Gå til innhold

Hvordan motivere kjæresten?


davetate3000

Anbefalte innlegg

Helt på jordet er de vel ikke? :) Hvis du prøver å ikke dømme han for hardt utifra profilbildet og treningsbakgrunn, og heller fokuserer på hovedinnholdet i innlegget så sier han strengt tatt bare at han ønsker å motivere kjæresten til å være fysisk aktiv og ha et sunt kosthold. Det er vel egentlig ikke de verste verdiene man kan ha her i livet.

Så man trenger ikke nødvendigvis å dra tankene rett over på kroppshysteri og slankepress, selv om jeg ser at det er fristende for mange å dra de konklusjonene.

Det synes jeg de er, for jeg synes hun bør få bestemme akkurat det selv.

- og for å kommentere på den andre posten din her, det kan ikke sammenlignes, for kjæresten til trådstarter er nok neppe noen sofagris med elendig kosthold selv om hun har sluppet litt opp på det som før antageligvis har vært et veldig stort fokus (ut fra hvordan trådstarter mener han vil hun skal være, da hun var mer ''lik'' han før''

By the way tror jeg egentlig dette er et forsøk på en slags troll. Bli medlem for å opprette en tråd, så ikke engang svare på den etterpå?.........mjæ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

for kjæresten til trådstarter er nok neppe noen sofagris med elendig kosthold

Du vet jo ikke, det kan jo godt hende det er akkurat det hun er.

Poenget mitt var bare at det virker som mange i den tråden her drar hissige konklusjoner uten å vite noe om hvordan saken faktisk er. Så la nå fyren få lov å forklare seg litt hvertfall før vi alle brenner han på bålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo ikke, det kan jo godt hende det er akkurat det hun er.

Poenget mitt var bare at det virker som mange i den tråden her drar hissige konklusjoner uten å vite noe om hvordan saken faktisk er. Så la nå fyren få lov å forklare seg litt hvertfall før vi alle brenner han på bålet.

If he only cared enough to log in and check the answers....................................

troll lvl 10.

UANSETT bør man ikke drive endre på dama si, man bør like henne som hun er. Samme med guttekjæresten som spiller pc og ligger på sofaen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

If he only cared enough to log in and check the answers....................................

troll lvl 10.

UANSETT bør man ikke drive endre på dama si, man bør like henne som hun er. Samme med guttekjæresten som spiller pc og ligger på sofaen..

Helt enig i at man ikke skal prøve endre en person til noe den ikke er, men at man skal måtte støtte kjæresten uansett hvordan hun velger å forandre seg har jeg litt vanskeligere for å svelge. Hadde jeg hatt en kjæreste som plutselig valgte å si opp jobben for å heller gå på NAV så hun kunne bruke mer tid på World of Warcraft og Mountain Dew så hadde jeg syns det hadde vært relativt lite tiltrekkende f.eks. Ekstremt eksempel, men du skjønner poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra personlig ståsted (dog skal det sies at min samboer ikke har vært noen helsefrik, og aldri sagt noe...); Jeg trente godt og aktivt for noen år tilbake. Det dabba etterhvert av, og alt i alt så tryna jeg til slutt i en moderat depresjon. Om depresjonen kom av at jeg slutta trene, eller om jeg slutta trene på grunn av depresjonen tørr jeg ikke si. Uansett ble det først måneder med sofasliting og møkkamat, påfulgt av år med sofasliting og møkkamat. Sambo er en jovial kis, mekka sunne middager om ikke annet, for det var jo det sublime han kunne fikse ernæringsmessig. Likevel valgte han jo å kjøpe meg en plate Melkesjokolade når jeg pms'a som verst, og det kommer vel av en blanding av å få husfred samtidig som å glede meg.

Depresjonen ble overvunnet, livsgnisten kom tilbake, og med det også treningslysten. Sambo blir med på en god del av kardioturene mine, men ser ikke behov eller ønske i sentertrening, og det er helt greit (så får jeg squat'e uten å måtte tenke på å ikke ha sexface).

Moralen er; Snakk med henne. Spør henne på en forståelsesfull og gem måte om det er noe som plager henne. Er det hennes stil dette med vektløfting på gym'et eksempelvis? Gjorde hun det først i starten for å komme bedre i kontakt med deg (for ja, vi kvinner gjør sånt)? Er det noe hun kunne tenke seg å starte på med igjen, eller vil hun ha annen aktivitetsrelatert interesse?

Ha uansett forståelse for henne, som hun også bør ha forståelse for deg. Ikke alle er like sugne på å henge rundt på gym'et og bli bøff. Jeg skulle jo gjerne likt å se sambo bli pumpa selv jeg, men det er hans kropp, hans interesser og hans motivasjon. Jeg kommer til å gifte meg med gubben uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at man ikke skal prøve endre en person til noe den ikke er, men at man skal måtte støtte kjæresten uansett hvordan hun velger å forandre seg har jeg litt vanskeligere for å svelge. Hadde jeg hatt en kjæreste som plutselig valgte å si opp jobben for å heller gå på NAV så hun kunne bruke mer tid på World of Warcraft og Mountain Dew så hadde jeg syns det hadde vært relativt lite tiltrekkende f.eks. Ekstremt eksempel, men du skjønner poenget.

Om det så var hadde hun nok slitt psykisk, og da ville det også vært vanskelig for deg å forstå fordi du ikke gjorde det - det er få friske glade personer som gir opp livet for å sitte alene med spill og få penger av nav .. (og det er ikke så enkelt som å bare få penger derfra heller, det må ligge en del bak)

For alt vi vet så kan det være en grunn til at kjæresten ikke trener og spiser så sunt mer. Kanskje hun er deppa, utbrent, sliten, begynt å følt det tok overhånd..? Og kanskje kjæresten ikke skjønner det fordi han elsker trening og ikke ser at han selv tar det litt langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig hvor forskjellig hver enkelt leser en tekst. Selv opplever jeg at trening er en stor lidenskap og livsstil for ts, en lidenskap og livsstil han vil at kjæresten skal dele, fordi det har gitt han utrolig mye bra, noe han håper det kan gi kjæresten også. Han vil altså at kjæresten skal oppleve alt det positive som han har opplevd. Snedig at noen leser tekste og tenker "han vil ikke ha en feit kjæreste"?! Haha. Driver selv med en hobby som betyr utrolig mye for meg, å det er helt klart avgjørende at en fremtid kjæreste er i samme miljø, deler de samme verdiene og ser glede i det jeg ser glede i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det så var hadde hun nok slitt psykisk, og da ville det også vært vanskelig for deg å forstå fordi du ikke gjorde det - det er få friske glade personer som gir opp livet for å sitte alene med spill og få penger av nav .. (og det er ikke så enkelt som å bare få penger derfra heller, det må ligge en del bak)

For alt vi vet så kan det være en grunn til at kjæresten ikke trener og spiser så sunt mer. Kanskje hun er deppa, utbrent, sliten, begynt å følt det tok overhånd..? Og kanskje kjæresten ikke skjønner det fordi han elsker trening og ikke ser at han selv tar det litt langt

Så fremfor å faktisk lese posten til TS, hvor han, i helt tydelige ordelag skriver hvorfor han ønsker at kjæresten skal trene, og at det har dabbet av, og dermed ber om tips, velger du å internettanalysere det hele ned i psykisk sykdom. Deretter sier du at TS er en douche? Altså, i de aller fleste tilfeller der folk først trener en del, tidlig i et forhold, før de kutter ned, og til slutt ikke trener mer, er det ikke psykiske lidelser i bunn. Det er latskap. Man gjør seg ekstra flid, og forsøker å være best mulig tidlig i forholdet. Så finner man ut hva som funker, og hva man ikke gidder å jobbe mer med.

Mest sannsynlig, i alle fall mer sannsynlig enn depresjon, klamydia, AIDS og alle andre rare diagnoser, er latskap. De aller fleste, trener ikke på senter. Det er derfor en ganske naturlig slutning, at noen som har begynt, og sluttet, bestemte seg for at dette ikke var helt det store, kombinert med litt latskap.

Hvis vi nå kan ta dette som utgangspunkt, er det kanskje fint om TS snakker med sin partner om at dette er viktig, for han. Det er viktig å ha forskjellige interesser også. Derfor fant Gud opp dansing, som ingen menn i hele verden liker, men alle kvinner. Så kan man dele andre interesser, som er like viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Akkurat nå er jeg latterlig lei av dere som kommer her å forsvarer fyren. Du elsker dama di, men med en gang hun mister interessen for en ting er plutselig alle de andre tingene du elsker ved henne bittesmå i forhold. Dere har et fantastisk forhold, men allikevell må du opprette bruker på et fitnessforum for å få hjelp til å forandre henne tilbake, i stedet for å ta en prat med henne. PLIS

Akkurat nå føler jeg meg som tidenes kvinneforsvarer her, men faen heller, hadde det vært min kjæreste hadde jeg blitt forbanna. Han hadde forresten ikke vært min kjæreste lengre heller. Og som han skriver så har det dabbet av. Det betyr ikke at hun ikke trener, eller at hun bare spiser dritt - det betyr at det ikke er like mye trening og like lite dritt som før. WHY the fuck skal man måtte trene for kjæresten sin del? Trening handler om å pleie sin egen kropp, det skal være lysbetont og det er nok helt sikkert en grunn til at det har dabbet av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare kommentere dette. Hvorfor i all verden man ha så mye til felles med sin partner? Det er en konstruert illusjon om at kjærester også skal være "bestevenner" for at det skal fungere. Selvfølgelig er det bra med felles interesser, men et kjærestepar bør først og fremst ha et bra sexliv (dere tenner på hverandre), kommunisere bra (humor, konflikter) og stole på hverandre i gitte situasjoner hvor den ene trenger den andre til å støtte seg på. Felles hobbyer (som trening) kan du ha med kompiser, på samme måte som hun bør ha en bestevenninne eller fire som hun kan henge med.

Dette er en av grunnene til at folk knapt greier å holde på et forhold lenger. Dere skal være bestevenner, soulmates osv. Bullshit! Hvis dere har felles interesser, bra, men det tjener ingen å bli med på noe som den ene ikke vil. Hvis hun ikke liker å trene, men blir pushet til å trene av deg så får hun negative assosiasjoner med deg (ergo, ikke akkurat det optimale for tenningsnivået i sengen). Så lenge hun spiser noenlunde greit og mosjonerer i ny og ne så er hun per definisjon sunn. Er ikke det godt nok for deg så har du et feil utgangspunkt for forholdet. Hvis hun plutselig får en interesse for rumenske dramafilmer fra tidlig 70-tallet skal du også gjøre det samme da? Saueklipping? Strikkhopping?

Rist deg selv ut av Hollywood-fantasien og få et bedre perspektiv på hvordan et forhold mellom en MANN og en KVINNE fungerer. Ikke friendzone din egen dame ffs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er TS her?

Jeg trente ikke i det hele tatt da jeg møtte typen(han trener 7dager i uka). Jeg var slank, men utrent, men det betydde da ikke at vi ikke hadde masse annet til felles?

Greit at vi begge er opptatt av et greit utseende og ikke lar oss selv forfalle(skjønner om det er det som er tilfellet), men utover det så må ikke noen av oss trene for at vi fremdeles skal kose oss sammen med alt det andre vi har tilfelles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan svarene i denne tråden hadde sett ut hvis det var en jente som skrev at typen var blitt en lat og slapp sofagris som bare dasset i joggebukse på sofaen, spiste junk og så på fotball dagen lang.

Hadde sikkert fått akkurat samme respons.

Har du spionert på livet mitt?! Bare at fotballen her er byttet ut med pc spilling :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS: Dama di er piss lei av deg. Piss lei av at du flexer i alt av blanke overflater og til alle døgnets tider. Piss lei av all gnålinga di om at du ikke er STOR nok og at den og den fyren er størrre enn deg. Piss lei av at du prater muskler og mat hele døgnet. Piss lei av at hun ikke får tenkt ferdig en tanke før du avbryter for å vise henne den siste bygger-inspovideoen på yuotube. Igjen!

Det finnes en måte for at hun skal få lyst å trene igjen; at du drar til helvete!

Finn deg en ny dame på din egen mentale alder sånn circa rundt 8 år tidvis 14 år, hun vil være lettere å manipulere....

Lykke til ! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde funnet det ganske problematisk selv om samboeren plutselig hadde blitt pinnedyr, det gjør meg ikke til et forjævlig menneske av den grunn. Hadde ikke vært oppsigelsesgrunn, men det hadde absolutt påvirket sexlivet negativt. Det eneste jeg synes er problematisk med OP sin post er at hun i utgangspunktet ikke var #fitness og at han likevel forventer at hun tilpasser seg. Da visste han jo hvordan hun egentlig var. Alle endrer seg til partneres fordel når man er nyforelsket. F.eks tok jeg alltid oppvasken for Tamadeus det første halvåret, men så gadd jeg ikke være snill lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...