg trener? Så langt, på de to årene jeg har trent på samme sted, har jeg faktisk kun observert én annen person som har gjort det samme. Er det seriøst veldig unormalt? o_O

Svært få som gjør det der jeg er òg! ganske sykt med kukerundtfolk der, og jeg har til nå bare sett EN annen drive markløft en gang. De fleste hos oss trener i tillegg knebøy i smith-maskinen :facepalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et spm. - Hvorfor er jeg den eneste som går rundt med treningsbok og noterer og har en plan for det jeg driver med når jeg trener? Så langt, på de to årene jeg har trent på samme sted, har jeg faktisk kun observert én annen person som har gjort det samme. Er det seriøst veldig unormalt? o_O

En del jeg kjenner husker veldig godt hvor de er, hva de trener med, dagens opplegg, hva de tok forrige gang, osv. Selv må jeg bruke papir. Mange bruker også apper på telefon.

Men ja, atter mange andre gjør nok bare litt sånn og slik slik på måfå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa. Jeg har skjønt det, men det er jo så utrolig demotiverende. Mye lettere å se fremgangen på papiret.

Jepp! Som nok igjen er grunnen til at de fleste av disse ikke fortsetter, og heller går over til å være støttemedlemmer; mangel på progresjon og resultater.

Spesielt når de har trent situps og crunches i to uker og fortsatt ikke har six-pack.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del jeg kjenner husker veldig godt hvor de er, hva de trener med, dagens opplegg, hva de tok forrige gang, osv. Selv må jeg bruke papir. Mange bruker også apper på telefon.

Men ja, atter mange andre gjør nok bare litt sånn og slik slik på måfå.

Greit nok at man husker hva planen er... men hvis du for eksempel klarer to flere rep på siste sett i en øvelse - vil du huske det til neste gang? Vil du huske til neste gang at du skal øke? Jeg klarer iallefall ikke å huske mitt pyramidesett på benkpressen, uten å ha det på papiret. Og når jeg skal løfte tungt, pleier jeg å notere om jeg klarte å løfte vekta på egenhånd, eller om jeg trengte hjelp på for eksempel 1 rep. Samme gjelder med kondisjon, så skriver jeg ned dagsform, hva jeg gjorde, hva jeg skulle gjort, hvorfor jeg eventuelt ikke orket. Kanskje det hadde noe med hva jeg spiste eller ikke spiste den dagen? Kanskje jeg kan lære av det til neste gang? :-P

Dette ble en lang utredning... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp! Som nok igjen er grunnen til at de fleste av disse ikke fortsetter, og heller går over til å være støttemedlemmer; mangel på progresjon og resultater.

Spesielt når de har trent situps og crunches i to uker og fortsatt ikke har six-pack.

:D

Det verste er at de som jeg anser som litt seriøse, heller sjeldent bruker notatblokk eller mobil for å registrere det de gjør.

...lurer på hva folk tenker når jeg har med boka og noterer liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk... Rett og slett tragisk!

Jeg så ei her om dagen som holdt på med markløft! Første gang på to år! Ellers var beinpress apparatet fullsatt av tre stk fnisejenter. Det er som regel det eneste apparatet jeg ser jenter bruker på treningssenteret. Ellers er jeg en av svært få som bruker benkpressen eller frivektene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke sett ei jente i benken på mitt treningssenter!

Vi har dog flere av dem som er innom i 20 minutter og sitter på disse bakoverlente trimsyklene samtidig som de ser litt på tv da.

...og nå er det jo flere av dem på trimsyklene, nå som alle plutselig skal begynne å trene. Det slår aldri feil, etter sommerferien og etter juleferien, da er det strappfullt av sånne folk. Heldigvis avtar det etter hvert, sakte med sikkert :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og nå er det jo flere av dem på trimsyklene, nå som alle plutselig skal begynne å trene. Det slår aldri feil, etter sommerferien og etter juleferien, da er det strappfullt av sånne folk. Heldigvis avtar det etter hvert, sakte med sikkert :lol:

Ja, rart det der, at motivasjonen forsvinner når de ikke får særlig resultater av å sitte og trø bittelitt :p

Siden senteret jeg er på kun har én benk og én knebøy-rack, så kjenner jeg det egentlig gjør meg fint lite om de heller vil bruke smith-maskinen og alle de kukete apparatene som såvidt har et bruksområde^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...